  • 21. Data: 2024-08-22 18:07:43
    Temat: Re: nowe :) [be wiceminister po wakacjach służbowym samochodem]
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Dosyć znamienne - dla ciebie zawsze szklanka w połowie pusta. Ja nie
    > mówię o uczciwości wiceministra, Ja mówię o uczciwości Tuska i ogólnie
    > większości jego ekipy.

    E tam. Tusk sobie skalkulował co mu się opłaca i zrobił to z czysto
    pragmatycznych powodów a nie żadnej uczciwości. Inaczej by się sam podał
    do dymisji bo mu się chyba nieco zdekompletował program 100 konkretów:P

    Dla Tuska jedyny problem, to że minister dał się złapać.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 22. Data: 2024-08-22 18:15:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Trochę zazdroszczę wiary, bo pewnie jedynie co zrozumiał, to że ma
    > wyp... I chwała Tuskowi czy kto w tym maczał palce i go wyp... Ale
    > jednak niepokoi, że ktoś w takiej ekipie i na takim stanowisku odwala
    > takie numery.

    Przecież w Polsce to norma - każdy kto może tak robi... Zawsze mnie
    bawiło jak wszyscy "przedsiębiorcy" są oburzeni że tylko 50% kosztów z
    samochodu można odliczyć jak się prywatnie samochodu używa. Mieliby
    niezły ból dupy jakby zrobić jak chyba w Holandii - inne tablice i nie
    ma "do prywaty":P
    > A kredyt zaufania to miałby u mnie Gieremek, Bartoszewski, Kuroń i
    > pewnie jeszcze paru innych starej daty.

    Obawiam się że masz nieco wyidealizowane zdanie o nich. Zawsze jak byłeś
    młody to wszystko było lepsze;)

    > No ale skoro reagują na takie numery, to może jest jeszcze jakaś
    > nadzieja.

    Reagują bo debil zamiast posypać głowę popiołem to zaczął pierdolić że
    on wcale tym samochodem prywatnie nie jechał.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 23. Data: 2024-08-22 21:25:59
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    O ile wiem w prywatnych firmach pracownik płaci podatek za korzyść z używania
    samochodu służbowego do celów prywatnych.
    Tankuje flotową kartą paliwową np. Shella czy BP (żeby mu jakiegoś taniego gówna na
    januszexie nie nalali), natomiast może te
    wydatki zwrócić.
    Nie napiszą jak to w ministerstwie?

    -----
    > Taki uczciwy że najpierw wziął samochód służbowy bez zgody, zatankował w celu
    prywatny, potem zaprzeczał, a na końcu tłumaczył że

  • 24. Data: 2024-08-22 21:31:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.08.2024 o 21:25, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > Tankuje flotową kartą paliwową np. Shella czy BP (żeby mu jakiegoś
    > taniego gówna na januszexie nie nalali), natomiast może te wydatki zwrócić.

    Napisali - masz uzyskać zgodę na wykorzystanie samochodu prywatnie i
    masz jechać na prywatnym paliwie (albo pewnie dolać po podróży).

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 25. Data: 2024-08-23 01:41:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-08-22, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > samochodu można odliczyć jak się prywatnie samochodu używa. Mieliby
    > niezły ból dupy jakby zrobić jak chyba w Holandii - inne tablice i nie

    Ile taki minister zarabia? To tak jakby zajumywał z pracy parę ołówków
    próbując ugrać dodatkowa kasę. To świadczy o klasie człowieka.

    > Obawiam się że masz nieco wyidealizowane zdanie o nich. Zawsze jak byłeś
    > młody to wszystko było lepsze;)

    Może, ale zdecydownie nie po tej lini. Z żadnym z nich osobiście
    kontaktu nie miałem i nawet nie próbowałem ich profilować jak się
    zachowują. Ale z gęby im patrzy w miarę dobrze. Większość współczesnych
    notabli to ma na twarzy wyryte wyraźne zanki ostrzegawcze.

    To też jest wciąż coś pozytywnego.

    --
    Marcin

  • 26. Data: 2024-08-23 06:19:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ile taki minister zarabia?

    Obstawiam ze 20k. Swoją drogą to ciekawe, że sportej części polityków
    majątku przybywa jakby zarabiali 10 razy tyle co zarabiają i nikt z tym
    problemu nie ma;)

    > To tak jakby zajumywał z pracy parę ołówków

    Coś w tym stylu. A ty masz na przykład problem żeby wydrukować coś w
    pracy? ;)

    > próbując ugrać dodatkowa kasę. To świadczy o klasie człowieka.

    Jeszcze raz - w Polsce wykorzystywanie samochodu służbowego do celów
    prywatnych jest normą - praktycznie nikt nie widzi z tym problemu.

    > To też jest wciąż coś pozytywnego.

    Pragmatyzm...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 27. Data: 2024-08-23 07:44:18
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 22 Aug 2024 18:07:43 +0200, Shrek napisał(a):

    > E tam. Tusk sobie skalkulował co mu się opłaca i zrobił to z czysto
    > pragmatycznych

    No, to wytłumacz mi geniuszu, co Tusk dostrzegł takiego opłacalnego i
    pragmatycznego w wypieprzeniu wiceministra za złodziejstwo że mu się
    opłaciło go wypieprzyć pomimo niewątpliwej wizerunkowej straty
    polegającej na ujawnieniu i (poprzez wyrzucenie) potwierdzeniu że w jego
    ekipie znalazł się złodziej?
    Bo zakładam że wykluczasz stanowczo możliwość że Tusk to uczciwy
    człowiek i za jego każdym uczynkiem musi stać jakiś mroczny a podstępny
    motyw?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 28. Data: 2024-08-23 12:01:03
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-08-23, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > problemu nie ma;)

    > Coś w tym stylu. A ty masz na przykład problem żeby wydrukować coś w

    Nie mam, ale robię to bardzo rzadko, a ponieważ nikt u nas z tym zdaje
    się nie przegina więc jest to kategoria typu ładowanie komórki prądem
    pracodawcy. Generalnie mój pracodawca ma ze mną bilans dodatni.

    > Jeszcze raz - w Polsce wykorzystywanie samochodu służbowego do celów
    > prywatnych jest normą - praktycznie nikt nie widzi z tym problemu.

    Pracodawca też nie?

    --
    Marcin

  • 29. Data: 2024-08-23 14:52:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Ile taki minister zarabia? To tak jakby zajumywał z pracy parę ołówków
    > próbując ugrać dodatkowa kasę. To świadczy o klasie człowieka.

    Jeśli ktoś kradnie ołówki, to istnieje większa szansa, ze ukradnie coś
    droższego, o ile będzie miał okazję. Tu nie o ołówek chodzi.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 30. Data: 2024-08-23 15:08:01
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-08-23, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Jeśli ktoś kradnie ołówki, to istnieje większa szansa, ze ukradnie coś
    > droższego, o ile będzie miał okazję. Tu nie o ołówek chodzi.

    Ale też fakt, że zależy to od motywu. Dlatego moja uwaga o pazerności.
    Przy czym trochę jednak trudno przyjąć tłumaczenie, że myślał iż mu się
    ten samochód należy. I paliwo też. Z ołówkiem może już być dużo łatwiej
    na zasadzie ładowania komórki prądem pracodawcy. A w końcu kradzież
    prądu nie ma wartości minimalnej :)

    --
    Marcin