  • 41. Data: 2009-09-06 18:24:31
    Temat: Re: nowe skrzynki pocztowe a zycie na wsi
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 06 wrzesień 2009 17:31
    (autor Rafal M
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak:
    <e...@t...go
    oglegroups.com>):

    > Zamiast obecnych skrzynek?

    Ale to nie ja, a Spółdzielnia powiesiła odgórnie.

    > Jak mieszkasz w budynku wielorodzinnym to tez przeciez nie jest
    > problem - u mnie w wspolnocie wybor skrzynek trwal kilka dni,
    > przegladalismy dostepne wzory, rodzaje, kolory i na zabraniu
    > zdecydowalismy co kupujemy.

    W małych kamienicach można się w to bawić. Ale to nie zmienia sytuacji, że
    te z PP były dobre. I wywalanie mojej kasy, żeby zrobić dobrze Inpostowi
    uważam za zbrodnię na wolności. BA! Żeby to tylko kasa. Ale jak piszę --
    masa utrudnień.

    --
    Tristan

    Niech nie wychodzi z waszych ust żadna mowa szkodliwa,
    lecz tylko budująca, zależnie od potrzeby,
    by wyświadczała dobro słuchającym. (Ef 4,29)

  • 42. Data: 2009-09-06 18:28:03
    Od: spp <s...@o...pl>

    Tristan pisze:

    > ... Rtęciówki są
    > niebezpieczne, niewygodne i bez sensu. Więc się nie sprzedawały. To
    > producent wylobbował i EU narzuciła.

    Ale masz coś na wparcie tej tezy poza głębokim przekonaniem?
    No i jakiś artykuł _nakazujący_ stosowanie rtęciówek?

    --
    spp

  • 43. Data: 2009-09-06 18:45:23
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Tristan" <n...@s...pl> napisał

    > Na moją szkodę. Dziękuję za takie korzyści.

    Konkurencja wśród dostawców usług nie jest na szkodę konsumentów.
    A może ty pracujesz na poczcie?

    > Monopol PP daje mi szanse wysyłania w różne dziwne miejsce,
    > na różne dziwne wsie itepe.

    Daje też możliwość gubienia, niszczenia i szabrowania przesyłek
    oraz doręczania ich w niemożliwym do przewidzenia terminie.

    A jak masz kaprys mieszkać wśród dziewiczej przyrody to masz
    różne problemy z dostępem do cywilizacji. Droga marna, daleko
    do przystanku, sklepu, lekarza, kina itd., czasem brak możliwości
    odbioru rtv, brak kanalizacji i gazu itp. Kłopot z pocztą
    przy tym wszystkim to pikuś.

    > Rtęciówki są
    > niebezpieczne, niewygodne i bez sensu. Więc się nie sprzedawały. To
    > producent wylobbował i EU narzuciła. Cudowny kurwa ustrój.

    Zastanawiam się czy aby nie na odwrót. Byłem w sklepie i przy
    regale z żarówkami był spory ruch. Widziałem osoby biorące
    pełne koszyki. Normalnie takiej sprzedaży żarówek na pewno nie
    było. Nie widziałem by ktoś brał świetlówki.

  • 44. Data: 2009-09-06 18:52:10
    Od: "andreas" <a...@o...pl>

    > I wywalanie mojej kasy, żeby zrobić dobrze Inpostowi
    > uważam za zbrodnię na wolności.

    Jakby cie tak kiedyś z więzienia chcieli wypuścić, to się zaprzyj nogami, bo za
    bramą tylko czychają, aby na tobie zarobić.

    --
    andreas

  • 45. Data: 2009-09-06 18:52:18
    Od: spp <s...@o...pl>

    Alek pisze:

> [...]
    > pełne koszyki. Normalnie takiej sprzedaży żarówek na pewno nie
    > było. Nie widziałem by ktoś brał świetlówki.

    Powiedz że żartujesz. :(

    --
    spp

  • 46. Data: 2009-09-06 19:09:57
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "spp" <s...@o...pl> napisał

    > Powiedz że żartujesz. :(

    Nie. Nie żartuję.

  • 47. Data: 2009-09-06 19:26:48
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 06 wrzesień 2009 20:28
    (autor spp
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <h80uvk$161$1@news.onet.pl>):

    > Ale masz coś na wparcie tej tezy poza głębokim przekonaniem?
    > No i jakiś artykuł _nakazujący_ stosowanie rtęciówek?

