-
1. Data: 2004-09-15 20:39:16
Temat: o gwarancji
Od: "JDM" <h...@p...onet.pl>
witam
popsulo mnie sie urzadzenie do odtwarzania mp3 takie male przenosne :)
w umowie jest ze nabywca musi dostarczyc sprzet do producenta
i pan w sklepie mowi mi ze to ja, klijent, musze sie sam o to zatroszczyc...
ale powiedzial ze jeszcze to sprawdzi :)
a moze ktos wie co na to prawo??
pozdrawiam serdecznie....
-
2. Data: 2004-09-15 21:16:13
Temat: Re: o gwarancji
Od: "fi5h" <f...@o...pl>
JDM wrote:
> witam
> popsulo mnie sie urzadzenie do odtwarzania mp3 takie male przenosne :)
> w umowie jest ze nabywca musi dostarczyc sprzet do producenta
> i pan w sklepie mowi mi ze to ja, klijent, musze sie sam o to
> zatroszczyc... ale powiedzial ze jeszcze to sprawdzi :)
> a moze ktos wie co na to prawo??
Tak powinienes dostarczyc sprzet do gwaranta. sprzedawca nie jest Twoim
gwarantem.
Jednak mozesz rowniez pozostawic sprzet u sprzedawcy, jednak traktuj to jako
koniecznosc, popniewaz o wiele lepiej jest oddac go bezposrednio do
autoryzowanego serwisu - szybciej zalatwisz sprawe.
> pozdrawiam serdecznie....
--
fi5h
"Gdyby gówno było w cenie, biedni ludzie rodzili by się bez odbytów"
-
3. Data: 2004-09-15 21:35:06
Temat: Re: o gwarancji
Od: "JDM" <h...@p...onet.pl>
> Tak powinienes dostarczyc sprzet do gwaranta. sprzedawca nie jest Twoim
> gwarantem.
> Jednak mozesz rowniez pozostawic sprzet u sprzedawcy, jednak traktuj to
jako
> koniecznosc, popniewaz o wiele lepiej jest oddac go bezposrednio do
> autoryzowanego serwisu - szybciej zalatwisz sprawe.
w tym przypadku to bez roznicy do serwisu i tak pewnie bedzie trzeba
poprostu wyslac...
pozdrawiam i dziaki za odpowiedz....
...
-
4. Data: 2004-09-15 21:43:32
Temat: Re: o gwarancji
Od: "marik" <k...@p...com>
Użytkownik "fi5h" <f...@o...pl> napisał w wiadomości
news:ciabdi$oa2$1@news.onet.pl...
> JDM wrote:
>> witam
>> popsulo mnie sie urzadzenie do odtwarzania mp3 takie male przenosne :)
>> w umowie jest ze nabywca musi dostarczyc sprzet do producenta
>> i pan w sklepie mowi mi ze to ja, klijent, musze sie sam o to
>> zatroszczyc...
UWAŻAJ! to potencjalny krętacz, może robić duże problemy.
ale powiedzial ze jeszcze to sprawdzi :)
>> a moze ktos wie co na to prawo??
>
> Tak powinienes dostarczyc sprzet do gwaranta. sprzedawca nie jest Twoim
> gwarantem.
> Jednak mozesz rowniez pozostawic sprzet u sprzedawcy, jednak traktuj to jako
> koniecznosc, popniewaz o wiele lepiej jest oddac go bezposrednio do
> autoryzowanego serwisu - szybciej zalatwisz sprawe.
NIE!!!. Możesz dostarczyć sprzęt do miejca, z którego
odebrałeś sprzęt - czyli do sklepu (580 par. 1 k.c.)
KONIECZNIE SPORZĄDŹ PROTOKÓŁ REKLAMACYJNY - z datą dostarczenia
sprzętu i podpisem sprzedawcy oraz pieczątką sklepu. Sporządź
xero reklamacji i zatrzymaj je. Wzór protokołu:
PROTOKÓŁ REKLAMACYJNY
Sporządzony w dniu.......... w związku ze zgłoszeniem reklamacji z dnia ....
