  • 1. Data: 2003-08-07 17:22:19
    Temat: nowy telefon - przerabiany?
    Od: "Jacek Gendera" <j...@k...chip.pl>

    ... Już nie wiem do kogo pisać. Może miał ktoś podobny
    przypadek i wie co zrobić?

    W lutym kupiłem w promocji telefon u jednego z operatorów.
    Niedawno udałem się do salonu w celu wymiany oprogramowania
    (błędna obsługa Bluetooth). Panowie przyjęli aparat i na miejscu
    podjęli się naprawy. Jakież było moje zdziwienie gdy oznajmili że
    gwarancja musi zostać anulowana gdyż aparat nosi ślady
    przemontowywania w środku.

    "(...)W dostarczonym do naszego serwisu urządzeniu stwierdziliśmy
    zewnętrzną nieautoryzowaną ingerencję w module cyfrowym aparatu
    (oderwana ramka ekranu wokół części cyfrowej, ślady lutowania)
    (...)gwarancja zostaje anulowana"

    Nie grzebałem w telefonie ani nikt nie miał możliwości ingerencji.
    Złożyłem więc reklamację do operatora w której zwróciłem się o
    wymiane aparatu na nowy - powód - znalezienie wady obniżającej
    wartość towaru. Podstawą są przepisy o rękojmi KC.

    W odpowiedzi dostałem takie pismo:

    "(...)telefon (...)zakupiony został w ramach odrębnej umowy
    kupna-sprzedaży. Informujemy, iż sprzedaż ta dokonywana wraz
    z zakupem aktywacji nie skutkuje przejęciem przez Operatora
    odpowiedzialności za sprawne działanie aparatu (...)"

    przecież to bzdury!!
    skoro w serwisie stwierdzili że były ślady lutowania to mam
    podstawy do reklamacji...

    pozdr

    --
    Jofre

  • 2. Data: 2003-08-08 00:39:29
    Temat: Re: nowy telefon - przerabiany?
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <3f328adb$1@news.vogel.pl>, Jacek Gendera wrote:
> [...]
    > z zakupem aktywacji nie skutkuje przejęciem przez Operatora
    > odpowiedzialności za sprawne działanie aparatu (...)"

    A gdzie go właściwie i konkretnie kupiłeś? Kupiłeś go osobno w stosunku do
    planu taryfowego w innym fizycznie miejscu niż zawarłeś umowę na
    świadczenie usług telekomunikacyjnych?

    > skoro w serwisie stwierdzili że były ślady lutowania to mam
    > podstawy do reklamacji...

    Tzn tak. Na podstawie rękojmi tego składać nie możesz, bo kupiłeś w tym
    roku. Złóż reklamację z tytułu niezgodności z umową (podstawa: Ustawa z
    dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176)). Napisz w niej czego
    się domagasz etc. Reklamację złóż w miejscu gdzie ten telefon kupiłeś.
    Mają 14 dni na odpowiedź. Jeśli wysmażą pisemko podobnej treści po prostu
    zadzwoń do Inspekcji Handlowej. Jeśli nie odpowiedzą w ciągu ww. 14 dni,
    uznali reklamację.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2003-08-08 07:15:48
    Od: "Jacek Gendera" <g...@c...pl>

    > A gdzie go właściwie i konkretnie kupiłeś?

    Kupiłem go w promocji i podpisałem umowę na dwa lata jednocześnie.

    dzięki wielkie

    --
    Jofre