  • 171. Data: 2009-07-10 15:48:10
    Temat: Re: odmowa badania/leczenia ze wzgledu na przekonania
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Baloo napisal:
    > jesteś po prostu zwyczajnie ograniczony,
    > bo nie da się tego wytłumaczyć w inny sposób.

    Da sie wytlumaczyc. Twoim punktem widzenia.
    A dla lepszego wyobrazenia:

    punkt widzenia masz wtedy, gdy twoje horyzonty myslowe
    asymptotycznie przechodza w punkt

    --
    Bez pozdrawien zegnam,

    Jacek

  • 172. Data: 2009-07-10 15:55:07
    Temat: Re: odmowa badania/leczenia ze wzgledu na przekonania [OT]
    Od: Arek <a...@e...net>

    Będzie dwóch.

    Jacek_P pisze:
    > Lepiej, a co bedzie gdy:
    > a) embrion sie podzieli na dwa,

    Będzie dwóch ludzi.
    Jeżeli jakieś nieuki uważają, że ludzie powstają jedynie w wyniku
    zapłodnienia, a nie także w wyniku podziału, połączenia lub częściowej
    wymiany komórek to już ich problem. Natura sobie z tym radzi :)

    > b) embrion wchlonie drugi embrion (chimera).

    Żeby była chimera nie musi wchłonąć. Wystarczy, że zarodki wymienią
    się materiałem, lub część komórek przejdzie spontaniczną mutację.

    Ale wiem do czego zmierzasz - wtedy mamy jednego człowieka.

    O zgrozo! Przecież psychiatria zna przypadki kilku osobowości w jednym
    ciele! Koniec świata!
    Człowiek zaczyna się dopiero po śmierci!

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 173. Data: 2009-07-10 16:02:41
    Od: Arek <a...@e...net>

    Jotte pisze:
    > No, nie bierz tego tak bardzo do siebie... :)

    Nie biorę do siebie, tylko znaczenie słów jest dla mnie istotne.

    > Ale pamiętasz, że brałeś udział w takiej dyskusji, nie?

    Tak

    > I promowałeś ohydne kłaki dowodząc, że to niezdrowe usunąć, czy jakoś tak.

    Niehigieniczne.
    Po pierwsze te "kłaki" chronią srom przed zabrudzonym potem, tak samo
    jak brwi chronią oczy, po drugie ich usunięcie zawsze kończy się
    podrażnieniami i niepotrzebnymi stanami zapalnymi.

    > A sam paszczę czasem golisz, czy tylko strzepujesz zaschniętą zupę?

    Golę. Pod pachami też, choć się też tam raczej nie powinno.

    > Tak, tak. I jeszcze pod pachami czysta natura, i na nogach czasem, i...
    > Kurdę, zaraz się porzygam, a potem przez tydzień będę miał zwisaka.
    > Facet - moja kobieta czasem ze mną newsy czyta, bierz odpowiedzialność
    > za obrzydliwe teksty. ;)

    No to już wie co musi zrobić jak chce wprowadzić "dni bez" - zarosnąć ;)

    > Już powiedziałem. Nie wiem. Ty też nie wiesz choć sądzisz, że wiesz. I

    Ja mówię kiedy podaje biologia i ja się z tym całkowicie zgadzam bowiem
    cofając się w historii swojego życia zachodzi ciągłość istnienia aż
    dochodzi się do granicy, którą jest powstanie zygoty.
    Za tym momentem - idąc wstecz czasu - już mnie nie ma.

    > No i wierzący twierdził właśnie to co i ty - że człowiek jest od momentu
    > jak się komórki połączą

    Zauważ, że ja tak nie twierdzę.
    Człowiek zaczyna się od powstania ZYGOTY, a nie gdy połączy się plemnik
    z jajeczkiem.

    > Ja natomiast spytam ile jest ludzi jeśli bliźniaki syjamskie mają pewne
    > organy (w tym newralgiczne) wspólne?

