  • 1. Data: 2008-04-22 10:26:12
    Temat: obowiazek posiadania konta w konkretny mbanku
    Od: kondi <k...@g...pl>

    witam,

    pisze w imieniu kolegi, studenta prywatnej szkoly wyzszej. chlopakowi
    przyznano stypendium, jednoczesnie na uczelni wydano nakaz posiadania konta
    bankowego w konkretnym banku, poniewaz w innym razie pieniadze nie zostana
    przeslane. poniewaz nie do konca wydaje mi sie to legalne poprosilem kolege
    o napisanie maila do szkoly i odpisali mu, ze jest tak:

    przelewami zajmuje sie bank, dziekanat wysyla jedynie numery kont, nie ma
    mozliwosci odebrania stypendium w kasie uczelni, jesli chodzi o konta, to
    jesli sa w tym samym banku to bank przelewa je natychmiast i bez oplat, w
    przypadku posiadania konta w innym banku przelew zajmuje sporo czasu,
    dodatkowo pobierana jest oplata za przelew, ktora to oplate pokrywa student
    dostajac stypendium pomniejszone o koszt banku

    czy to jest na pewno legalne, a jesli nie to jakie paragrafy mozna zacytowac
    do dziekanatu czy co mozna zrobic w tej sytuacji?

  • 2. Data: 2008-04-22 11:58:17
    Od: "Arek Margraf" <m...@W...onet.pl>

    --

    Uzytkownik "kondi" <k...@g...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > zacytowac
    > do dziekanatu czy co mozna zrobic w tej sytuacji?

    Jesli konto jest prowadzone bezplatnie to co ma byc nielegalnego ?

    Bank po prostu robi taki "autsorsing" uslugi typu "okienko kasowe", a dla
    ciebie co to za róznica czy idziesz do okienka kasowego na uczelni czy w
    banku. Mozesz isc, wyplacic po przelaniu stypendium cala kwote (ew wyjac z
    bankomatu) i zjawic sie za miesiac a w miedzyczasie nie uzywac tego konta.
    Co innego gdy za prowadzenie konta jest oplata. Wtedy uczelnia (chyba)
    powinna ci wskazac inna mozliliwosc bezplatnego podjecia pieniedzy.

    A.

  • 3. Data: 2008-04-22 12:45:47
    Od: kondi <k...@g...pl>

    Arek Margraf wrote:

> [...]

    Co innego gdy za prowadzenie konta jest oplata. Wtedy uczelnia (chyba)
    powinna ci wskazac inna mozliliwosc bezplatnego podjecia pieniedzy.

    konto w banku ochrony srodowiska nie jest bezplatne, dodtkowo placowek tego
    akurat banku nie ma zyt wiele, jest jedna kolo uczlni, ale nieczynna w dni
    zjazdow w weekend - 100 kilometrow od miejsca zamieszkania kolegi, inne
    oddzialy oczywiscie sa blizej, ale po drugiej stronie miasta

    co prawda bos umozliwia kilka wyplat w miesiacu z dowolnego bankomatu bez
    oplat, ale za karte tez trzeba placic. nie chodzi o postawe bylego
    premiera, ale skoro ktos ma juz dzialajace 2 rachunki bankowe, z ktorych
    korzysta iktore placi to chyba nie powinien byc zmuszany do zalozenia
    kolejnego konta i ponoszenia kolejnych wydatkow (nie tylko kasa, takze po
    prostu strata czasu)

    chodzi o konkrety, czy taka sytuacja jest legalna, czy uczelnie
    mozna "zmusic" do wyplacenia stypendium na obecnie posiadane konto?

  • 4. Data: 2008-04-22 12:48:19
    Od: Kamil 'czemu' Bista <t...@c...org>

    kondi pisze:
    > czy to jest na pewno legalne, a jesli nie to jakie paragrafy mozna zacytowac
    > do dziekanatu czy co mozna zrobic w tej sytuacji?

    Temat już był poruszany.

    http://42.pl/gg/fsq8go$iso$...@n...dialog.net.pl
    --
    Pozdrawiam,
    Kamil 'czemu' Bista

  • 5. Data: 2008-04-22 13:28:38
    Od: kondi <k...@g...pl>

    Kamil 'czemu' Bista wrote:

    > Temat już był poruszany.

    > http://42.pl/gg/fsq8go$iso$...@n...dialog.net.pl

    dzieki, popatrzylem i z pewnoscia ta osoba jest z uczelni znajomego, problem
    jednak nie zostal rozwiazany z tego co czytalem, ja potrafie dawac takei
    rady jakie tam sa umieszczone, znajomemu jednak chodzi o to jak to wyglada
    z punktu widzenia prawa, a nie jak sie wydaje, ze powinno byc, w
    dziekanacie ni eidzie sie dogadac, a propozycja zalozenia konta tylko po
    to, zeby po miesiacyu je zamknac nie ma w tym przypadku sensu, bo
    stypendium jest wyplacane w transzach nie jednorazowo, a poniewaz na tej
    uczelni byly spore opoznienia to takie wypalcanie spokojnie bedzie trwalo
    do przyszlego roku akademickiego, kiedy bedzie znow sprawa stypendiow i
    banku na nowo

  • 6. Data: 2008-04-22 13:30:10
    Od: Kamil 'czemu' Bista <t...@c...org>

    kondi pisze:
> [...]
    > uczelni byly spore opoznienia to takie wypalcanie spokojnie bedzie trwalo
    > do przyszlego roku akademickiego, kiedy bedzie znow sprawa stypendiow i

    Z racji, że to stypendium państwowe, to proponuję kontakt z radcą
    prawnym MNiSW. Powinni Cię przełączyć jak zadzwonisz do ministerstwa.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil 'czemu' Bista

  • 7. Data: 2008-04-22 14:28:21
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik kondi napisał:

    > chodzi o konkrety, czy taka sytuacja jest legalna, czy uczelnie
    > mozna "zmusic" do wyplacenia stypendium na obecnie posiadane konto?

    No ale przeciez mozna "zmusic",
    sam to napisales,
    cytuje: "w przypadku posiadania konta w innym banku przelew zajmuje
    sporo czasu, dodatkowo pobierana jest oplata za przelew, ktora to oplate
    pokrywa student"

    Czyli idziesz i mowisz, nie chce tak, chce na moje konto. I dostajesz
    przelewy z opoznieniem pomniejszone o oplate za przelew.

  • 8. Data: 2008-04-23 09:58:43
    Od: kondi <k...@g...pl>

    Kamil 'czemu' Bista wrote:

    > Z racji, że to stypendium państwowe, to proponuję kontakt z radcą
    > prawnym MNiSW. Powinni Cię przełączyć jak zadzwonisz do ministerstwa.

    zadzwoniłem tam, powiedzieli, ze sprawę znają i wyjaśniają ją z uczelnią, bo
    prawo jest po stronie studentów. zadna uczelnia nie moze potracac sobie
    kosztem studenta jakichkolwiek wypłat
    dziekuje za podpowiedz

  • 9. Data: 2008-04-23 09:59:07
    Od: kondi <k...@g...pl>

    Mikaichi wrote:

    > Czyli idziesz i mowisz, nie chce tak, chce na moje konto. I dostajesz
    > przelewy z opoznieniem pomniejszone o oplate za przelew.

    na szczescie nei masz racji :)

  • 10. Data: 2008-04-23 10:37:06
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik kondi napisał:

    > na szczescie nei masz racji :)

    Znaczy ty nie masz racji, bo ty tak napisales, nie ja... ;)