Imię i nazwisko nabywcy ..................................................
Dokładny adres .......................................nr telefonu ........
Data wydania towaru (sprzedaży)..............
nr dowodu zakupu.......... z dnia ...........................
Rodzaj towaru (jeżeli są tam akumulatory wpisz ich numer
identyfikacyjny).......typ .......
cena ................ data produkcji ............... inne cechy...........
Producent ....................................................
............
Dokładny opis niezgodności towaru z umową (czyli opis usterki..............
....................................................
..........................
....................................................
...........................
podpis sprzedawcy podpis nabywcy
Odbierając sprzęt z gwarancji zażądaj pisemnego potwierdzenia daty jego odbioru.
marik
-
5. Data: 2004-09-15 22:08:47
Temat: Re: o gwarancji
Od: "marik" <k...@p...com>
Powinieneś wyjść ze sklepu z oryginałem protokołu
reklamacyjnego oraz wcześniej sporządzonym kserem
dokumentu reklamacji. Jeżeli będą chcieli zabrać Ci
dowód zakupu towaru (fakture lub paragon) wyjmij
ich wcześniej sporządzone xera i zarządaj ich potwierdzenia
podpisem i pieczątką sklepu. Mając te 3 dokumenty
możesz ostrożnie opuścić sklep.
Tu się nie ma z czego śmiać :-/
marik
-
6. Data: 2004-09-16 00:11:17
Temat: Re: o gwarancji
Od: "fi5h" <f...@o...pl>
marik wrote:
>> Tak powinienes dostarczyc sprzet do gwaranta. sprzedawca nie jest
>> Twoim gwarantem.
>> Jednak mozesz rowniez pozostawic sprzet u sprzedawcy, jednak traktuj
>> to jako koniecznosc, popniewaz o wiele lepiej jest oddac go
>> bezposrednio do autoryzowanego serwisu - szybciej zalatwisz sprawe.
>
>
> NIE!!!. Możesz dostarczyć sprzęt do miejca, z którego
> odebrałeś sprzęt - czyli do sklepu (580 par. 1 k.c.)
No przeciez to napisalem :) to jak nie jak tak :)
"Mozesz" nie oznacza ze musisz. Normalnie zgodnie z gwarancja (a zeby byla
wazna trzeba postepowac zgodnie z tymi wytycznymi ktore obejmuje) trzeba
sprzet oddac do gwaranta (czyli do _autoryzowanego_ serwisu - sklep nie jest
serwisem), tylko w tym przypadku beda obowiazywaly pelne warunki gwarancji.
Pewnie zastanawiasz sie co mam na mysli mowiac pelne, mianowicie mam na
mysli terminy rozpatrzenia gwarancji (14dni - jak oddasz do sklepu to moze
byc wiecej np 21dni ).
>
> KONIECZNIE SPORZĄDŹ PROTOKÓŁ REKLAMACYJNY - z datą dostarczenia
> sprzętu i podpisem sprzedawcy oraz pieczątką sklepu. Sporządź
> xero reklamacji i zatrzymaj je. Wzór protokołu:
>
>
> PROTOKÓŁ REKLAMACYJNY
<ciach>
>
> Dokładny opis niezgodności towaru z umową (czyli opis
> usterki..............
No to raczej tutaj lepiej wpisac konkretnie albo usterka (do naprawy
gwarancyjnej) albo niezgodnosc (dla niezgodnosci)
A dlaczego ? A dlatego ze potem nie wiadomo z jakiego tytulu oddajesz sprzet
, czy na gwarancji czy z tytulu niezgodnosci.
Zawsze trzeba zaznaczyc z jakiego tytulu jest oddany sprzet - albo
reklamacja gwarancyjna, albo z tytulu neizgodnosci, lub z tytulu rekojmi.