    No już zniknęły 100W. A do końca roku tylko wolno sprzedawać 75. Do 2012
    bodajże zostaną tylko 25W.

  • 48. Data: 2009-09-06 19:33:28
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 06 wrzesień 2009 20:45
    (autor Alek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <h8104l$luh$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > Konkurencja wśród dostawców usług nie jest na szkodę konsumentów.

    jest na szkodę. PP dociera wszędzie i jest wszędzie. Nawet na bardzo
    zakopanych w środku lasu wioskach mazurskich czy podlaśnych.

    > A może ty pracujesz na poczcie?

    Nie. Natomiast często korzystam, w tym także do wysyłania paczek do środka
    lasu. Zawsze docierają szybko i sprawnie. W przeciwieństwie do kurierów,
    którzy nie potrafią do mnie dotrzeć w centrum Zabrza bez marudzenia, że oni
    właśnie są ze stosem paczek w jakiejś dużej firmie i najlepiej jakbym tam
    podjechał. Albo bez zgubienia moich paczek na 2 tygodnie. Generalnie z
    kurierami mam jak najgorsze przeżycia.

    > Daje też możliwość gubienia, niszczenia i szabrowania przesyłek
    > oraz doręczania ich w niemożliwym do przewidzenia terminie.

    O! toto... tak działają kurierzy.

> [...]
    > do przystanku, sklepu, lekarza, kina itd., czasem brak możliwości
    > odbioru rtv, brak kanalizacji i gazu itp. Kłopot z pocztą

    No widzisz, a na świecie istnieją nie tylko Wielkie Miasta. I Poczta Polska
    jest właśnie świetnym rozwiązaniem, bo jest powszechna.

    Zresztą olać wsie. Oddział PP jest na każdym osiedlu! Mieszkam na Waryniolu
    i mam oddział. Ktoś mieszka na Koperniku i ma oddział! W Zabrzu jest ich co
    najmniej 19 (bo mój ma numer 19). A jak mi Masterlink (obecnie zmienili
    nazwę na Dowozimy Paczki Dupiato) zgubił ważny towar, to musiałem się z
    półmózgiem, co nie umiał faktury wystawić ani znaleźć moich paczek na
    magazynie użerać w sąsiednich Gliwicach. I tak dobrze, bo część kurierów to
    w ogóle Katowice np.

> [...]
    > pełne koszyki. Normalnie takiej sprzedaży żarówek na pewno nie
    > było. Nie widziałem by ktoś brał świetlówki.

    No właśnie, bo się teraz ludzie rzucili i robią zapasy. Sam kupiłem około 50
    żarówek na zapas. Ale to końcówki serii. Wyprzedadzą się i nie będzie.
    Neoluksów już dostać się nie da u nas, tylko droższe Osramy. Więc przez
    chwilę sprzedaż żarówek skoczy, no ale to wyprzedaż stanów magazynowych :(

  • 49. Data: 2009-09-06 19:39:06
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 6 Wrz, 20:24, Tristan <n...@s...pl> wrote:

    > Ale to nie ja, a Spółdzielnia powiesiła odgórnie.

    Spoldzielnia to miedzy innymi Ty. Napewno byla na jakims zebraniu
    podejmowana decyzja dotyczaca skrzynek.
    Widocznie wiekszosc uznala, ze aktualny typ/model jest ok.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 50. Data: 2009-09-06 19:40:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tristan pisze:

    > No właśnie, bo się teraz ludzie rzucili i robią zapasy. Sam kupiłem około 50
    > żarówek na zapas. Ale to końcówki serii. Wyprzedadzą się i nie będzie.

    Z tego co wiem, taka żarówka po kilku latach rozszczelnia się i
    raczej nie zdążysz wykorzystać wszystkich 50 sztuk, chyba że mieszkasz w
    pałacu, albo kupiłeś na handel :)

    > Neoluksów już dostać się nie da u nas, tylko droższe Osramy. Więc przez
    > chwilę sprzedaż żarówek skoczy, no ale to wyprzedaż stanów magazynowych :(

    Z pewnością będzie przemyt. Nie wyobrażam sobie stosowania wyłącznie
    świetlówek, ponieważ nie do wszystkiego się nadają. Na przykład w
    łazience, w wilgotnym pomieszczeniu, nawet markowe świetlówki psuły się
    najdalej po kilku miesiącach. Wymieniałem je za darmo w ramach
    gwarancji, ale przecież nie o to chodzi. Już wolę mieć porządną żarówkę
    100W.

    --
    Liwiusz