  • 101. Data: 2009-07-09 23:29:55
    Temat: Re: odmowa badania/leczenia ze wzgledu na przekonania
    Od: Arek <a...@e...net>

    Jotte pisze:
    > Bo kto zabrania?

    Czytaj zdanie w całości a nie odcinaj po wyrazie.

    > Nie napisałem, że jest jej ciałem, tylko jego częścią.

    Nie jest częścią jej ciała, choć znajduje się w jej ciele.

    > A jeśli nie jest, to kobieta ma pełne prawo krótko zażądać: proszę sobie
    > obce ciało zabrać i zrobić z nim co się chce, bo sobie jego w moim ciele
    > nie życzę.

    Nie ma takiego prawa.

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 102. Data: 2009-07-09 23:34:26
    Od: Arek <a...@e...net>

    Jotte pisze:
    > Ale określenie momentu kiedy zygota, potem embrion (zarodek) staje się
    > płodem, a wreszcie człowiekiem jak dotąd nauce się wymyka.

    Przespałeś chyba jakieś lekcje.
    Nauka ten moment - w przeciwieństwie do śmierci - wskazuje jednoznacznie
    i wyraźnie: w momencie powstania zygoty zaczyna się życie nowego człowieka.
    Tak jak kijanki, krowy, małpy itd.

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 103. Data: 2009-07-09 23:47:19
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Arek napisal:
    > Przespałeś chyba jakieś lekcje.
    > Nauka ten moment - w przeciwieństwie do śmierci - wskazuje jednoznacznie
    > i wyraźnie: w momencie powstania zygoty zaczyna się życie nowego człowieka.

    Ehm, nie bardzo. Wyglosiles teraz poglad religijno-swiatopogladowy.
    Nie podpieraj sie nauka, bo z nia nie ma to nic wspolnego.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 104. Data: 2009-07-09 23:51:01
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h35uqc$1f4$1@inews.gazeta.pl Arek <a...@e...net>
    pisze:

    > Przespałeś chyba jakieś lekcje.
    Możliwe, możliwe.
    Były to zapewne lekcje religii.
    Bóg mi ich oszczędził abym zaś rozumu nie postradał.

    > Nauka ten moment - w przeciwieństwie do śmierci - wskazuje jednoznacznie i
    > wyraźnie: w momencie powstania zygoty zaczyna się życie nowego
    > człowieka.
    Pierdolizna.

    --
    Jotte

  • 105. Data: 2009-07-09 23:53:41
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h35uht$91$1@inews.gazeta.pl Arek <a...@e...net>
    pisze:

    > Nie jest częścią jej ciała, choć znajduje się w jej ciele.
    W takim tym bardziej usunąć obce ciało.

    > Nie ma takiego prawa.
    U nas nie ma. W niormalnych krajach jest.
    To właśnie jest skandaliczne i to tu krytykujemy.

    --
    Jotte

  • 106. Data: 2009-07-09 23:54:35
    Od: Arek <a...@e...net>

    Jacek_P pisze:
    > Ehm, nie bardzo. Wyglosiles teraz poglad religijno-swiatopogladowy.

    Tak? Której religii i światopoglądu?

    > Nie podpieraj sie nauka, bo z nia nie ma to nic wspolnego.

    Zaklinasz rzeczywistość. To jest strice naukowe podejście.
    Materialistyczne do bólu.
    Nie ma w nim mowy o tchnieniu ducha, krasnoludków, UFO lub innych.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 107. Data: 2009-07-10 00:01:26
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Arek napisal:
    > Tak? Której religii i światopoglądu?

    Dowolnej, ktora uznaje zygote lub embrion za czlowieka
    w sensie prawnym.

    > Zaklinasz rzeczywistość. To jest strice naukowe podejście.
    > Materialistyczne do bólu.

    Nie. Jezeli chcesz miec scisly opis, to zycie jest procesem.
    PROCESEM. A konkretny egzemplarz czlowieka lub jaja lub plemnika
    jest chwilowym nosnikiem tego zycia. Ty usilujesz rozciagnac
    ochrone prawna (co jest pojeciem czysto umownym) na dowolny
    etap rozwoju osobniczego. I teraz albo bedziesz konsekwentny
    i ustanowisz ochrone prawna jaj i plemnikow, albo jestes
    niekonsekwentny i glosisz wylacznie poglad idelogiczny
    ustanawiajacy ochrone prawna wybranych etapow rozwojowych.

    Uwazaj: jezeli bedziesz KONSEKWENTNY to masz zaglade.
    Te wszystkie splukane jaja, te zdechle plemniki, te niezagniezdzone
    zarodki.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 108. Data: 2009-07-10 00:06:05
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Jacek_P" <L...@c...edu.pl> napisał

    > Ehm, nie bardzo. Wyglosiles teraz poglad religijno-swiatopogladowy.
    > Nie podpieraj sie nauka, bo z nia nie ma to nic wspolnego.

    W takim razie napisz proszę, co nauka (medycyna, biologia, genetyka) mówi
    na ten temat.

  • 109. Data: 2009-07-10 00:08:33
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h360cm$3ei$1@srv.cyf-kr.edu.pl Jacek_P
    <L...@c...edu.pl> pisze:

    > Te wszystkie splukane jaja, te zdechle plemniki, te niezagniezdzone
    > zarodki.
    Hmm...
    Plemnik, jajko nie mają same z siebie możliwości namnażania komórek
    potomnych. W żadnych warunkach.
    Zygota (zaplemnione jajo) już niekiedy tak.
    Oczywiście nie oznacza to powstania człowieka, a jedynie _możliwość_ jego
    powstania.

    --
    Jotte

  • 110. Data: 2009-07-10 00:12:46
    Od: Arek <a...@e...net>

    Jacek_P pisze:
    > Dowolnej, ktora uznaje zygote lub embrion za czlowieka
    > w sensie prawnym.

    Prawnym?
    Mówiłem o dziedzinie WIEDZY zwanej biologią.

    W sensie prawnym to wiesz. Są kraje gdzie krytyk komunizmu nie jest
    człowiekiem, jeszcze nie tak dawno - raptem 20 lat temu - człowiekiem
    nie był "kolorowy" w RPA, a jeszcze wcześniej Żyd/Słowianin itd.

> [...]
    >
    > Uwazaj: jezeli bedziesz KONSEKWENTNY to masz zaglade.
    > Te wszystkie splukane jaja, te zdechle plemniki, te niezagniezdzone

    Wybacz, ale wierutne głupoty gadasz z tymi plemnikami i jajami.
    Nie stanowią one żadnego etapu rozwoju żadnego osobnika.
    W momencie zapłodnienia, czyli połączenia się komórki jajowej i plemnika
    dochodzi do rozpadu obu tych komórek. Dopiero po pewnym czasie powstaje
    zygota, która jest początkiem życia nowego organizmu.

    Nie ma więc żadnego ani moralnego, ani etycznego ani światopoglądowego,
    religijnego czy prawnego powodu dla zajmowania się plemnikami czy
    jajeczkami.

    pozdrawiam
    Arek

    --