  • 21. Data: 2004-09-16 07:33:33
    Temat: Re: o gwarancji
    Od: VB <n...@p...ed>

    Dnia 16-9-2004 o godzinie 8:24, fi5h napisal(a):

    > Heh mozna robic co sie chce, to juz Twoja sprawa, ale poczytaj warunki
    > gwarancji jest tam wyraznie napisane ze trzeba sprzet dostarczyc w
    > oryginalnym opakowaniu, w przeciwnym wypadku wszelkie uszkodzenia
    > mechaniczne splywaja na konto klienta.

    Tak z ciekawosci... skad wiesz jakie sa warunki gwarancji odtwarzacza
    MP3 ktorego reklamuje JDM?

    --
    pozdrawiam
    Pawel

  • 22. Data: 2004-09-16 07:34:18
    Od: "fi5h" <f...@o...pl>

    kam wrote:

    > Co rozumiesz przez niedozwolone?

    To co nie jest ujete przez KC, a jest jak najbardziej adekwatne do danej
    sytuacji. Ciezko mi teraz wymeslec jakis przyklad :)

    --
    fi5h

    "Gdyby gówno bylo w cenie, biedni ludzie rodzili by sie bez odbytów"

  • 23. Data: 2004-09-16 07:40:12
    Od: "fi5h" <f...@o...pl>

    VB wrote:

    > Tak z ciekawosci... skad wiesz jakie sa warunki gwarancji odtwarzacza
    > MP3 ktorego reklamuje JDM?

    nie wiem jak tam jest, domyslam sie. Chetnie dowiedzial bym sie jaki to
    sprzet bo moze akurat jeden z dobrze mi znanych :)

    --
    fi5h

    "Gdyby gówno było w cenie, biedni ludzie rodzili by się bez odbytów"

  • 24. Data: 2004-09-16 09:21:21
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cibbvv$ghk$1@news.onet.pl>, fi5h wrote:
    > Marcin Debowski wrote:
    > Oczywisie ze nie , kazda troszke moze sie roznic

    Niekoniecznie troszkę.

    > Nie rozumiesz, ja nie daje swojej, ja daje przyklady GWARANTOW. To nie jest

    Wiesz, jakbyś dawał przykłady swojej gwarancji to tez byłbyś gwarantem
    (jak juz się czepiamy skrótów myślowych). Tak czy inaczej te gwarancje są
    kształtowane w miarę dowolnie, a że akurat te które znasz są zbiezne
    warunkami, to nie znaczy że wszystkie są.

    > wprowadzanie w blad. Ja nie jestem gwarantem. Troche naczytalem sie
    > gwarancji do przeroznych sprzetow i wiem jak wygladaja. Szczegolnie sporo
    > moge powiedziec na temat gwaranji sprzetow typowo elektronicznych.
    > Wiadomo ze inaczej wyglada gwarancja na sprzet RTV,komputer itp a inaczej na
    > samochod :) czy na inne bajery.
    > To nie jest wprowadzanie w blad, posluguje sie przykladami.

    Wprowadzasz w błąd. Nie mówisz że to przykład. Rzucasz konkretne liczby,
    jak np. te 14 dni do których się kam czepnął. Nie ma uregulowania prawnego
    mówiącego o 14 dniach w powiązaniu z gwarancją. To jest co najwyżej
    doświadczenie które wyniosłeś ze swojego serwisu.

    > Dokladnie, ale to nie jest rada, to jest powinnosc kazdego nabywcy wiec
    > nawet o tym nie wspominam :)

    No sam zakładasz w innym wątku (olimpus, zdjęcia nocne) że przeważające
    gro nabywców to quasi-idioci, więc skąd tu nagle taka wiara w ich
    rozsądek? :)

    > Gwarancja to nie tylko wymaganie od gwaranta, klient tez ma postawione pewne
    > warunki i musi je spelnic by mogl z niej skorzystac.

    Nikt nie mówi że jest inaczej

    > Jesli chodzi o wysylanie do serwisow to np. HP ma ciekawe gwarancje o
    > ktorych nie wspomnialem, a mianowicie Door-To-Door.
    > Ludzie nie potrafia z tego dobrodziejstwaw ogole skorzystac. Coraz wiecej
    > firm ku wygodzie klientow stosuje takie rodzaje gwarancji, i czasem oddanie
    > do sklepu takiego sprzetu na gware jest wrecz glupota.
    > Dlatego uczulam takze na ten rodzaj gwarancji. Nie bac sie go, jest
    > pomyslany tak by wprowadzic jak najwieksza wygode uzytkownikowi oraz
    > serwisowi, bez zbednych ceregieli. Warto sie zatem zapoznac z jego
    > dzialaniem bo coraz wiecej firm go stosuje.

    E, nikt sie nie boi - mało kto cokolwiek czyta, w tym przed podpisaniem.

