  • 1. Data: 2007-01-10 07:21:55
    Temat: obuwie ochronne w szpitalach
    Od: "Grzesiex" <x...@x...pl>

    Witam

    Ogólnie przyjętą praktyką jest obowiązek ubierania obuwia ochronnego w szpitalach,
    czy szpitale mają
    prawo wymagać takiego obowiązku? Czy nie jest to utrudnianie dostępu do publicznej
    służby zdrowia?

    --
    Grzesiex
    [PMS] Mondeo GHIA 2.0 zielone kombi :)

  • 2. Data: 2007-01-10 08:26:29
    Temat: Re: obuwie ochronne w szpitalach
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Grzesiex [Wed, 10 Jan 2007 08:21:55 +0100]:

    > Ogólnie przyjętą praktyką jest obowiązek ubierania obuwia
    > ochronnego w szpitalach, czy szpitale mają prawo wymagać
    > takiego obowiązku? Czy nie jest to utrudnianie dostępu do
    > publicznej służby zdrowia?

    Zwariowałeś?
    Przecież nie ubierasz go idąc do recepcji czy szatni, ani też
    nikt ci nie odmówi pomocy lekarskiej z powodu ich braku. Masz
    je ubierać wchodząc na niektóre oddziały, gdzie ze względu na
    ich specyfikę solidniej dba się o higienę. I nie ubierają ich
    tam pacjenci, a odwiedzający ich - pacjentowi się niczego nie
    utrudnia, a odwiedzającemu najwyżej dostęp do pacjenta.

    Oczywiście, zawsze można po prostu zabronić wstępu na tamte
    konkretne oddziały i już. Dyrektor szpitala takie prawo o ile
    pamiętam posiada. Problem obuwia ochronnego się sam rozwiąże.

    Kira

    --
    /(o\ ~ GG: 574988 ~ http://cyber-girl.net/ ~
    \o)/ * NFZ won * SkypeTV * Wieczne Dziecko *

  • 3. Data: 2007-01-10 08:28:57
    Od: gacek <g...@w...pl>

    On Wed, 10 Jan 2007 08:21:55 +0100, Grzesiex <x...@x...pl> wrote:

    > Witam
    >
    > Ogólnie przyj?t? praktyk? jest obowi?zek ubierania obuwia ochronnego w
    > szpitalach, czy szpitale maj?
    > prawo wymagaae takiego obowi?zku? Czy nie jest to utrudnianie dost?pu do
    > publicznej s?u?by zdrowia?

    no to zes wymyslil. ze niby jakie utrudnianie?

    --
    gacek

  • 4. Data: 2007-01-10 08:38:51
    Od: "Grzesiex" <x...@x...pl>

    Użytkownik "Kira" <c...@e...wytnij.pl> napisał w wiadomości

    > Re to: Grzesiex [Wed, 10 Jan 2007 08:21:55 +0100]:

    > Zwariowałeś?

    No właśnie że nie zwariowałem, chodzi mi o to iz przy szpitalu są przychodnie
    lekarskie i to właśnie
    do nich nie chcą wpuszczać bez obuwia ochronnego, stoi ochroniarz i nie wpuszcza, nie
    dało mu sie
    wytłumaczyć bezsensu takiego działania zwłaszcza że byłem z dzieckiem w wózku a kólka
    od wózka
    jeszcze nie wymyślili ochraniaczy i tłumaczenie że wnoszę błoto na butach mnie nie
    przekonuje bo
    więcej błota było na kółkach z wózka.

  • 5. Data: 2007-01-10 10:45:59
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 10 sty o godzinie 09:28, na pl.soc.prawo, gacek napisał(a):

    > no to zes wymyslil. ze niby jakie utrudnianie?

    A tutaj wyjaśnia:

    Swoją drogą, skoro w przychodni nie chcą zatrudniać sprzątaczki - niechaj
    udostępniają "klientom" bambosze, woreczki czy co tam ku..a chcą!
    W każdym razie - udając się do przychodni na pewno nie kupiłbym tych
    foliowych worków - po to płacę składki na FUZ - niech przychodnia zawrze
    umowę z NFZ na te bambosze :PPPP

    --
    Herbi
    10-01-2007 11:45:48

  • 6. Data: 2007-01-10 17:02:55
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

> [...]
    a kólka od wózka
    > jeszcze nie wymyślili ochraniaczy i tłumaczenie że wnoszę błoto na butach mnie

    Twoje pytanie wynika z niewiedzy. Nie chodzi o to żeby nie wnieść do szpitala
    jakiejś bakterii albo innego g.. . paputki trzeba zakladać żeby z niego do domu
    nic nie wynieść. A najgłupszym postępowaniem jest oszczędność polegająca na
    zdejmowaniu paputkow i zabieraniu do domu żeby nie kupować następnego dnia. Tomek

  • 7. Data: 2007-01-10 17:51:04
    Od: "Lesio5" <l...@w...pI>

    Użytkownik "Tomek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Twoje pytanie wynika z niewiedzy.

