  • 81. Data: 2024-07-10 06:17:35
    Temat: Re: obostrzenia
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.07.2024 o 00:46, Kviat pisze:

    > Ręce opadają...
    > Co wprost przeciwnie? Zauważono spadek?

    Zauważono że CDC wydalo z siebie oświadczenie że raczej nie ma niepokoju
    co do tego lata.

    > Ręce opadają.
    > Jest powód do niepokoju

    Napisz do CDC i powiedz co ci odpisali:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 82. Data: 2024-07-10 06:23:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No ale może by nie wzrosły w ogóle gdyby coś się nie stało latem?

    Może tak a może nie. Natomiast fakt jest faktem że sezon jest na jesieni.

    > A ta zalezność jest liniowa, bo 90% to nawet u mnie żadko bywa.

    Nie wiem. Ale nie zmienia to postaci rzeczy że taka zależność jest.

    > Po
    > drugie, jak wspomniano, zarażasz się głownie gadając z kimś z bliskiej
    > odległości i na siebie plując, więc ta zależność od wilgotności może nie
    > mieć żadnego statystycznego znaczenia.

    No ale zależność od "pogody" jest. I nic na to nie poradzimy.

    > Pokazują lawinowy wzrost zachorowań. Zależność od temperatury, jako
    > czynnik dominujący to jest Twoja teza spekulacujna zreszta, na podstawie
    > twierdzenia, że wirus lubi zimno i sucho. To stwierdzenie jest typu
    > jakościowego więc nic nie mówi czy ma to jakikolwiek wpływ na liczbę
    > infekcji.

    Dobra - niech będzie. Wirus jest sezonowy i nauka nie umie tego
    wytłumaczyć:P

    > Koleś mutuje. Szczepionki ponoć nie działają :)

    Działają jak na grypę - czyli krótko i na zeszły typ wirusa:P

    > On chyba nic takiego nie powiedział. ZCP co cytowałeś, to mówił, że lubi
    > lato.

    Jak sezon jest w "zimę" to znaczy że "lubi zimę" a nie lato.

    > O widzisz, dopiero teraz dobrze mówisz :)

    ;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 83. Data: 2024-07-10 08:02:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-07-10, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Za wyjątkiem 2022 to we wrześniu albo i październiku.

    Gdzie tam, pisałm, włącz 3-day moving avarage to zobaczysz niższe wartości:
    2020 połowa lipca
    2021 połowa lipca
    2022 końcówka czerwca
    2023 połowa września

    --
    Marcin

  • 84. Data: 2024-07-10 08:07:25
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-07-10, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Może tak a może nie. Natomiast fakt jest faktem że sezon jest na jesieni.

    Bo tak.

    > Nie wiem. Ale nie zmienia to postaci rzeczy że taka zależność jest.

    I może być np. 10% różnicy pomiędzy 50 a 90%. Albo i 100%, za to 5%
    pomiędzy 50% i 70%.

    > No ale zależność od "pogody" jest. I nic na to nie poradzimy.

    Bo ludzie chorują jesienią?

    > Dobra - niech będzie. Wirus jest sezonowy i nauka nie umie tego
    > wytłumaczyć:P

    Nie wiem jaki to wirus :)

    > Jak sezon jest w "zimę" to znaczy że "lubi zimę" a nie lato.

    Szczyt jest zwykle zimą. I na wiosnę. To zresztą nie ma znaczenia, bo
    rozmawiamy czy lubi czy nie, a nie kiedy wypada szczyt.

    --
    Marcin

  • 85. Data: 2024-07-10 19:11:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Bo tak.

    I starczy - wirus "lubi" jesień.

    > Bo ludzie chorują jesienią?

    Tak - w sumie powód jest nieważny. Po prostu tak jest.

    > Nie wiem jaki to wirus :)

    ;)

    > Szczyt jest zwykle zimą. I na wiosnę. To zresztą nie ma znaczenia, bo
    > rozmawiamy czy lubi czy nie, a nie kiedy wypada szczyt.

    Jak ludzie jeżdzą walpy zimą, to lubią lato czy zimę:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 86. Data: 2024-07-10 19:45:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Gdzie tam, pisałm, włącz 3-day moving avarage to zobaczysz niższe wartości:
    > 2020 połowa lipca

    ca 25%

    Wrzesień

    5 -624