  • 41. Data: 2010-11-18 09:42:07
    Temat: Re: obowiazek doreczenia faktury
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    news:ic19p7$1ms$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > a nei da się z jakiegoś powodu tego zrobić jednocześnie.
    >
    > Teraz przełożenie w kierunku inicjatora wątku. Wierzycielem dla
    > zobowiązania finansowego zapłaty za usługę jest Ludek. Ale wierzycielem
    > zobowiązania przedstawienia faktury jest zlecający usługę. W mojej ocenie
    > miejsce wykonania zobowiązania - wydania faktury w naszym wypadku - należy
    > oceniać w świetle prawa cywilnego, a zatem jeśli inaczej nie uzgodniono w
    > siedzibie zleceniodawcy. Co więcej zleceniodawca ma prawo do wstrzymania
    > się z zapłatą należności do czasu przedstawienia mu faktury.

    Ale cię fantazja poniosła!;-)
    1.Wierzyciel czy dłużnik to są pojęcia (w przepisach prawa) odnoszace się
    wyłącznie do zobowiązań finansowych (a przynajmniej takich, które można
    okreslić pieniężnie) i żadną miara nie można ich odnosić do obowiązku
    wystawiania dokumentów, np faktur. Tam jest co najwyżej "zobowiązany".
    Żaden z przepisów odnoszących się do fakturowania nie używa tych pojęć.
    2. Gdybyś miał rację to (analogicznie jak ty rozumując) należałoby dojśc do
    wniosku, że także np kupując gazetę w kiosku w którym zainstalowana jest
    kasa fiskalna mógłbyś żądać, aby sprzedawca dostarczał ci paragon fiskalny
    do twojej siedziby, czyli do twojego domu.
    Nie miałbym nic zresztą przeciwko temu, jako ze w moim kiosku sprzedaje duża
    ruda ponad połowę młodsza ode mnie, a żona akurat wyjechała na wczasy;-)

  • 42. Data: 2010-11-18 09:45:00
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Wystarczy ręcznie skreślić termin płatności, zaparafować i wpisać "14
    > dni od doręczenia".
    > Nie trzeba całej ręcznie wypisywać.

    Ciężko się to robi na PDFie :D

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 43. Data: 2010-11-18 09:47:16
    Od: "Andrzej" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał

    > Ciężko się to robi na PDFie :D

    Adobe Acrobat

    Pozdrawiam
    Andrzej

  • 44. Data: 2010-11-18 09:52:58
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 18-11-2010 09:30, Krzysztof pisze:
    > "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał

    > Poważnie na fakturze drukowanej można sobie nanosić poprawki i je
    > parafować?

    A jaki przepis nakazuje wystawiać całą fakturę jedną techniką?
    Albo w ogóle wskazuje technikę "wyprodukowania" faktury?

    Jaki przepis zakazuje poprawiania błędów na dokumencie własnym, przed
    jego wprowadzeniem do obrotu?
    Skreślenie (tzw. czytelne - żeby było widać co jest pod skreślniem),
    parafowanie i wpisanie prawidłowej treści to jest jedna z podstawowych
    metod korygowania błędów zapisu.

    I teraz najważniejsze - jaki przepis nakazuje umieszczanie terminu
    płatności na fakturze? A może jest to nieobjęta przepisami podatkowymi
    informacja dla kontrahenta?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 45. Data: 2010-11-18 09:57:08
    Od: "Andrzej" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał

    > Skreślenie (tzw. czytelne - żeby było widać co jest pod skreślniem),
    > parafowanie i wpisanie prawidłowej treści to jest jedna z podstawowych
    > metod korygowania błędów zapisu.

    Ale nie na fakturze.
    Czy więc na pewno masz rację?
    http://rzeczpospolita.pl/dodatki/firma_061102/firma_
    a_7.html
    No chyba, że coś się zmieniło od tego czasu.

    Pozdrawiam
    Andrzej

  • 46. Data: 2010-11-18 10:05:06
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 18-11-2010 10:24, Andrzej pisze:

    > Czy nie stosuje się w takich przypadkach not korygujących?

    Notę korygującą wystawia odbiorca faktury.
    Czyli najpierw musi dostać fakturę z błędem, zauważyć go, wystawić notę,
    wysłać i poczekać na zwrot podpisanej kopii noty.

    Wszystko po to, żeby skorygować informację, która nie jest nawet
    integralną częścią faktury VAT.

    Niech zgadnę - jak w lecie opadną Cię komary to sięgasz po dubeltówkę?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 47. Data: 2010-11-18 10:19:10
    Od: "Andrzej" <a...@o...pl>

    "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał

> [...]
    > wysłać i poczekać na zwrot podpisanej kopii noty.
    > Wszystko po to, żeby skorygować informację, która nie jest nawet

    Zatem faktura korygująca, jeśli uważasz, że nota to przerost formy nad
    treścią.
    Albo poprawka w niewydrukowanej jeszcze i niezatwierdzonej fakturze.

