  • 21. Data: 2012-02-10 16:40:02
    Temat: Re: obraz dnia
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 10 Feb 2012, Wojciech Bancer wrote:

    > On 2012-02-10, Ekspert <n...@n...joł> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Pracodawca ma się np. podpisać na liście obecności za pracownika?

    Żeby zostać na poletku ścisłego trzymania się słów ;)
    To nie jest "raportowanie" :)
    To jest wyłącznie podpis na liście.
    Do "raportowania" musiałby jeszcze ze dwa słowa od siebie napisać,
    albo przynajmniej całą listę gdzieś zanieść ;)

    > A może pracownik musi mieć wyspecyfikowane "podpisywanie się na liście
    > obecności / odbijanie karty" w umowie? :>

    Tak i nie.
    Nie musi indywidualnie w umowie, bo prawo nałożenia takiego obowiązku
    wynika z wyżej wymienionego obowiązku nałożonego na pracodawcę: skoro
    pracodawca musi *jakoś* ewidencjonować, ma prawo robić to dobrze,
    znaczy w sposób wiarygodny, a to już pozwalą żądać "współpracy"
    pracownika.
    Musi w regulaminie, aby można było wyciągać sankcje służbowe
    za niedopełnienie owego "współdziałania".

    Z googla - tu jakis opis o regulaminie:
    http://wiadomosci.nf.pl/News/14689/Czy-lista-obecnos
    ci-w-pracy-jest-obowiazkowa/lista-obecnosci-obowiazk
    i-pracownicze-prawo-pracy/

    ...a tu wyrok w sprawie stwierdzenie że "ja nie muszę podpisywać":
    http://www.podatki.biz/artykuly/10_4383.htm

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2012-02-10 18:33:35
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-02-10, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > Do "raportowania" musiałby jeszcze ze dwa słowa od siebie napisać,
    > albo przynajmniej całą listę gdzieś zanieść ;)

    U nas jest to pełne raportowanie (czyli coś w rodzaju owych "obrazów dnia"),
    bo taka lista jest potem wykorzystywana do liczenia godzin autorskich.
    W regulaminie oczywiście jest, ale zgodzisz się chyba, że regulamin
    to jednak nie jest to samo co "musi być w umowie". :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 23. Data: 2012-02-10 21:29:15
    Od: "Azotox" <p...@y...com>

    Użytkownik "identifikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:jgtht6$ecn$1@node2.news.atman.pl...
    > czyli nie ma możliwości odmowy? na każde żądanie kierownika trzeba pisać
    > obraz dnia?

    w końcu w pracy jestes, a nie na swoim, nie?

    moon

  • 24. Data: 2012-02-10 21:31:20
    Od: "Azotox" <p...@y...com>

    Użytkownik "Ekspert" <n...@n...joł> napisał w wiadomości

    > panie teoretyku, pracodawca pytać się może tak samo jak o pogodę, ale nikt
    > nie musi mu na nie odpowiadać, natomiast pracodawca nie ma prawa żądać
    > wykonywania przez pracownika pracy za którą mu nie płaci i na którą się
    > nie umówili, tak trudno to panu pojąć?

    co za głupota:)
    a jak w opisie pracy nie ma nic, że musi używać w pracy długopisu, to
    pracownik może przez 20 lat nie napisać ani słowa?
    trochę SENSU, prawo to nie zbiór głupich formułek, za wszystkim jest jakaś
    wykładnia.

    azotox

  • 25. Data: 2012-02-13 15:05:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    > W regulaminie oczywiście jest, ale zgodzisz się chyba, że regulamin
    > to jednak nie jest to samo co "musi być w umowie". :)

    Tylko tak długo, jak długo w umowie nie ma że "obowiązuje regulamin
    znany w dniu podpisania umowy" :D

    pzdr, Gotfryd