-
11. Data: 2013-01-29 16:56:11
Temat: Re: odkupilem telefon - zawila sprawa
Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>
W dniu 2013-01-29 16:49, Liwiusz pisze:
>>> Cywilizowanym sposobem jest droga sądowa.
>>>
>>
>> czy bawic sie w federacje konsumentow ?
>
>
> Gotfryd dziś cytował "bzdury" generowane przez takie federacje, więc ja
> bym uważał :)
>
no ale zobacz co oni pitolą (na moje ostateczne zadanie):
firma Sony oraz jej autoryzowany partner serwisowy wywiązała się ze
zobowiązań opisanych w Ograniczonej Gwarancji poprzez wystosowanie
wspomnianej ekspertyzy. Na podstawie tego dokumentu może Pan
skontaktować się bezpośrednio ze sprzedawcą w celu wymiany telefonu na
ten sam lub inny model, albo zwrotu kosztów zakupu.
Wspomniany przez Pana punkt Gwarancji obowiązuje, jakkolwiek w przypadku
kiedy autoryzowane centrum serwisowe nie jest w stanie ani naprawić ani
wymienić konkretnej jednostki, może wystosować ekspertyzę, która
upoważnia klienta do wymiany telefonu lub zwrotu kosztów zakupu u
sprzedawcy.
czyli co, mam iść do sądu ? bo widzę, że nic nie wskuram...
-
12. Data: 2013-01-29 19:22:27
Temat: Re: odkupilem telefon - zawila sprawa
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Tue, 29 Jan 2013, news wrote:
> W dniu 2013-01-29 14:44, Gotfryd Smolik news pisze:
>> I kolejne, KOMU jej udziela.
>
> cytuję: Zakres obowiązków gwarancyjnych:
> "Jeżeli z powodu wad projektowych, materiałowych lub wad
> [...] naprawę albo WYMIANĘ Produktu
No to jedno z głowy.
> dalej:
> Niniejsza Ograniczona gwarancja jest ważna tylko pod warunkiem dołaczenia do
> dostarczonego celem wymiany badz naprawy produktu oryginalnego dowodu zakupu
> danego produktu, wystawionego przez autoryzowanego sprzedawce sony ericsson
> i zawierajacego date zakupu oraz numer seryjny"
>
> nigdzie nie ma wzmianki na temat tego ze to sprzedawca dokonuje wymiany
> produktu, ale odpisali mi jak odpisali i co mam teraz zrobic ?
Napisać, że w dobrej wierze spróbowałeś a sprzedawca odmówił,
i nie jest Twoim obowiązkiem rozstrzyganie czy sprzedawca jest
czy nie jest ich przedstawicielem w sprawach reklamacji.
FORMALNIE oni dotąd nie wiedzą, że sprzedawca odmówił, zaś
Ty nie wiesz kto jest podmiotem zobowiązanym do wymiany.
pzdr, Gotfryd
-
13. Data: 2013-01-29 19:36:06
Temat: Re: odkupilem telefon - zawila sprawa
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Tue, 29 Jan 2013, news wrote:
> czyli co, mam iść do sądu ? bo widzę, że nic nie wskuram...
IMVHO:
1. formalnie ich poinformuj, że sklep odmówił przyjęcia zgłoszenia
(podając dane, kiedy to było itede)
Potem rzuć monetą.
Możesz rzecznika konsumentów zająć, jak najbardziej: dopóki
nie idziesz do sądu, to co rzecznik im nagada może zadziałać
a nie powinno zaszkodzić.
Gadanie rzecznika szkodziło klientom dopiero wtedy, kiedy
na podstawie tego gadania (a nie przepisów) szli do sądu
z bezzasadnymi roszczeniami :)
W razie wylosowania wersji bez rzecznika ;) do sądu bym zaraz
nie szedł, ale IMVHO jasno wyłożyć że taki zamiar jest
w planie nie zawadzi.
Najpierw niech odmówią kiedy już będą *wiedzieli* że sklep
odmówił przyjęcia.
Na razie to oni biedni są, poszkodowani, wszyscy dookoła
coś chcą zupełnie niesłusznie ;) (ironizuję na okoliczność
MOŻLIWEGO naruszania umowy przez sklep, w końcu tego
nie wiemy, jaka to umowa).
W sumie popatrz np. na allegro - jak czystasz w odpowiedzi
do komentarza "mógł dać znać że coś jest nie tak to byśmy
niezwłocznie poprawili/wymienili/załatwili a nie zaraz
dawać negatywa", to też nie wiesz co o tym myśleć, prawda?
To że FORMALNIE oni mają obowiązek obsłużyć reklamację
to jedno, a to że FORMALNIE nie wiedzą (jak rozumiem) że
sklep odmawia wymiany to drugie.