> marik
--
fi5h
"Gdyby gówno było w cenie, biedni ludzie rodzili by się bez odbytów"
-
7. Data: 2004-09-16 00:12:51
Temat: Re: o gwarancji
Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>
Dnia Wed, 15 Sep 2004 22:39:16 +0200, JDM naskrobał(a):
> witam
> popsulo mnie sie urzadzenie do odtwarzania mp3 takie male przenosne :)
> w umowie jest ze nabywca musi dostarczyc sprzet do producenta
> i pan w sklepie mowi mi ze to ja, klijent, musze sie sam o to zatroszczyc...
> ale powiedzial ze jeszcze to sprawdzi :)
> a moze ktos wie co na to prawo??
>
> pozdrawiam serdecznie....
olej gwarancje i skorzystaj z niezgodności z umową o ile nie minęło 6
miesięcy - niech się sprzedawca martwi jak sprzedaje złom :]
--
United Devices Cancer Research Project
www.grid.org
lobo_(małpa)autograf.pl
-
8. Data: 2004-09-16 00:16:53
Temat: Re: o gwarancji
Od: "fi5h" <f...@o...pl>
marik wrote:
> Powinieneś wyjść ze sklepu z oryginałem protokołu
> reklamacyjnego oraz wcześniej sporządzonym kserem
> dokumentu reklamacji. Jeżeli będą chcieli zabrać Ci
> dowód zakupu towaru (fakture lub paragon) wyjmij
> ich wcześniej sporządzone xera i zarządaj ich potwierdzenia
> podpisem i pieczątką sklepu. Mając te 3 dokumenty
> możesz ostrożnie opuścić sklep.
> Tu się nie ma z czego śmiać :-/
>
Dla sklepu wystarczy wylacznie xero (tak jak dla serwisu). Gwarancja musi
isc w oryginale oczywiscie i trzeba zadbac by byla dobrze wypelniona (takze
od strony uzytkownika, podpis jesli wymagany etc.)
Sprzet nalezy oddac najlepiej w oryginalnym opakowaniu, najlepiej tez w
komplecie (tak jak w momencie zakupu)
W razie uszkodzen (rysy, zadrapania tip) sprzetu, serwis nie moze sie
wypchac brakiem oryginalnego opakowania czyli odpowiedniego zabezpieczenia
sprzetu podczas teransportu. Oczywiscie jest to ujete takze w gwarancji (na
95%)
Podczas sporzadania zlecenia reklamacyjnego nalezy dokladnie opisac sprzet
od strony techniczno/fizycznej tzn, najlepiej opisac takze jego stan (slady
uzytkowania, zadrapania, rysy) W razie problemow w przypadku dodatkowych
zadrapan i innych bajerow, wiadomo co sie oddawalo i w jakim stanie do
serwisu i wiadomo co sie powinno odebrac.
> marik
--
fi5h
"Gdyby gówno było w cenie, biedni ludzie rodzili by się bez odbytów"
-
9. Data: 2004-09-16 00:26:14
Temat: Re: o gwarancji
Od: "marik" <k...@p...com>
Użytkownik "fi5h" <f...@o...pl> napisał w wiadomości
news:cialkq$egf$1@news.onet.pl...
> marik wrote:
>>> Tak powinienes dostarczyc sprzet do gwaranta. sprzedawca nie jest
>>> Twoim gwarantem.
>>> Jednak mozesz rowniez pozostawic sprzet u sprzedawcy, jednak traktuj
>>> to jako koniecznosc, popniewaz o wiele lepiej jest oddac go
>>> bezposrednio do autoryzowanego serwisu - szybciej zalatwisz sprawe.
>>
>>
>> NIE!!!. Możesz dostarczyć sprzęt do miejca, z którego
>> odebrałeś sprzęt - czyli do sklepu (580 par. 1 k.c.)
>
> No przeciez to napisalem :) to jak nie jak tak :)
> "Mozesz" nie oznacza ze musisz. Normalnie zgodnie z gwarancja (a zeby byla
> wazna trzeba postepowac zgodnie z tymi wytycznymi ktore obejmuje) trzeba
> sprzet oddac do gwaranta (czyli do _autoryzowanego_ serwisu - sklep nie jest
> serwisem), tylko w tym przypadku beda obowiazywaly pelne warunki gwarancji.