    Jest dwóch ludzi.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 174. Data: 2009-07-10 16:19:36
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "szerszen" <s...@t...pl> napisał

    > no wiec jedna nie tak bez problemu

    A jakiż to problem dla XXI-wiecznej genetyki? Nauka jest na etapie
    oznaczania kodu genetycznego organizmów żyjących miliony lat temu, a Ty
    dopatrujesz się problemu w określeniu czy to zarodek psa czy człowieka?

    > jest, ale nie jest typowym przedstawicielem swojej rasy, co i tak w
    > naszych rozwazaniach niczego nie zmienia

    Nietypowa jest też żaba albinos, żaba o mniejszych gabarytach, żaba
    homoseksualna i każda inna, która "nie jest typowym przedstawicielem swojej
    rasy". Tylko masz rację - "to i tak w naszych rozważaniach niczego nie
    zmienia", bo żaba, jakakolwiek nie jest, jest żabą począwszy od jaja aż po
    żabiego trupa.

    Odpowiesz? :)

    > a bez mozgu?

    Jest człowiekiem bez mózgu. Zazwyczaj albo urodzonym jako martwy albo
    mającym marne szanse na przeżycie. Chyba, że niedorozwinięty narząd
    zastępujący mu mózg jest w stanie zapewnić mu funkcje wegetatywne. I
    takiego człowieka też nie można w świetle prawa zabić.

    > no wiec wlasnie na podstaiw tej nauki, mozemy okreslic kilka zasadniczych
    > roznic pomiedzy zyciem np 5 tygodniowego plodu, a zyciem chocby
    > niemowlaka, na tyle istotnych, aby nie miec dylematow w kwestii aborcji

    Tyle, że przez cały ten wątek ani razu nie doczekałem się jednoznacznego
    określenia tych ZASADNICZYCH RÓŻNIC, a proszę już o to szósty raz. Nie
    doczekałem się też uzasadnienia, dlaczego te akurat różnice, te cechy
    miałyby przesądzać o naszym człowieczeństwie.

    > a jak sie ratuje 20 tygodniowego wczesniaka to jest to zgodne z natura?

    A jakie to ma znaczenie?
    A czy ratowanie życia wyciągniętemu z wody facetowi jest zgodne z naturą?

    > widzialem i w 3d tez widzialem i niczego to nie zmienia, zwykle zdjecia
    > tez widzialem

    Swojego dziecka?
    Bo widzisz, mi się punkt widzenia diametralnie zmienił w momencie, gdy
    zobaczyłem bijące serce mojego syna.
    I było to GRUBO przed 12. tygodniem.
    Ale jestem w stanie uznać, że dla niektórych to jest tylko "zlepek
    komórek". Zastanawia mnie tylko, czy Ty bez problemu strawisz pogląd kogoś,
    kto za taki "zlepek komórek" uzna 90-letniego, schorowanego i pozbawionego
    świadomości staruszka i uzna, że społeczeństwo ma prawo takich "zlepków"
    pozbywać się w sposób zgodny z prawem. Wszak wg Ciebie granica
    człowieczeństwa jest taaaaakaaaa płynna.

  • 175. Data: 2009-07-10 16:20:35
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h37onc$epe$1@inews.gazeta.pl Arek <a...@e...net>
    pisze:

    > Niehigieniczne.
    > Po pierwsze te "kłaki" chronią srom przed zabrudzonym potem
    Takie smaczne było dziś śniadanko i na marne poszło...

    > No to już wie co musi zrobić jak chce wprowadzić "dni bez" - zarosnąć ;)
    Obrzydliwstwo.
    Są kobiety dbające o siebie, higienę i estetykę, nie tylko jakieś okłaczone
    żubrzyce.

    > Ja mówię kiedy podaje biologia
    Biologia nic takiego nie mówi.

> [...]
    > powstanie zygoty.
    > Za tym momentem - idąc wstecz czasu - już mnie nie ma.
    To już jak ty sam uważasz.
    Ale w ogólności to bzdury.

