  • 51. Data: 2007-06-27 00:24:39
    Temat: Re: oceny i obecności w szkole
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Szerr" <s...@W...gazeta.pl> wrote in message
    news:f5sa7p$pi6$1@inews.gazeta.pl...

    > Zależy od okoliczności.

    cha cha cha cha. Wesołe.

  • 52. Data: 2007-06-27 00:30:51
    Od: "Szerr" <s...@W...gazeta.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > cha cha cha cha. Wesołe.

    Nie unikaj trudnych pytań:

    > Prace pisemne oddaje się uczniowi do rąk własnych, odpowiedzi ustne należy
    > oceniać w taki sposób aby o ocenie dowiedział się uczeń a nie reszta klasy.

    Masz na to jakąś opinię biegłego z zakresu nauk pedagogicznych, orzeczenie
    sądu, cytat z komentarza do ustawy - czy to twoja własna twórczość?

    Sz.

  • 53. Data: 2007-06-27 00:42:59
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f5s9o4$ofg$1@inews.gazeta.pl witek
    <w...@g...pl.invalid> pisze:

    > Egzaminu poprawkowego/klasyfikacyjnego nie ma się z definicji.
    Mylisz się.
    Prawo określa wyraźnie kiedy uczeń może zdawać egzamin klasyfikacyjny bez
    jakiegokolwiek wnioskowania (czyli po prostu z mocy prawa), a kiedy może o
    niego wnioskować. Napisałem także kiedy obie te okoliczności zachodzą.
    Z egzaminem poprawkowym jest podobnie. Rozporządzenie określa jasno kiedy
    uczeń ma prawo (bez łaski i proszenia) do egzaminu poprawkowego, a kiedy
    może o niego wystąpić i uzyskać zgodę albo nie.

    --
    Jotte

  • 54. Data: 2007-06-27 00:43:06
    Od: "Szerr" <s...@W...gazeta.pl>

    > Powiedz mi bez szukania, który paragraf w KC określa do kiedy można
    > składać roszczenie o zachowek? Pmiętasz?

    Samo to, iż myślisz, że taki przepis odnośnie usprawiedliwień istnieje,
    świadczy o "orientacji" w temacie.
    Sz.

  • 55. Data: 2007-06-27 00:47:48
    Od: "Szerr" <s...@W...gazeta.pl>

    > Kolejna nieprawda zakorzeniona w łepetynach.
    > Ani rodzic ani uczeń nie wnosi o usprawiedliwienie tylko usprawiedliwia.

    Na jakiej podstawie prawnej?

    > Nie znajdzies żadnego paragrafu dającemu nauczycielowi czy komukolwiek
    > innemu podważania zasadności takiego usprawiedliwienia.

    Przepis natury zadaniowej obligujący dyrektora do bieżącego kierowania
    zakładem.

    > Celem "uprawiedliwienia" jest poinformowania nauczyciela, że rodzice
    > wiedzą o nieobecności dziecka w szkole.

    Słownik PWN ma na ten temat inne zdanie:

    usprawiedliwienie
    1. &laquo;wyjaśnienie, zwykle pisemne, czyjejś nieobecności gdzieś&raquo;
    2. &laquo;to, co uzasadnia czyjeś postępowanie, jakieś działanie lub stan
    rzeczy&raquo;

    Sz.

  • 56. Data: 2007-06-27 00:49:26
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > Na jakiej podstawie prawnej?

    > Przepis natury zadaniowej obligujący dyrektora do bieżącego kierowania
    > zakładem.

    Chyba ci się uczeń z nauczycielem pomylił.

> [...]
    > 2. &laquo;to, co uzasadnia czyjeś postępowanie, jakieś działanie lub stan

    Bo to od dawna nie powinno być nazywane usprawiedliwianiem, bo w ogóle nie
    to ma na celu.

  • 57. Data: 2007-06-27 00:55:38
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote in message
> [...]
    > uczeń ma prawo (bez łaski i proszenia) do egzaminu poprawkowego, a kiedy
    > może o niego wystąpić i uzyskać zgodę albo nie.

    Uczeń ma prawo oznacza, że nie można mu tego prawa odmówić jeśli chce z
    niego skorzystać.
    Jeśli uczeń nie żloży wniosku o przeprowadzenie egzaminu
    klasyfikacyjnego/poprawkowego, to dyrektor komisji nie powoła i egzamin nie
    odbędzie się.
    Złożenie wniosku nie jest łaską lub proszeniem się.

  • 58. Data: 2007-06-27 00:58:39
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f5s5gt$bqg$1@inews.gazeta.pl witek
    <w...@g...pl.invalid> pisze:

    > Ani rodzic ani uczeń nie wnosi o usprawiedliwienie tylko usprawiedliwia.
    > Nie znajdzies żadnego paragrafu dającemu nauczycielowi czy komukolwiek
    > innemu podważania zasadności takiego usprawiedliwienia.
    Ani jego uznawania. Nauczyciel podejmuje decyzję, czy usprawiedliwienie
    uwzględnić, czy nie. Jest tak dlatego, że nauczyciel jest w znacznym stopniu
    autonomiczny w prowadzeniu procesu dydaktycznego oraz dlatego, że
    usprawiedliwienie (albo nie) nieobecności ma wpływ na trym ustalania oceny z
    nauczanego przedmiotu (co jest immanentną cechą tego procesu).
    Właściwie tylko zaświadczenie lekarskie jest dla nauczyciela trudne do
    podważenia (ale nie niemożliwe).
    Oczywiście na decyzję nauczyciela stronie niezadowolonej przysługuje
    możliwość skargi, jak i na każdy element jego postępowania.

    --
    Jotte

  • 59. Data: 2007-06-27 01:03:19
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f5scle$26k$1@inews.gazeta.pl witek
    <w...@g...pl.invalid> pisze:

> [...]
    > Jeśli uczeń nie żloży wniosku o przeprowadzenie egzaminu
    > klasyfikacyjnego/poprawkowego, to dyrektor komisji nie powoła i egzamin
    Nie. Jeśli uczeń nie złoży wniosku, to po uchwale RP (dotyczącej
    klasyfikacji) dyrektor komisję powoła, wyznaczy termin i zadba o
    zawiadomienie o nim ucznia. A jeśli uczeń nie skorzysta - jego sprawa.
    Tak to wygląda zgodnie z prawem i praktyką. Tysiąc razy przerabiałem i z
    prawnikiem też przerabiałem.

    --
    Jotte

  • 60. Data: 2007-06-27 08:35:29
    Od: "Szerr" <s...@W...gazeta.pl>

    > Bo to od dawna nie powinno być nazywane usprawiedliwianiem, bo w ogóle nie
    > to ma na celu.

    To startuj na ministra i zmień rozporządzenie. Na razie jest nazywane tak,
    nie inaczej, a wykładni językowej dokonuje się ze słownikiem w ręku, nie wg
    twoich imaginacji.

    Sz.