  • 61. Data: 2007-06-27 08:40:59
    Temat: Re: oceny i obecności w szkole
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 26-06-2007 o 23:31:13 Jotte <t...@w...spam.wypad.polska>
    napisał(a):

    > I pracuje jeszcze ta pani w administracji?

    A nie wiem. Jej szefostwo nie zechcialo odpisac na skarge... ale pani juz
    nie dzwoni. Moze skonczylo sie na skutecznym pouczeniu :)

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 62. Data: 2007-06-27 09:02:22
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 27-06-2007 o 00:30:10 Szerr <s...@W...gazeta.pl> napisał(a):

    > Oczywiście pamiętasz, iż ocenianie ucznia odbywa się na forum klasy,
    > wiesz,
    > że tak działają szkoły i taka jest w nich organizacja nauczania?

    A oceny sa podawane razem z innymi informacjami: numerem konta bankowego
    ucznia, stanem cywilnym rodzicow, historia chorob przebytych i obecnie
    posiadanych, adresem zameldowania oraz wykazem wszystkich parafilii, na
    jakie cierpia jego dwaj ojcowie...

    I taki uczen dostaje ocene "dst" z klasowki, zostaje wystawiony na srodek
    klasy za kare i tam dostaje linijka po golym tylku.

    A wszystko, wg Ciebie, w granicach pedagogicznych metod nauczania...

    > Jaka szkodę lub krzywdę ponosi ten uczeń?

    Moze poniesc kazda mozliwa. Poczynajac od finansowej, konczac na
    cielesnej. Nauczyciel wyjawiajac slabe oceny rodzicom pelnoletniego
    podżega do popełnienia przestępstwa.

    > Są. Może to być działanie pedagogicznie uzasadnione lub działanie w
    > obronie społecznie uzasadnionego interesu.

    W pewnych granicach - tak. Ale nie bez powodu "u mnie" w szkole rozdawane
    sa karteczki z ocenami (zamiast zagladania do dziennika). Jesli ktos nie
    ma ochoty dzielic sie ocenami z innymi rodzicami - jest to jego wybor. Nie
    nauczyciela.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 63. Data: 2007-06-27 09:10:07
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 27-06-2007 o 10:35:29 Szerr <s...@W...gazeta.pl> napisał(a):

    > Na razie jest nazywane tak,
    > nie inaczej, a wykładni językowej dokonuje się ze słownikiem w ręku, nie
    > wg twoich imaginacji.

    Podstawa prawna?
    Pierwsza - odnosnie nazewnictwa "usprawiedliwienia".
    Druga - odnosnie wyzszosci definicji slownikowej od tej zawartej w ustawie
    Trzecia - odnosnie wyboru slownika wedle ktorego dokonywana jest ta
    wykladnia

    ...moglbym jeszcze czwarta poprosic - o koniecznosc trzymania w reku
    slownika podczas dokonywania wykladni jezykowej ;)

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 64. Data: 2007-06-27 09:16:33
    Od: "Szerr" <s...@W...gazeta.pl>

    Jasko Bartnik <a...@s...nadole> napisał(a):

> [...]
    > I taki uczen dostaje ocene "dst" z klasowki, zostaje wystawiony na srodek
    > klasy za kare i tam dostaje linijka po golym tylku.

    Tak jest u ciebie w szkole? Pisałeś skargę?

    > A wszystko, wg Ciebie, w granicach pedagogicznych metod nauczania...

    Rzucisz odpowiednim cytatem z moich wypowiedzi?

    > Nauczyciel wyjawiajac slabe oceny rodzicom pelnoletniego podżega do
    > popełnienia przestępstwa.

    :-D

    Sz.

  • 65. Data: 2007-06-27 09:20:17
    Od: <v...@p...pl>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > <v...@p...pl> wrote in message
    pl...

    > Nie.

    > Nie.

    W takim razie zadam inne pytanie:

    Prowadzę serwis szkoły na prywatnym serwerze, do którego dostęp jest
    ograniczony (każdy uczeń i nauczyciel musi się zalogować itd.). Na serwerze
    tym, nauczyciel może przekazać uczniowi oceny, ale tylko jemu (każdy uczeń
    widzi tylko swoje oceny).
    Czy z racji tego, że serwis jest prowadzony na serwerze prywatnym (ale na
    życzenie szkoły) to każdy uczeń z niego korzystajacy musi wyrazic zgodę, na
    to, aby jego oceny były tam umieszczane?