    Pytanie jest proste i logiczne. Pyta o podstawę prawna i legalność takiego
    żądania. Przyłączam sie do pytania, bo mnie też wkurzają paputki foliowe.
    Wg mnie to prawo kaduka, ale może ktoś jednak podstawę PRAWNĄ znajdzie ?

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    I thought I was someone else, someone good.

  • 8. Data: 2007-01-10 18:54:57
    Od: "latet" <s...@x...pl>

    > Twoje pytanie wynika z niewiedzy. Nie chodzi o to żeby nie wnieść do
    > szpitala
    > jakiejś bakterii albo innego g.. .

    He, he, he :-)) Dobre.
    Chyba zeby nie wyniesc !!!

    latet

  • 9. Data: 2007-01-11 07:45:34
    Od: "Grzesiex" <x...@x...pl>

    >Nie chodzi o to żeby nie wnieść do szpitala
    > jakiejś bakterii albo innego g.. . paputki trzeba zakladać żeby z niego do domu
    > nic nie wynieść.
    A to ciekawe, czy w Niemczech są tresowane bakterie i one wiedzą żeby na butach ze
    szpitala nie
    uciekać? a na ubraniu to bakteri sie nie wynosi? Jakoś nie widze sensu ubierania
    takiego obuwia.

    >A najgłupszym postępowaniem jest oszczędność polegająca na
    > zdejmowaniu paputkow i zabieraniu do domu żeby nie kupować następnego dnia.

    powiedz to starszej pani której ledwie na jedzenie starcza a mąż w szpitalu, przez 2
    tygodnie
    codziennie nowe paputki to 14 zeta, dla niektórych to naprawde dużo.

    Grzesiex

  • 10. Data: 2007-01-11 07:59:08
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Grzesiex porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    czy szpitale mają
    > prawo wymagać takiego obowiązku? Czy nie jest to utrudnianie dostępu do publicznej
    Ja traktuje to obuwie ochronne jako dyskryminacje osob z wiekszymi stopami;)
    Mam stope 45-46 i 99% obuwia ochronnego uzywanego w szpitalach nie
    wchodzi na moje buty, niszczy sie podczas zakladania ew po przejsciu
    kilku krokow. Juz nieraz mialem spiecie z pania
    pielegniarka/salowa/sprzataczka ze nie mam obuwia ochronnego a ja jej
    pokazywalem zniszczona wersje. W pewnym momencie wpadlem na pomysl i
    idac do szpitala, biore reklamowki-zrywki (czasami 'markowe', typu geant
    czy tesco;P). Wyglada komicznie jak je zaloze na buty ale przynajmniej
    sie nie niszcza.
    A co do meritum... nie spotkalem sie zbey w przychodni wymagali obuwia
    ochronnego. W szpitalu - jak najbardziej. I nie chodzi o zadne bakterie
    czy tego typu ustrojstwo tylko o zmniejszenie czestotliwosci sprzatania
    podlogi. I po czesci rozumiem szpital... zdarzalo mi sie (niestety)
    czesto bywac w szpitalach, w odwiedzinach i zauwazylem ze ludzie nie
    wiedza do czego sluzy wycieraczka przed drzwiami, nie wpadna na pomysl
    otrzepania butow. I pozniej sytuacja - pani sprzataczka dopiero co umyla
    podloge, podloga pieknie lsni a tutaj wchodzi 4osobowa rodzinka i
    zostawia piekne slady na blyszczacej podlodze - rece opadaja.
    Ale sie zastanawiam nad innymi obostrzeniami w szpitalach - wymog
    zostawiania okryc wierzchnich w szatni (i nie chodzi o oddzialy typu
    OIOM czy sala pooperacyjna a normalna sala np na kardiologii czy
    neurologii), ograniczenia godzinowe odwiedzic w szpitalu czy ilosci osob
    jakie moga przyjsc jednoczesnie do jednego pacjenta (dwa ostatnie
    ograniczenia rozumiem ale jestem ciekaw ich umocowania prawnego)
    --
    badzio