  • 1. Data: 2010-03-25 10:44:09
    Temat: o co chodziło z tym chlebem?
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    czy Ktoś pamięta za co i jak udupili tego piekarza który rozdawał chleb
    bezdomnym?
    ja chciałbym postawić darmowego hotspota (darmowy internet) - ciekawi mnie
    tylko czy można za to iść za kratki (w tym powalonym kraju)?

  • 2. Data: 2010-03-25 10:47:40
    Temat: Re: o co chodziło z tym chlebem?
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "identifikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:hofffl$fhc$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > ja chciałbym postawić darmowego hotspota (darmowy internet) - ciekawi mnie
    > tylko czy można za to iść za kratki (w tym powalonym kraju)?

    w skrajnym przypadku to i za kratki trafic, ale bynajmniej nie z powodu
    podatkow ;)
    w kazdym razie problemow mozna miec sporo
    ale to akurat temat bardziej na jakies pl.comp.sieci czy cos podobnego

  • 3. Data: 2010-03-25 10:48:23
    Od: Matt <m...@g...com>

    On 25 Mar, 11:44, "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>
    wrote:
    > czy Ktoś pamięta za co i jak udupili tego piekarza który rozdawał chleb
    > bezdomnym?

    Za to, że nie rozdawał tylko robił przekręty na podatkach. A
    rozdawaniem się próbował wytłumaczyć.

    --
    Regards
    Matt

  • 4. Data: 2010-03-25 10:49:30
    Od: spp <s...@o...pl>

    > czy Ktoś pamięta za co i jak udupili tego piekarza który rozdawał chleb
    > bezdomnym?

    Jeżeli myślisz o przypadku z Legnicy to tam nie było żadnego piekarza
    którego udupiono za rozdawanie chleba lecz za oszustwa skarbowe i
    sprzedaż z pominięciem kasy fiskalnej. :(

    "> - Legnicki piekarz niesłusznie stał się symbolem osoby pokrzywdzonej
    przez administrację podatkową, ponieważ w tym przypadku działalność
    charytatywna była jedynie listkiem figowym dla nieuczciwych działań
    wobec budżetu państwa - broni się fiskus"

    tu coś znajdziesz:
    http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,36743,4888512.htm

    spp

  • 5. Data: 2010-03-25 11:53:29
    Od: Maciek <f...@e...one.nospam.pl>

    identifikator: 20040501 napisał(a) w
    <hofffl$fhc$1@nemesis.news.neostrada.pl> :

    > czy Ktoś pamięta za co i jak udupili tego piekarza który rozdawał chleb
    > bezdomnym?
    Już ci odpoiwedzieli inni, gdzie jest pies pogrzebany.
    > ja chciałbym postawić darmowego hotspota (darmowy internet) - ciekawi mnie
    > tylko czy można za to iść za kratki (w tym powalonym kraju)?
    1. Twój provider musi dopuszczać takie wykorzystanie łącza. Nie może to być
    np. neostrada.
    2. Możesz udostępniać internet za darmo, ale jako dostawca możesz ponosić
    przynajmniej częściowo odpowiedzialność za poczynania użytkowników.

    --
    Maciek
    I spend my time wasting yours.

  • 6. Data: 2010-03-25 14:25:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 25 Mar 2010, identifikator: 20040501 wrote:

    > czy Ktoś pamięta za co i jak udupili tego piekarza który rozdawał chleb
    > bezdomnym?

    O to, że przepisy w .pl *naprawdę* przewidują opodatkowanie "darmochy".
    Darmochy biorącej udział w "obrocie gospodarczym", czyli PRZED
    opodatkowaniem.
    I skoro piekarz postanowił się bronić "rozdawaniem biednym", to US
    nie miał wyjścia - musiał go *również* za to ukarać; nie wiem na ile
    piekarz liczył na "medialną" część akcji, ale się powiodła.

    I wbrew wszystkim głosom że "nie poszedł siedzieć za ten chleb"
    przypomnę, że *ZOSTAŁ ZA TEN CHLEB OBŁOŻONY PODATKIEM Z NAWIĄZKĄ*.
    A kara była *ŁĄCZNA*, za "całokształt", więc i *za chleb*
    (nic to, że w naprawdę drobnej części, i jakby chleb traktować
    odrębnie, to być może byłoby to umiarkowane wykroczenie,
    przepisy nie przewidują "wyodrębnienia" czynów o tym samym
    charakterze - nie odprowadzał VAT, nieważne który z jakiej
    przyczyny, dostał "za VAT", więc *również* "za chleb").

    Fakt, że nawet mocno naciągnięty "darowany chleb" stanowił drobną
    część przekrętów, w niczym nie umniejsza tego, iż za to *również*
    oberwał.

    > ja chciałbym postawić darmowego hotspota (darmowy internet) - ciekawi mnie
    > tylko czy można za to iść za kratki (w tym powalonym kraju)?

    Ale podatki trzeba odprowadzać tak, jakbyś "osobiście
    zużył", nie można robić tak, że rozlicza się "jak na cele
    gospodarcze" (czyli np. odliczając VAT od własnych wydatków)
    a rozdaje za darmo :D
    Kupujesz usługę za 1220 zł brutto, odliczasz 220 zł VAT,
    następnie *doliczasz* 220 zł VAT... urzędnicy są szczęśliwi,
    bo mamy 440 zł obrotu VAT :P (mimo, że zapłacone 220 zł).

    Osobna sprawa, to jak rozwiązać problemy *poza*podatkowe.
    IMVHO - wyjdzie, że wypadnie założyć stowarzyszenie, które
    w zakresie wykonywania działalności statutowej wykaże, że
    100% przychodów przeznacza na cele statutowe.

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2010-03-30 09:54:51
    Od: Another <n...@g...pl>

    Dnia Thu, 25 Mar 2010 11:44:09 +0100, identifikator: 20040501 napisał(a):

> [...]
    > ja chciałbym postawić darmowego hotspota (darmowy internet) - ciekawi mnie
    > tylko czy można za to iść za kratki (w tym powalonym kraju)?

    Tu masz oficjalną informację Ministerstwa Finansów, gdzie dokładnie
    wyczytasz, jaki to 'wspaniały darczyńca'.
    --
    Another