  • 66. Data: 2007-06-27 13:14:54
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    <v...@p...pl> wrote in message
    pl...

> [...]
    > na
    > to, aby jego oceny były tam umieszczane?

    Nie. Oceny "nie należą" do ucznia i to nie on decyduje w jaki sposób
    nauczyciel przechowuje oceny.
    Ważne, żeby te oceny nie wypłynęły.

  • 67. Data: 2007-06-27 13:44:25
    Od: "Szerr" <s...@W...gazeta.pl>

    <v...@p...pl> napisał(a):

    > Czy z racji tego, że serwis jest prowadzony na serwerze prywatnym (ale na
    > życzenie szkoły) to każdy uczeń z niego korzystajacy musi wyrazic zgodę,
    > na to, aby jego oceny były tam umieszczane?

    Czemuż to uczeń miałby wyrażać zgodę na coś, o czym w ramach swoich
    ustawowych zadań zadecydowała szkoła?

    Sz.

  • 68. Data: 2007-06-27 14:15:03
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 27 Jun 2007 08:14:54 -0500, witek napisał(a):

    > Nie. Oceny "nie należą" do ucznia i to nie on decyduje w jaki sposób
    > nauczyciel przechowuje oceny.
    > Ważne, żeby te oceny nie wypłynęły.

    Ja bym sie zastanowił czy sytuacja opisana przez varbala nie jest
    zleceniem przetwarzania danych osobowych prze szkołę firmie zewnętrznej.

  • 69. Data: 2007-06-27 14:16:02
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:414ee03fbcf859ffd7dd8eaeaf7239dc@news.home.net.
    pl
    v...@p...pl <v...@p...pl> pisze:

> [...]
    > życzenie szkoły) to każdy uczeń z niego korzystajacy musi wyrazic zgodę,
    > na to, aby jego oceny były tam umieszczane?
    Nie, szkoła zdecydowała się wprowadzić taką formę informowania o postępach w
    nauce i mogła to zrobić.
    Istotna jest kwestia bezpieczeństwa. Szkoła jako administrator zbioru danych
    zlecając obsługę ich przetwarzania, zleca jak sądzę także zapewnienie im
    poufności - czy są one właściwie chronione?Nie chodzi mi tu tylko o proces
    logowania użytkowników, ale o zabezpieczenie przed nieautoryzowanym dostępem
    przez osoby nieupoważnione.

    --
    Jotte

  • 70. Data: 2007-06-27 17:17:01
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 27-06-2007 o 11:16:33 Szerr <s...@W...gazeta.pl> napisał(a):

    > Tak jest u ciebie w szkole? Pisałeś skargę?

    Tak jest w Bulgarii. I nie bede pisal, bo mnie nie insteresuje ich
    sytuacja w szkolnictwie.

    > Rzucisz odpowiednim cytatem z moich wypowiedzi?

    "Może to być działanie pedagogicznie uzasadnione lub działanie w obronie
    społecznie uzasadnionego interesu."

    To taki belkot, ktory mozna zastosowac na sile do kazdej sytuacji. Obecny
    minister edukacji tez chetnie by posiadl narzedzie pozwalajace
    nauczycielom pietnowanie "odchylencow" wszelakich. Podawanie na zebraniu
    "a ojciec Bodzia byl skazany za pedofilie" ma swoje pozytywne przeslanie
    "pedagogicznie uzasadnione"... ale czy to nie przesada?

    A bicie uczniow jako forma pedagogicznej nagany gdzies byla w watku.
    Przepraszam, jesli zle sobie przypomnialem autora tej wypowiedzi.

    > :-D

    To sie nie ma co smiac. Gdyby nauczyciel powiedzial "pana syn musi troszke
    sie podciagnac z matematyki i historii, bo ma z tym lekkie problemy"
    byloby ok. Ale on powie "pana syn dostal ndst z matematyki oraz
    historii... i straszny matol z niego". Ojciec wroci do domu, syna zbije i
    jest przemoc w rodzinie. Najprawdopodobniej

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.