    --
    Marcin

  • 25. Data: 2004-09-16 09:33:58
    Od: "marik" <k...@p...com>

    > art.1 ust.4 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej polecam

    Pomieszanie 2 reżymów niezbyt mi wyszło. Owszem, masz rację,
    jeżeli sprzedaż konsumencka, to nie. Mimo to wysyłanie
    monitora LCD za 2000zł uważam, za wyjątkowo niebezpieczne.
    Mogą Ci odesłać z ułamanym kantem i twierdzić, że właśnie
    taki do nich trafił, a rozmiar uszkodzenia wskazuje,
    iż mogło się to przytrafić tylko w wyniku twojego nieodpowiedniego
    użytkowania. Jak im udowodnisz, że w paczce na poczcie
    wysłałeś monitor, w którym prawidłowo nie działał tylko wyłącznik.

    marik

  • 26. Data: 2004-09-16 14:47:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Sep 2004, kam wrote:

    > + fi5h wrote:
    > + > Tak wiec tu nie chodzi opodstawe prawna a o same warunki gwarancji, a jak
    > + > wiesz gwarancja nie jest przymusowa tak wiec rozne sa warunki gwarancji.
    > +
    > + Jak również przepisy o klauzulach niedozwolonych.

    ...gwarancja jest dobrowolna, więc trudno żeby mogła podpaść pod
    klauzule niedozwolone.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 27. Data: 2004-09-16 16:08:49
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > ...gwarancja jest dobrowolna, więc trudno żeby mogła podpaść pod
    > klauzule niedozwolone.

    A co to ma do rzeczy?
    Umowy też są dobrowolne.

    KG

  • 28. Data: 2004-09-16 20:05:12
    Od: "fi5h" <f...@o...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > On Thu, 16 Sep 2004, kam wrote:
    >

    > ...gwarancja jest dobrowolna, więc trudno żeby mogła podpaść pod
    > klauzule niedozwolone.

    Ale warunki gwarancji nie moga zawierac sprzecznych z prawem elementow.
    Dobrowolne jest nadanie gwarancji, oraz okreslenie jej zakresu a nie
    warunkow prawnych ja regulujacych.

  • 29. Data: 2004-09-16 20:12:24
    Od: "fi5h" <f...@o...pl>

    Marcin Debowski wrote:

> [...]
    > gwarancje są kształtowane w miarę dowolnie, a że akurat te które
    > znasz są zbiezne warunkami, to nie znaczy że wszystkie są.

    No ale ogolnie wiekszosc posiada podobna strukture, przynajmniej jesli
    chodzi o podobne przedmioty, bo wiadomo ze inaczej wyglada gwarancja na
    samochod a inaczej na komputer czy telewizor.

> [...]
    > uregulowania prawnego mówiącego o 14 dniach w powiązaniu z gwarancją.
    > To jest co najwyżej doświadczenie które wyniosłeś ze swojego serwisu.

    A spotkales sie z gwarancja w ktorej termin ten jest dluzszy niz 14 dni ?
    nigdy nie napisalem ze jest to zwiazane z jakakolwiek podstawa prawna.

    > No sam zakładasz w innym wątku (olimpus, zdjęcia nocne) że
    > przeważające gro nabywców to quasi-idioci, więc skąd tu nagle taka
    > wiara w ich rozsądek? :)

    To nie wiara hehehe :) to poprsot ukoniecznosc a skoro ludzie nie potrafia z
    tej koniecznosci skorzystac to juz nie moja wina :)

    > E, nikt sie nie boi - mało kto cokolwiek czyta, w tym przed
    > podpisaniem.

    Hmm i to jest wlasnie problem :D heheh ludzie w gwarancji potrafia wyczytac
    jedynie date itp :) Reszta to juz niepotrzebny dla nich belkot, szkdoa ze
    tego nei czytaja bo to by im duzo ulatwilo :) w koncu ktos to dla nich
    napisal :) a serwisow door-to-door jest coraz wiecej wiec mysle ze to
    wlasnie przyszlosc reklamowania sprzetu.

  • 30. Data: 2004-09-16 20:16:09
    Od: "fi5h" <f...@o...pl>

    marik wrote:

> [...]
    > użytkowania. Jak im udowodnisz, że w paczce na poczcie
    > wysłałeś monitor, w którym prawidłowo nie działał tylko wyłącznik.

    Lol, przeciez tego sie poczta nie wysyla :) Tym sie zajmuja firmy kurierskie
    tylko i wylacznie, nigdy poczta :)

    Jesli towar jest dobrze zabezpieczony nie ma prawa zostac uszkodzonym
    podczas transportu dlatego tak dokladnie czasem jest to opisane w gwarancji
    (koniecznosc wyslania w oryginalnym kartonie). Dlatego tez sprzedawca moze
    odmowic przyjecia takiego towaru w celu wyslania go do gwaranta jesli nie ma
    oryginalnego opakowania a taka koniecznosc widnieje w warunkach gwarancji.