  • 11. Data: 2009-03-13 20:22:09
    Temat: Re: odciski palców
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    dancop pisze:

    > Akurat to jest całkowita, najprawdziwsza prawda. Wykorzystywanie
    > oparów klejów opartych na cyjanoakrylach jest jak najbardziej uznanym
    > i do tego nowoczesnym sposobem na utrwalenie i pokazanie odcisków na
    > różnych materiałach.
    > Ale uwaga - opary są trujące (dlatego robi się to np. w specjalnym
    > "akwarium")

    To się nazywa komora cyjanoakrylowa i jest pokazane np w ogólnodostępnym
    podręczniku pt "Kryminalistyka" łódzkiego profesora Brunona Hołysta

    i przedmiot "okadzany" zostaje uszkodzony, chociazby
    > poprzez utrwalenie właśnie na jego powierzchni odcisków...
    >
    > Tak, że nie wszystko, co pokazują w serialach typu CSI jest wyssane z
    > palca.

    To właśnie było w Gliniarzu II pokazane.

    --
    Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

    Roman Rumpel skype: rumpel.roman
    www.rumpel.pl

  • 12. Data: 2009-03-13 20:27:22
    Od: dancop <d...@g...com>

    On 13 Mar, 21:22, Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl> wrote:

    > To się nazywa komora cyjanoakrylowa i jest pokazane np w ogólnodostępnym
    > podręczniku pt "Kryminalistyka" łódzkiego profesora Brunona Hołysta

    Wiem, ale co ja będę z komorami wyjeżdżał, jak rozmawiamy na poziomie
    Gliniarza, Kryminalnych itp. :)

    DW

  • 13. Data: 2009-03-13 20:31:10
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    dancop pisze:

    > Wiem, ale co ja będę z komorami wyjeżdżał, jak rozmawiamy na poziomie
    > Gliniarza, Kryminalnych itp. :)
    >
    > DW

    Kaganiec oświaty trza nieść ;)