  • 141. Data: 2009-07-10 10:14:38
    Temat: Re: odmowa badania/leczenia ze wzgledu na przekonania
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    news:h371mk$t58$2@inews.gazeta.pl...

    > Litości szerszeń. To jest przecież (larwalny) etap rozwojowy danego
    > zwierzęcia i tak - ta sama kijanka/gąsienia i żaba, w którą później się
    > przeistoczy to ten sam osobnik.

    z grubsza rzecz ujmujac tak, ale to nie to samo

  • 142. Data: 2009-07-10 10:19:08
    Od: Arek <a...@e...net>

    szerszen pisze:
    [..]
    > slowo klucz _bedzie_ na poczatku nie jest, bo nie spelnia wielu
    > istotnych kryteriow

    Widzę, że się czepiasz słówek, więc poprawiam zdanie:
    To ciągle JEST ten sam osobnik.

    I oczywiście jest od początku.

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 143. Data: 2009-07-10 10:30:55
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > Użytkownik "Baloo" <b...@o...eu> napisał w wiadomości

    > ale co z tego, to ze to sa ludzkie komorki, to ze to jest etap rozwoju,
    > nie czyni automatycznie tego czegos czlowiekiem

    Zatem podpiszmy tu protokół rozbieżności, bo nie ma sensu "kłócić się"
    dalej na ten temat.
    Ja przyjąłem, choćby i dla własnej wygody, pogląd zgodny w pełni z nauką.
    Nie mieszam w to obyczajów, kultury, religii, prawa, ustroju społecznego
    itp. Jeśli Tobie z jakichś przyczyn wygodniej jest uznawać, że organizm
    człowieka zaczyna się w innym momencie, to proszę bardzo.

    > to wszyscy nie odroznili by do pewnego etapu czlowieka od swini czy
    > malpy,

    Czasami takie problemy z odróżnianiem występują nawet na etapie człowieka
    dorosłego ;-)

  • 144. Data: 2009-07-10 10:37:23
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > To ciągle JEST ten sam osobnik.

    zmien osobnik na organizm, a sie z toba zgodze

    co nadal nie czyni go czlowiekiem, na poczatku

  • 145. Data: 2009-07-10 10:40:03
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Ja przyjąłem, choćby i dla własnej wygody, pogląd zgodny w pełni z nauką.

    nie, nie przyjales pogladu zbieznego z nauka

    > Jeśli Tobie z jakichś przyczyn wygodniej jest uznawać, że organizm
    > człowieka zaczyna się w innym momencie, to proszę bardzo.

    nie do konca, to ze od poczatku do konca jest to ten sam organizm, to zgoda,
    ale nie od poczatku i nie zawsze do konca ten organizm wciaz zywy, mozna
    nazwac czlowiekiem z powodow o ktorych juz pisalem, i to jest poglad zgodny
    z nauka

  • 146. Data: 2009-07-10 10:52:05
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "szerszen" <s...@t...pl> napisał

    > nie, nie przyjales pogladu zbieznego z nauka

    No cóż, nie moja wina, że przespałeś lekcje biologii w podstawówce ;-)

> [...]
    > zgoda, ale nie od poczatku i nie zawsze do konca ten organizm wciaz zywy,
    > mozna nazwac czlowiekiem z powodow o ktorych juz pisalem, i to jest

    Poproszę zatem o źródła, które mówią, że zgodnie z biologią człowiek
    zasługuje na to miano tylko i wyłącznie, jeśli spełni jakieś określone
    kryteria. Zauważ, że to właśnie Ty usiłujesz przemycić pogląd, że organizm
    człowieka musi robić coś konkretnego, albo być czymś konkretnym, aby można
    go tak było nazywać. A to jest tylko kwestia umowna, oparta na kulturze,
    filozofii, aspektach prawnych itp. Kiedyś za człowieka nie uzawano osobnika
    rasy czarnej albo ... kobiety. I taka była oficjalnie uznana wersja. Teraz
    tworzy się kolejne granice, których przekroczenie powoduje, że organizm
    ludzki zasługuje na miano człowieka. Wszystko na zasadzie umowności.
    Nieubłagana jest tylko natura - dla niej po prostu tym momentem jest
    powstanie zygoty.

  • 147. Data: 2009-07-10 11:10:14
    Od: gazebo <g...@c...net>

    Użytkownik Baloo napisał:

    > Poproszę zatem o źródła, które mówią, że zgodnie z biologią człowiek
    > zasługuje na to miano tylko i wyłącznie, jeśli spełni jakieś określone
    > kryteria.

    co ty nie powiesz

    "antropologiczna definicja człowieka - istota o zwartym parabolicznym
    łuku zębowym"

    --
    bla

  • 148. Data: 2009-07-10 11:15:04
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "gazebo" <g...@c...net> napisał

    > "antropologiczna definicja człowieka - istota o zwartym parabolicznym
    > łuku zębowym"

    Czyli niemowlę się nie łapie ;-)
    A co mówi definicja biologiczna albo medyczna?

  • 149. Data: 2009-07-10 11:15:28
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > No cóż, nie moja wina, że przespałeś lekcje biologii w podstawówce ;-)

    nie, to ty mylisz pojecia, i "organizm" utozsamiasz z "czlowiekiem"

    > Poproszę zatem o źródła, które mówią, że zgodnie z biologią człowiek
    > zasługuje na to miano tylko i wyłącznie, jeśli spełni jakieś określone
    > kryteria.

    poczytaj wszelkie dostepne definicje pojecia czlowiek, zobabaczysz jakie
    cechy wymieniaja ;)
    czlowiek to pojecie pozwalajace odroznic ciebie, od tego owlosionego goscia
    za kratkami w zoo, czy psa jak posiadasz

    > Zauważ, że to właśnie Ty usiłujesz przemycić pogląd, że organizm człowieka
    > musi robić coś konkretnego, albo być czymś konkretnym, aby można go tak
    > było nazywać.

    aby go nazwac czlowiekiem, tak

    organizmem jest od poczatku do konca, i tak jak kijanka mimo iz jest tym
    samym organizmem co pozniejsza zaba, nie jest zaba, bo nie spelnia wymagan
    definicji, tak i zarodek nie spelnia definiczji czlowieka, jest to zarodek
    ludzki, ale czlowiekiem nie jest

    > A to jest tylko kwestia umowna, oparta na kulturze, filozofii, aspektach
    > prawnych itp.

    nie, to sa okreslone pojecia biologiczne, okreslone etapy, organizm wtedy
    posiada okreslone cechy i mozliwosci

    człowiek jest na koncu tej wyliczanki

    > Nieubłagana jest tylko natura - dla niej po prostu tym momentem jest
    > powstanie zygoty.

    nie, to jest twoja interpretacja, pewno jest jedne, organizm tak, czlowiek
    nie

  • 150. Data: 2009-07-10 11:17:42
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 10 Jul 2009 11:29:47 +0200, Arek napisał(a):

    > Arek

    Facet .... uznajesz siebie za jakiegoś guru czy co?
    majaczysz i tyle.
    Nawet organizacje typu "STOP ABORCJI" nie znają odpowiedzi na poruszany
    temat początku życia (i okolice) - a ty twierdzisz że to znasz. Nie
    należysz do skromnych istot rodzaju ludzkiego ;)))))

    http://stopaborcji.pl/index.php?p=2&id=22
    Popatrz na pytani od:
    P: W którym momencie zaczyna się życie?

    Widzisz tam odpowiedzi?
    No to zastanów się dlaczego tych odpowiedzi tam nie ma :)))