  • 11. Data: 2013-01-29 16:56:11
    Temat: Re: odkupilem telefon - zawila sprawa
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    W dniu 2013-01-29 16:49, Liwiusz pisze:

    > Gotfryd dziś cytował "bzdury" generowane przez takie federacje, więc ja
    > bym uważał :)

    no ale zobacz co oni pitolą (na moje ostateczne zadanie):

    firma Sony oraz jej autoryzowany partner serwisowy wywiązała się ze
    zobowiązań opisanych w Ograniczonej Gwarancji poprzez wystosowanie
    wspomnianej ekspertyzy. Na podstawie tego dokumentu może Pan
    skontaktować się bezpośrednio ze sprzedawcą w celu wymiany telefonu na
    ten sam lub inny model, albo zwrotu kosztów zakupu.

    Wspomniany przez Pana punkt Gwarancji obowiązuje, jakkolwiek w przypadku
    kiedy autoryzowane centrum serwisowe nie jest w stanie ani naprawić ani
    wymienić konkretnej jednostki, może wystosować ekspertyzę, która
    upoważnia klienta do wymiany telefonu lub zwrotu kosztów zakupu u
    sprzedawcy.

    czyli co, mam iść do sądu ? bo widzę, że nic nie wskuram...

  • 12. Data: 2013-01-29 19:22:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 Jan 2013, news wrote:

    > cytuję: Zakres obowiązków gwarancyjnych:
    > "Jeżeli z powodu wad projektowych, materiałowych lub wad
    > [...] naprawę albo WYMIANĘ Produktu

    No to jedno z głowy.

    > dalej:
    > Niniejsza Ograniczona gwarancja jest ważna tylko pod warunkiem dołaczenia do
    > dostarczonego celem wymiany badz naprawy produktu oryginalnego dowodu zakupu
    > danego produktu, wystawionego przez autoryzowanego sprzedawce sony ericsson
    > i zawierajacego date zakupu oraz numer seryjny"
    >
    > nigdzie nie ma wzmianki na temat tego ze to sprzedawca dokonuje wymiany
    > produktu, ale odpisali mi jak odpisali i co mam teraz zrobic ?

    Napisać, że w dobrej wierze spróbowałeś a sprzedawca odmówił,
    i nie jest Twoim obowiązkiem rozstrzyganie czy sprzedawca jest
    czy nie jest ich przedstawicielem w sprawach reklamacji.
    FORMALNIE oni dotąd nie wiedzą, że sprzedawca odmówił, zaś
    Ty nie wiesz kto jest podmiotem zobowiązanym do wymiany.

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2013-01-29 19:36:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 Jan 2013, news wrote:

    > czyli co, mam iść do sądu ? bo widzę, że nic nie wskuram...

    IMVHO:
    1. formalnie ich poinformuj, że sklep odmówił przyjęcia zgłoszenia
    (podając dane, kiedy to było itede)

    Potem rzuć monetą.
    Możesz rzecznika konsumentów zająć, jak najbardziej: dopóki
    nie idziesz do sądu, to co rzecznik im nagada może zadziałać
    a nie powinno zaszkodzić.
    Gadanie rzecznika szkodziło klientom dopiero wtedy, kiedy
    na podstawie tego gadania (a nie przepisów) szli do sądu
    z bezzasadnymi roszczeniami :)

    W razie wylosowania wersji bez rzecznika ;) do sądu bym zaraz
    nie szedł, ale IMVHO jasno wyłożyć że taki zamiar jest
    w planie nie zawadzi.
    Najpierw niech odmówią kiedy już będą *wiedzieli* że sklep
    odmówił przyjęcia.
    Na razie to oni biedni są, poszkodowani, wszyscy dookoła
    coś chcą zupełnie niesłusznie ;) (ironizuję na okoliczność
    MOŻLIWEGO naruszania umowy przez sklep, w końcu tego
    nie wiemy, jaka to umowa).
    W sumie popatrz np. na allegro - jak czystasz w odpowiedzi
    do komentarza "mógł dać znać że coś jest nie tak to byśmy
    niezwłocznie poprawili/wymienili/załatwili a nie zaraz
    dawać negatywa", to też nie wiesz co o tym myśleć, prawda?