> Pewnie zastanawiasz sie co mam na mysli mowiac pelne, mianowicie mam na
> mysli terminy rozpatrzenia gwarancji (14dni - jak oddasz do sklepu to moze
> byc wiecej np 21dni ).
Rozmawiałem kiedyś na ten temat z powiatowym rzecznikiem konsumenta.
Terminy w zasadzie nie ulegają zmianie, sprzedawca ma być aktywny w rozpatrzeniu
reklamacji, czyli działać, aby załatwić sprawę prawidłowo
Pamiętaj, że gwarancja nie może być sprzeczna z ustawą.
>> KONIECZNIE SPORZĄDŹ PROTOKÓŁ REKLAMACYJNY - z datą dostarczenia
>> sprzętu i podpisem sprzedawcy oraz pieczątką sklepu. Sporządź
>> xero reklamacji i zatrzymaj je. Wzór protokołu:
>>
>>
>> PROTOKÓŁ REKLAMACYJNY
>
> <ciach>
>
>>
>> Dokładny opis niezgodności towaru z umową (czyli opis
>> usterki..............
>
> No to raczej tutaj lepiej wpisac konkretnie albo usterka (do naprawy
> gwarancyjnej) albo niezgodnosc (dla niezgodnosci)
> A dlaczego ? A dlatego ze potem nie wiadomo z jakiego tytulu oddajesz sprzet
> , czy na gwarancji czy z tytulu niezgodnosci.
> Zawsze trzeba zaznaczyc z jakiego tytulu jest oddany sprzet - albo
> reklamacja gwarancyjna, albo z tytulu neizgodnosci, lub z tytulu rekojmi.
To ma trzeciorzędnie znaczenie, "gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny nie
wyłącza,
nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności
towaru z umową." Niezależnie od sformułowania wada będzie wadą :)
marik
-
10. Data: 2004-09-16 00:47:49
Temat: Re: o gwarancji
Od: "fi5h" <f...@o...pl>
marik wrote:
>
> Rozmawiałem kiedyś na ten temat z powiatowym rzecznikiem konsumenta.
> Terminy w zasadzie nie ulegają zmianie, sprzedawca ma być aktywny w
bingo, aktywnosc wystepuje juz w momencie gdy sprzedawca przyzna klientowi
po 14 dniach racje, i ustali z nim termin zalatwienia reklamacji (np.
sciagnie od producenta nowy sprzet), czyli jest juz aktywnosc od strony
sprzedawcy.
> Pamiętaj, że gwarancja nie może być sprzeczna z ustawą.
No oczywiscie ze nie :) ale mowisz o niezgodnosci teraz :) gwarancja to juz
inna bajka :)
> To ma trzeciorzędnie znaczenie, "gwarancja na sprzedany towar
> konsumpcyjny nie wyłącza,
> nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z
> niezgodności towaru z umową." Niezależnie od sformułowania wada
> będzie wadą :)
Ale zauwaz ze terminy oraz formy roszczen sa rozne w przypadku rekojmi,
niezgodnosci i gwarancji.
Znam z autopsji jak klient oddaje sprzet na gwarancji, a potem przychodzi po
14 dniach i chce zwrotu kasy, bo nagle mu sie przypomniala niezgodnoscTzu.
Zlecenie gwarancyjne tak naprawde (nie wazne czy w sklepie czy u gwaranta)
jest skierowane do gwaranta. Reklamacja z tytulu niezgodnosci towaru z
umowa, jest skierowana do sklepu. Warto nad tym pomyslec.
Pamietaj ze na zgloszenie neizgodnosci masz tylko 2 miesiace od jej wykrycia
tak wiec czasem nei warto afiszowac sie z niezgodnoscia w postaci gwarancji
ktora skierowana jest do gwaranta. Roznie to potem bywa.
Towar
> marik
--
fi5h
"Gdyby gówno było w cenie, biedni ludzie rodzili by się bez odbytów"