  • 1. Data: 2006-02-10 16:06:47
    Temat: ochrona danych osobowych - udostepnianie
    Od: pit <p...@w...pl>

    Witam

    Jak wyglada kwestia udostepniania danych osobowych?
    Komu i na jakiej podstawie mozna udostepnic dane osobowe ( nie swoje,
    ale zgromadzone/przetwarzane)?

    Z powazanie
    Piotr

  • 2. Data: 2006-02-10 17:11:10
    Temat: Re: ochrona danych osobowych - udostepnianie
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    pit napisał(a):
> [...]
    >
    > Jak wyglada kwestia udostepniania danych osobowych?
    > Komu i na jakiej podstawie mozna udostepnic dane osobowe ( nie swoje,

    a skad sa te dane ?

    sg

  • 3. Data: 2006-02-10 17:29:21
    Od: pit <p...@w...pl>

    sg napisał(a):
    > a skad sa te dane ?

    sa to dane moich klientow

    pit

  • 4. Data: 2006-02-10 17:35:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    pit [###p...@w...pl.###] napisał:

    Na tak postawione pytanie, to można pracę doktorską napisać. Albo
    przepisać Ci całą ustawę o ochronie danych osobowych. Napisz coś
    więcej na ten temat.

  • 5. Data: 2006-02-10 17:56:19
    Od: pit <p...@w...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Na tak postawione pytanie, to można pracę doktorską napisać. Albo
    > przepisać Ci całą ustawę o ochronie danych osobowych. Napisz coś
    > więcej na ten temat.

    A wiec postaram sie skonkretyzowac pytanie.
    Interesuje mnie art.7 punkt 6 podpunkt b, c, d, e.

    Moze mam problemy z czytaniem ze zrozumieniem, ale kto jest osoba
    upowazniona, abym jemu udostepnil przechowywane dane?

    Czy jak przyjdzie policjant, to mam jemu udostepnic te dane, czy musi
    miec nakaz?

    Rozumiem, ze moze przyjsc przedstawiciel np prokuratury i zazadac danych
    o akiejs osobie. Wtedy (tak mi sie wydaje) nie mam powodu aby nie
    udostepniac tych informacji.

    Ale komu jeszcze _MUSZE_ udostepnic dane osobowe, na jego zadanie.

    PiT

  • 6. Data: 2006-02-11 01:47:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    pit [###p...@w...pl.###] napisał:
> [...]
    > upowazniona, abym jemu udostepnil przechowywane dane?
    > Czy jak przyjdzie policjant, to mam jemu udostepnic te dane, czy

    Policjant nie jest odbiorcą danych osobowych, co wynika z podpunktu e.
    Co do udostępnienia przez Ciebie tych danych, to silnie jest to
    uzależnione od tego "kim jesteś". Urzędem, firmą, osobą fizyczną. Do
    każdego z tych przypadków są inne odpowiedzi. No i również jest kilka
    możliwości ze strony policji, w zależności od tego po co jej są te
    dane potrzebne.

    generalna zasada jest taka, że policja o udostępnienie danych zwraca
    się pisemnie. W wyjątkowych wypadkach może to być prośba ustna.

    Co to za dane, i jako kto występujesz.

  • 7. Data: 2006-02-11 07:13:58
    Od: pit <p...@w...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Co to za dane, i jako kto występujesz.

    Jako osoba fizyczna.
    Ja posiadam dane: adres, telefon kontaktowy, imie, nazwisko.

    Podejrzewam ze pewnie moze tez chodzic o sprawy finansowe (swiadcze
    uslugi i czy dana osoba placi regularnie).

    Wiem, ze niedlugo pewnie ktos do mnie "dotrze" w sprawie tych informacji
    i dlatego chce wiedziec jak mam sie zachowac, komu dokladnie mam je
    udostepniac a z kim mam nie tracic czasu i tylko powiedziec, ze nie
    udostepnie tych danych.

    Pozdr
    Pit

  • 8. Data: 2006-02-11 12:51:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    pit [###p...@w...pl.###] napisał:

> [...]
    > i dlatego chce wiedziec jak mam sie zachowac, komu dokladnie mam je
    > udostepniac a z kim mam nie tracic czasu i tylko powiedziec, ze nie

    Ochronie podlegają bazy danych, a nie indywidualne dane osoby. Po
    prostu zostaniesz przesłuchany w charakterze świadka i jeśli nie
    zachodzą jakieś wyjątkowe okoliczności, to masz obowiązek odpowiedzieć
    na pytania.