  • 11. Data: 2012-02-08 14:27:45
    Temat: Re: obraz dnia
    Od: "Ekspert" <n...@n...joł>

    Użytkownik "Liwiusz" napisał:
    > Zatem, w braku odrębnych ustaleń, pracodawca nie może
    > pytać się pracownika, jakich czynności dokonał w ciągu
    > dnia pracy.

    panie teoretyku, pracodawca pytać się może tak samo jak o pogodę, ale nikt
    nie musi mu na nie odpowiadać, natomiast pracodawca nie ma prawa żądać
    wykonywania przez pracownika pracy za którą mu nie płaci i na którą się nie
    umówili, tak trudno to panu pojąć?

    spełnienie żądań owego kierownika zmusza pracownika do wykonania jakiejś
    pracy związanej z prowadzeniem ewidencji działań w czasie pracy, co może
    skutkować zmniejszeniem uwagi i czasu na pracę za którą otrzymuje
    wynagrodzenie i jak by co każdy sąd pracy uzna tą rację, w razie jakby
    pracodawca uznał że może sobie zwolnić pracownika za nie wykonywanie poleceń
    których pracownik nie ma obowiązku wykonywać.

    panie Liwiusz, właśnie otrzymał pan darmową poradę prawną wraz z ekspertyzą
    w wysokości 100zł + 300zł i idź pan za zaoszczędzone pieniądze napij się
    piwa.

  • 12. Data: 2012-02-08 19:47:07
    Od: Animka <t...@w...pl>

    > może mi Ktoś tu powiedzieć czy istnieje jakiś artykuł na podstawie którego
    > pracownik może odmówić kierownikowi stworzenia obrazu dnia (czyli co
    > pracowni robił przez cały dzień w pracy)? ogólnie jest to jakoś uregulowane?
    > proszę o pomoc, pilna sprawa

    Powiedz kierownikowi, że od jutra stawiasz obok siebie kamerkę lub
    będziesz z nią chodził i kierownik będzie miał ten obraz dnia skoro jemu
    szkoda kasy na kamery i robi debili z ludzi.

    --
    animka

  • 13. Data: 2012-02-08 19:52:39
    Od: spp <s...@g...pl>

    On 2012-02-08 20:47, Animka wrote:

    > Powiedz kierownikowi, że od jutra stawiasz obok siebie kamerkę lub
    > będziesz z nią chodził i kierownik będzie miał ten obraz dnia skoro jemu
    > szkoda kasy na kamery i robi debili z ludzi.

    I co? Dużo zza branmy zakładu sfilmuje?

    --
    spp

  • 14. Data: 2012-02-08 20:22:12
    Od: Animka <t...@w...pl>

    W dniu 2012-02-08 20:52, spp pisze:

    > I co? Dużo zza branmy zakładu sfilmuje?

    To kierownika też powinno interesować co pracownik robi po godzinach
    pracy, za bramą? Jak śpi itd? LOL

    --
    animka

  • 15. Data: 2012-02-08 22:47:38
    Od: "Jacek S." <o...@n...cy>

    W dniu 2012-02-08 21:22, Animka pisze:

    > To kierownika też powinno interesować co pracownik robi po godzinach
    > pracy, za bramą? Jak śpi itd? LOL

    Zawsze go może interesować, co pracownik robi za bramą w
    g o d z i n a c h pracy. Czy nie?

    --
    Jacek S.

  • 16. Data: 2012-02-09 05:16:32
    Od: spp <s...@g...pl>

    On 2012-02-08 21:22, Animka wrote:

    > To kierownika też powinno interesować co pracownik robi po godzinach
    > pracy, za bramą? Jak śpi itd? LOL

    Nie, raczej ciekawi mnie po co kierownikowi jakieś nagrania byłego
    pracownika wykonne zza bramy zakładu?

    --
    spp

  • 17. Data: 2012-02-09 13:09:05
    Od: "Ekspert" <n...@n...joł>

    > Zlecenie pracownikowi raportowania co zrobił na pewno nie wymaga ustalania
    > w UoP

    żeby cos zlecać pracownikowi, to konieczne jest wcześniejsze uzgodnienie
    tego z pracownikiem czego ukoronowaniem jest stosowna umowa, to jest
    wyrażnie ustalone w KP.

  • 18. Data: 2012-02-09 14:59:44
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-02-09, Ekspert <n...@n...joł> wrote:

    > żeby cos zlecać pracownikowi, to konieczne jest wcześniejsze uzgodnienie
    > tego z pracownikiem czego ukoronowaniem jest stosowna umowa, to jest
    > wyrażnie ustalone w KP.

    Czyli chcesz przez to powiedzieć, że aby pracownik raportował czas pracy
    (choćby na potrzeby kadr i prawidłowego wyliczenia czasu pracy) potrzebuje
    mieć do tego specjalny wpis w umowie?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 19. Data: 2012-02-10 11:32:59
    Od: "Ekspert" <n...@n...joł>

    > Czyli chcesz przez to powiedzieć,

    Ja nie chcę powiedzieć, ja mówię, wystarczy to zrozumieć!

    > że aby pracownik raportował czas pracy (choćby na potrzeby
    > kadr i prawidłowego wyliczenia czasu pracy) potrzebuje mieć
    > do tego specjalny wpis w umowie?

    Raportowanie czasu pracy pracowników należy do obowiązków pracodawcy (czytaj
    KP), chyba że tez twój obowiązek zleci jakiemuś pracownikowi i mu za to
    zapłaci, więc dlaczego uważasz że jakiś pracownik ma wykonywać pracę
    jakiegoś kadrowego i to jeszcze za darmo tylko dlatego ze mu go jakiś
    kierownik prosił?

  • 20. Data: 2012-02-10 12:32:06
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-02-10, Ekspert <n...@n...joł> wrote:

    [...]

    > Raportowanie czasu pracy pracowników należy do obowiązków pracodawcy (czytaj
    > KP),

    Pracodawca ma się np. podpisać na liście obecności za pracownika?
    A może pracownik musi mieć wyspecyfikowane "podpisywanie się na liście
    obecności / odbijanie karty" w umowie? :>

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl