  • 1. Data: 2008-07-22 18:55:38
    Temat: obuwie - niezgodnosc towaru z umowa?
    Od: Ania <a...@g...pl>

    witam,
    rzecz sie tyczy obuwia, zakupionego na allegro w opcji kup teraz, sprawa
    dosc dawna buciki zakupione we wrzesniu ubieglego roku (kozaczki) ktore
    mialy byc w rozmiarze 37, taki rozmiar w aukcji, taki na pudelku... ale
    na butach 35, wkładka miała mieć dlugość 23,5 - 24 cm, w rzeczywistosci
    jest chyba o 1,5 rozmiara mniejsza (ale to moze byc subiektywne
    odczucie, nie wiem jak sprzedawca to mierzy)

    link do akucji
    http://paa.pl/?itemid=246206740
    link do strony z warunkami sprzedazy:
    http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=6872558

    na powyzszej stronie sprzedawca okresla, ze daje miesieczna gwarancje,
    nie pamietam jak to bylo rok temu, pospieszylam sie z komentarzem, bo na
    moje zapytanie, co do roznicy w rozmiarach nie otrzymalam odpowiedzi

    pytanie... czy taka roznica w rozmiarze otrzymanego obuwia, a podanym na
    aukcji i na opakowaniu moze byc podstawa do niezgodnosci towaru z umowa,
    i czy nie jest jeszcze za pozno na takie postepowanie?

    fakt, ze nie zajelam sie tym od razu, po tym jak zalozylam buty dwa razy
    i prawie sie nabawilam zwyrodnienia stop, rzucilam je w kat i
    zapomnialam o nich :(
    nie rozeszly sie ;)

  • 2. Data: 2008-07-22 19:52:44
    Temat: Re: obuwie - niezgodnosc towaru z umowa?
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Ania pisze:

    > pytanie... czy taka roznica w rozmiarze otrzymanego obuwia, a podanym na
    > aukcji i na opakowaniu moze byc podstawa do niezgodnosci towaru z umowa,
    > i czy nie jest jeszcze za pozno na takie postepowanie?

    Jest to oczywiscie niezgodnosc towaru z umowa, ale obawiam sie ze juz
    jest za pozno na reklamacje tej wady, bo trudno oczekiwac ze o wadzie
    dowiedzialas sie np wczoraj a nie w momencie gdy otztymalas towar :D

    Jacek Kustra

  • 3. Data: 2008-07-22 21:38:24
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    Niezaleznie od kwestii zwiazanych z terminem zgloszenia niezgodnosci towaru
    z umowa najpierw trzeba sprawdzic, czy Ty jestes konsumentem, a sprzedajacy
    przedsiebiorca - bo tylko wtedy stosuje sie ustawe o tzw. sprzedazy
    konsumenckiej.
    Bo przeciez moze byc tak, ze kupilas te trepy od osoby prywatnej i to
    powoduje daleko idace komplikacje w kwestii dochodzenia roszczenia - nie
    stosuje sie bardzo wygodnej ustawy o sprzedazy konsumenckiej, ale ogole
    warunki kc.

    Cezar

  • 4. Data: 2008-07-23 08:26:00
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    Użytkownik "Ania" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > link do akucji
    > http://paa.pl/?itemid=246206740

    Zanim zajrzałem ta ta stronę to byłem przekonany, że są białe ze złotą
    klamerką :)
    Trzeba być niezłą blondynką, aby liczyć na bezproblemowe dopasowanie
    rozmiaru butów na odległość.

    --
    andreas

  • 5. Data: 2008-07-23 08:56:37
    Od: Ania <a...@g...pl>

    Cezar pisze:
> [...]
    > powoduje daleko idace komplikacje w kwestii dochodzenia roszczenia - nie
    > stosuje sie bardzo wygodnej ustawy o sprzedazy konsumenckiej, ale ogole

    jest to firma, co prawda paragon drukowany, ale jest on dowodem zakupu
    (tak jest napisane na nim ;))

  • 6. Data: 2008-07-23 08:58:21
    Od: Ania <a...@g...pl>

    andreas pisze:

    > Zanim zajrzałem ta ta stronę to byłem przekonany, że są białe ze złotą
    > klamerką :)
    > Trzeba być niezłą blondynką, aby liczyć na bezproblemowe dopasowanie
    > rozmiaru butów na odległość.

    nie no na pewno, skoro wymiary odpowiadaja mojej stopie, a rozmiar
    otrzymanego obuwia znacznie rozni sie od tego, ktory jest w pudelku,

    ale na ciemnote niestety nie ma lekarstawa, wspolczuje ci

  • 7. Data: 2008-07-23 12:43:53
    Od: "Daniel" <w...@w...pl>

    > Trzeba być niezłą blondynką

    Trzeba mieć jasniejsze włosy niż blondynka, żeby nie umiec kupić butów przez
    internet.
    Co za problem zwrócić lub wymienić na inny rozmiar.

    --
    Daniel

  • 8. Data: 2008-07-23 14:35:43
    Od: Ania <a...@g...pl>

    Daniel pisze:

    > Trzeba mieć jasniejsze włosy niż blondynka, żeby nie umiec kupić butów przez
    > internet.
    > Co za problem zwrócić lub wymienić na inny rozmiar.

    buty sa na tyle specyficznym towarem, moze nie miales nigdy problemu, ze
    sprzedawcy na ogol umywaja rece i nie kazdy jest chetny do wymiany, czy
    przyjmowania zwrotow, ale nie o tym tu rozmowa...

  • 9. Data: 2008-07-23 14:36:32
    Od: Ania <a...@g...pl>

    castrol pisze:
> [...]

    > jest za pozno na reklamacje tej wady, bo trudno oczekiwac ze o wadzie
    > dowiedzialas sie np wczoraj a nie w momencie gdy otztymalas towar :D

    na niezgodnosc towaru z umowa mamy 2 lata, tak mi powiedzieli w uokik'u ;)

  • 10. Data: 2008-07-23 15:26:41
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 23.07.2008 Ania <a...@g...pl> napisał/a:
    > na niezgodnosc towaru z umowa mamy 2 lata, tak mi powiedzieli w uokik'u ;)

    Są równiez inne terminy - np. konieczność powiadomienia sprzedawcy o
    wykryciu wady w ciągu 2ch miesiący.

    --
    Marcin