    > Niech zgadnę - jak w lecie opadną Cię komary to sięgasz po dubeltówkę?

    Jeśli tak nakazuje prawo, to owszem :)
    A nawet jeśli po cichu zabijam je niedozwolonym OFFem, to nie radzę innym
    publicznie, że tak też można.

    Ale jak sądzę pisząc *** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną
    odpowiedzialność *** dałaś sobie prawo do pisania tutaj czegokolwiek :)

    Pozdrawiam
    Andrzej

  • 48. Data: 2010-11-18 10:19:40
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 18.11.2010 10:47, Andrzej pisze:
    > U?ytkownik "Przemys?aw Adam ?miejek" <n...@s...pl> napisa?

    > Adobe Acrobat
    >
    > Pozdrawiam
    > Andrzej

    Tak, tak.... :D

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 49. Data: 2010-11-18 10:31:44
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 18-11-2010 10:57, Andrzej pisze:
> [...]
    > http://rzeczpospolita.pl/dodatki/firma_061102/firma_
    a_7.html
    > No chyba, że coś się zmieniło od tego czasu.

    Termin płatności nie jest pozycją faktury w myśl rozporządzenia dot.
    wystawiania faktur.
    Wszelkie zasady poprawiani błędów na fv VAT dotyczą tylko elementów
    obowiązkowych - bo faktura VAT to jest tak naprawdę zestaw informacji,
    wymienionych w rozporządzeniu.

    Wymóg czytelnego skreślenia obowiązuje zawsze, bo jak nie będzie widać,
    co zostało skreślone, można domniemywać, że był to istotny element
    treści faktury VAT. Rozsądek nakazuje unikać dwuznaczności.

    Pytanie - czy jeżeli na mojej fakturze mam "płatność przelewem, 7 dni",
    ale klient przyjdzie i przy odbiorze faktury zapłaci gotówką, popełniam
    przestępstwo, skreślając tę informację i dopisując "zapłacono gotówką"
    data, podpis?

    A umieszczając na obcej fakturze sposób zadekretowania? Informacje dla
    innego działu (np. na czyje zlecenie dokonano zakupu)? Datę wpływu? Nr
    KP/KW?

    Przecież "nie ma mowy o dopisywaniu czegokolwiek na istniejącym
    dokumencie".

    Mam całe segregatory pełne wykroczeń skarbowych... Chyba się
    profilaktycznie zastrzelę...

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 50. Data: 2010-11-18 11:14:52
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 18-11-2010 11:19, Andrzej pisze:
    > "Maddy"<m...@e...com.pl> napisał

    > Zatem faktura korygująca, jeśli uważasz, że nota to przerost formy nad
    > treścią.
    > Albo poprawka w niewydrukowanej jeszcze i niezatwierdzonej fakturze.

    Nie rozumiem. Czy sformułowanie "informacja, która nie jest integralną
    częścią faktury" jest aż tak trudne do zrozumienia?

    > Jeśli tak nakazuje prawo, to owszem :)

    Jaki prawo?

    > A nawet jeśli po cichu zabijam je niedozwolonym OFFem, to nie radzę innym
    > publicznie, że tak też można.

    Nie wiem jak Ty, ale ja nigdy nikomu niczego tu nie radzę.
    Wyrażam swoje zdanie w danej kwestii.

    Swoją drogą - nie zauważyłam, żebyś unosił się moralnie w dyskusji na
    temat tego, jak nakłamać policjantom, żeby nie dostać mandatu.
    A takie pojawiają się tu cyklicznie.

    > Ale jak sądzę pisząc *** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną
    > odpowiedzialność *** dałaś sobie prawo do pisania tutaj czegokolwiek :)

    Ten dopisek to łopatologia dla cymbałów i tych, którzy myślą, że piszą
    na jakieś forum samopomocowe a nie na grupę dyskusyjną.
    Średnio inteligentny internauta jest tego świadomy bez dopisków.

    Naprawdę - jak zrobisz to, co ktoś napisał (tutaj to nie hardcore, na
    medycynie ludzie potrafią namawiać do picia przemysłowego wybielacza
    jako metody leczenia Crohna) i z tego powodu będziesz miał problemy, to
    możesz temu komuś skoczyć. Serio, serio.

    Dlatego to się nazywa grupa "DYSKUSYJNA" - a nie grupa porad za darmo.
    Dyskusja polega m.in. na prezentowaniu różnych poglądów a Ty możesz
    sobie wybrać ten, który Ci pasuje albo argumenty, które Cię przekonały
    albo wersję osoby, którą bardziej lubisz. I zrobić z tym, co Ci się
    podoba, na swoją wyłączna odpowiedzialność.

    Swoją drogą koncepcja, że ja podpowiem coś kontrowersyjnego Tristanowi a
    on to bez dyskusji wykona... zabawna wizja.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813