    > Zauważ, że ja tak nie twierdzę.
    > Człowiek zaczyna się od powstania ZYGOTY, a nie gdy połączy się plemnik z
    > jajeczkiem.
    Nie wchodźmy w nadmierne szczegóły, wiadomo o co biega.
    W twojej tezie i tak jest wewnętrzna sprzeczność - to w końcu zaczyna się
    człowiek czy zygota?

    > Jest dwóch ludzi.
    To weź ich teraz rozdziel jak mają wspólne serce (to zjawisko można
    rozpoznać .w bardzo wczesnej fazie okresu płodowego).

    --
    Jotte

  • 176. Data: 2009-07-10 16:28:51
    Od: Jotte <t...@w...pl>

    Dnia Fri, 10 Jul 2009 15:59:56 +0200, szerszen napisał(a):

    > a bez mozgu?
    A bez prawej nogi, obu rąk, tułowia i głowy?

    --
    Jotte

  • 177. Data: 2009-07-10 16:34:34
    Od: Pastor Wredman <w...@g...pl>

    On 2009-07-09 10:12:33 +0200, "szerszen" <s...@t...pl> said:

    > Użytkownik "Arek" <a...@e...net> napisał w wiadomości

    > to sa twoje prywatne poglady i nikt nie musi ich podzielac

    Wyraźnie uważasz, że lekarz powinien zostać prawnie przymuszonym aby
    podzielać Twoje poglądy. Wiesz jak to się nazywa? Podpowiem:
    totalitaryzm.

    --
    wredman

  • 178. Data: 2009-07-10 16:51:34
    Od: Arek <a...@e...net>

    Baloo pisze:
    > Bo widzisz, mi się punkt widzenia diametralnie zmienił w momencie, gdy
    > zobaczyłem bijące serce mojego syna.
    > I było to GRUBO przed 12. tygodniem.

    Ciekawe jest to, że nawet tam gdzie można zabijać płody, niedozwolone są
    ... manipulacje genetyczna na zarodkach.
    Ot... dziwny jest ten świat ;)

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 179. Data: 2009-07-10 17:04:32
    Od: Arek <a...@e...net>

    Jotte pisze:
    > Biologia nic takiego nie mówi.

    Ależ mówi.
    Biologia
    I genetyka
    I położnictwo.

    Tyle, że Ty nie chcesz tego przyjąć do świadomości.

    > Nie wchodźmy w nadmierne szczegóły, wiadomo o co biega.

    Te "szczegóły" są właśnie istotne.

    > W twojej tezie i tak jest wewnętrzna sprzeczność - to w końcu zaczyna
    > się człowiek czy zygota?

    Zygota to nazwa okresu rozwoju organizmu.
    Tak jak szczeniak, cielę, noworodek, niemowlę, dziecko itd.

    > To weź ich teraz rozdziel jak mają wspólne serce (to zjawisko można
    > rozpoznać .w bardzo wczesnej fazie okresu płodowego).

    A po co mam ich rozdzielać?

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 180. Data: 2009-07-10 17:20:30
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "Pastor Wredman" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Wyraźnie uważasz, że lekarz powinien zostać prawnie przymuszonym aby
    > podzielać Twoje poglądy. Wiesz jak to się nazywa? Podpowiem:
    > totalitaryzm.

    Nie sądzę, by tak uważał. Jest jedynie zdania, że lekarz albo powinien
    wykonywać swój zawód zgodnie ze złożonym przyrzeczeniem lekarskim, zgodnie
    z etyką lekarską i zgodnie z prawem albo - jeśli jego prywatne przekonania
    kłócą się z którąkolwiek z powyższych zasad - nie powinien wykonywać swego
    zawodu bądź zmienić specjalizację. Wyobrażasz sobie czynnego
    kardiochirurga, któremu prywatne przekonania nie pozwalają na
    transplantację serca?