FORMALNIE za to odpowiadają. Ale (jeszcze) dowodu na to,
że nie jesteś pieniaczem nie ma ;)
pzdr, Gotfryd
-
14. Data: 2013-01-29 22:13:12
Temat: Re: odkupilem telefon - zawila sprawa
Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>
W dniu 2013-01-29 19:36, Gotfryd Smolik news pisze:
> To że FORMALNIE oni mają obowiązek obsłużyć reklamację
> to jedno, a to że FORMALNIE nie wiedzą (jak rozumiem) że
> sklep odmawia wymiany to drugie.
już wiedzą o odmowie Polkomtela.
-
15. Data: 2013-01-30 00:42:40
Temat: Re: odkupilem telefon - zawila sprawa
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Tue, 29 Jan 2013, news wrote:
> już wiedzą o odmowie Polkomtela.
Ale my nie wiemy, czy formalnie, znaczy masz dowód na piśmie
że tak jest :)
(i co odpowiedzieli)
pzdr, Gotfryd
-
16. Data: 2013-01-30 06:04:47
Temat: Re: odkupilem telefon - zawila sprawa
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
Gotfryd Smolik news wrote:
> On Tue, 29 Jan 2013, news wrote:
>
>> już wiedzą o odmowie Polkomtela.
>
> Ale my nie wiemy, czy formalnie, znaczy masz dowód na piśmie
> że tak jest :)
> (i co odpowiedzieli)
hm...
może powinien ten teleofn wysłac do serwisu do niemiec ;-)
-
17. Data: 2013-01-30 06:10:18
Temat: Re: odkupilem telefon - zawila sprawa
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
news wrote:
> powiedzcie mi jak mam wybrnac z tej sytuacji nie angazujac pani X ?
> zawsze wydawalo mi sie ze gwarancja jest na okaziciela i dotyczy
> przedmiotu a nie osoby ktora go zakupila. czy takie klody pod nogi jak
> powyzej mi rzuca polkomtel sa zgodne z prawem ?
> napisalem tez do Sony Poland (to ich telefon) ale przerzucaja
> odpowiedzialnosc zalatwienia tej sprawy na sprzedawce/dystrybutora (bo
> probowali naprawic i sie nie udalo, wydali wiec ekspertyze), i kolko
> sie zamyka.
>
> co zrobic ?
jaka ty masz tę gwarancję?
to jest oryginalna gwarancja wystawiona przez sony poland?
czy jakieś cudo wystawioen przez partnera handlowego współpracujacego z
polkomtelem?
bo dla mnie dziwny jest pomysł aby serwis przerzucał sprawę wymiany na
sklep, oni powinni ci po prostu przysłać nowy telefon, w końcu są serwisem
autoryzowanym sony.
IMHO proponowany sposób realizacji twojego roszczenia jest jakiś dziwny.
-
18. Data: 2013-01-30 11:31:41
Temat: Re: odkupilem telefon - zawila sprawa
Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>
W dniu 2013-01-30 06:10, Marek Dyjor pisze:
> jaka ty masz tę gwarancję?
zwykła polska karta gwarancyjna sony ericsson
> to jest oryginalna gwarancja wystawiona przez sony poland?
tak
> czy jakieś cudo wystawioen przez partnera handlowego współpracujacego z
> polkomtelem?
w gwarancji jest pieczec autoryzowanego sprzedawcy - czyli polkomtel
> bo dla mnie dziwny jest pomysł aby serwis przerzucał sprawę wymiany na
> sklep, oni powinni ci po prostu przysłać nowy telefon, w końcu są
> serwisem autoryzowanym sony.
tez tak mysle bo to wynika wprost z warunkow gwarancji, slowem nie
wspomina o sklepie poza tym ze wraz z telefonem powinienem okazac dowod
zakupu u autoryzowanego sprzedawcy
>
> IMHO proponowany sposób realizacji twojego roszczenia jest jakiś dziwny.
>
>
-
19. Data: 2013-01-30 13:00:43
Temat: Re: odkupilem telefon - zawila sprawa
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
news wrote:
> W dniu 2013-01-30 06:10, Marek Dyjor pisze:
>> jaka ty masz tę gwarancję?
>
> zwykła polska karta gwarancyjna sony ericsson
>
>> to jest oryginalna gwarancja wystawiona przez sony poland?
>
> tak
>
>> czy jakieś cudo wystawioen przez partnera handlowego
>> współpracujacego z polkomtelem?
>
> w gwarancji jest pieczec autoryzowanego sprzedawcy - czyli polkomtel
>
>> bo dla mnie dziwny jest pomysł aby serwis przerzucał sprawę wymiany
>> na sklep, oni powinni ci po prostu przysłać nowy telefon, w końcu są
>> serwisem autoryzowanym sony.
>
> tez tak mysle bo to wynika wprost z warunkow gwarancji, slowem nie
> wspomina o sklepie poza tym ze wraz z telefonem powinienem okazac
> dowod zakupu u autoryzowanego sprzedawcy
>
>>
>> IMHO proponowany sposób realizacji twojego roszczenia jest jakiś
>> dziwny.
obawiam sie że zostaje ci jednak federacja konsumentów...