    To że FORMALNIE oni mają obowiązek obsłużyć reklamację
    to jedno, a to że FORMALNIE nie wiedzą (jak rozumiem) że
    sklep odmawia wymiany to drugie.

    FORMALNIE za to odpowiadają. Ale (jeszcze) dowodu na to,
    że nie jesteś pieniaczem nie ma ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2013-01-29 22:13:12
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    > To że FORMALNIE oni mają obowiązek obsłużyć reklamację
    > to jedno, a to że FORMALNIE nie wiedzą (jak rozumiem) że
    > sklep odmawia wymiany to drugie.

    już wiedzą o odmowie Polkomtela.

  • 15. Data: 2013-01-30 00:42:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 Jan 2013, news wrote:

    > już wiedzą o odmowie Polkomtela.

    Ale my nie wiemy, czy formalnie, znaczy masz dowód na piśmie
    że tak jest :)
    (i co odpowiedzieli)

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2013-01-30 06:04:47
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Ale my nie wiemy, czy formalnie, znaczy masz dowód na piśmie
    > że tak jest :)
    > (i co odpowiedzieli)

    hm...

    może powinien ten teleofn wysłac do serwisu do niemiec ;-)

  • 17. Data: 2013-01-30 06:10:18
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    news wrote:
    > powiedzcie mi jak mam wybrnac z tej sytuacji nie angazujac pani X ?
    > zawsze wydawalo mi sie ze gwarancja jest na okaziciela i dotyczy
    > przedmiotu a nie osoby ktora go zakupila. czy takie klody pod nogi jak
    > powyzej mi rzuca polkomtel sa zgodne z prawem ?
    > napisalem tez do Sony Poland (to ich telefon) ale przerzucaja
    > odpowiedzialnosc zalatwienia tej sprawy na sprzedawce/dystrybutora (bo
    > probowali naprawic i sie nie udalo, wydali wiec ekspertyze), i kolko
    > sie zamyka.
    >
    > co zrobic ?

    jaka ty masz tę gwarancję?

    to jest oryginalna gwarancja wystawiona przez sony poland?

    czy jakieś cudo wystawioen przez partnera handlowego współpracujacego z
    polkomtelem?

    bo dla mnie dziwny jest pomysł aby serwis przerzucał sprawę wymiany na
    sklep, oni powinni ci po prostu przysłać nowy telefon, w końcu są serwisem
    autoryzowanym sony.

    IMHO proponowany sposób realizacji twojego roszczenia jest jakiś dziwny.

  • 18. Data: 2013-01-30 11:31:41
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    W dniu 2013-01-30 06:10, Marek Dyjor pisze:
    > jaka ty masz tę gwarancję?

    zwykła polska karta gwarancyjna sony ericsson

    > to jest oryginalna gwarancja wystawiona przez sony poland?

    tak

    > czy jakieś cudo wystawioen przez partnera handlowego współpracujacego z
    > polkomtelem?

    w gwarancji jest pieczec autoryzowanego sprzedawcy - czyli polkomtel

    > bo dla mnie dziwny jest pomysł aby serwis przerzucał sprawę wymiany na
    > sklep, oni powinni ci po prostu przysłać nowy telefon, w końcu są
    > serwisem autoryzowanym sony.

    tez tak mysle bo to wynika wprost z warunkow gwarancji, slowem nie
    wspomina o sklepie poza tym ze wraz z telefonem powinienem okazac dowod
    zakupu u autoryzowanego sprzedawcy

  • 19. Data: 2013-01-30 13:00:43
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    news wrote:

> [...]
    > wspomina o sklepie poza tym ze wraz z telefonem powinienem okazac
    > dowod zakupu u autoryzowanego sprzedawcy

    obawiam sie że zostaje ci jednak federacja konsumentów...