-
1. Data: 2013-03-23 20:31:49
Temat: nowe Prawo telekomunikacyjne a wypowiedzenie "starej" umowy
Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>
Witam,
Telewizja "N" zmieniła warunki umowy (od 1 kwietnia przestaje
nawawać część kanałów) i w związku z tym chcę wypowiedzieć
umowę w trybie braku akceptacji nowych warunków, ze skutkiem
na 31.03.2013.
Umowę zawierałem w 2011 i wtedy passus o rozwiązaniu umowy
w tym trybie znajdował się w art. 59 ust. 2 ustawy, a po nowelizacji
jest on w art. 60a ust. 2. Zatem na jaki numer artykułu powinienem
się powołać, żeby było prawidłowo?
-
2. Data: 2013-03-24 08:59:04
Temat: Re: nowe Prawo telekomunikacyjne a wypowiedzenie "starej" umowy
Od: "qwerty" <q...@p...fm>
Użytkownik "ikarek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:kikvup$fqn$...@s...aioe.org...
> Zatem na jaki numer artykułu powinienem
> się powołać, żeby było prawidłowo?
Po prostu napisz, że w związku z usunięciem gwarantowanych kanałów rozwiązujesz
umowę...
-
3. Data: 2013-03-24 11:59:14
Temat: Re: nowe Prawo telekomunikacyjne a wypowiedzenie "starej" umowy
Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
"ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl> wrote:
> Witam,
>
> Telewizja "N" zmieniła warunki umowy (od 1 kwietnia przestaje
> nawawać część kanałów) i w związku z tym chcę wypowiedzieć
> umowę w trybie braku akceptacji nowych warunków, ze skutkiem
> na 31.03.2013.
>
> Umowę zawierałem w 2011 i wtedy passus o rozwiązaniu umowy
> w tym trybie znajdował się w art. 59 ust. 2 ustawy, a po nowelizacji
> jest on w art. 60a ust. 2. Zatem na jaki numer artykułu powinienem
> się powołać, żeby było prawidłowo?
Z reguły powołujesz się na obecny stan prawny. Na wszelki wypadek możesz
odnaleźć go w regulaminie świadczenia usług (powinien być powtórzony i, o
ile pamiętam, jest - sam z niego korzystałem) i powołać się na zapis
regulaminowy.
Łatwiej zrozumieją.
-
4. Data: 2013-03-24 13:26:39
Temat: Re: nowe Prawo telekomunikacyjne a wypowiedzenie "starej" umowy
Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>
Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> napisał w wiadomości
news:514edc82$0$1232$65785112@news.neostrada.pl...
>
> Z reguły powołujesz się na obecny stan prawny. Na wszelki wypadek możesz
> odnaleźć go w regulaminie świadczenia usług (powinien być powtórzony i, o
> ile pamiętam, jest - sam z niego korzystałem) i powołać się na zapis
> regulaminowy.
> Łatwiej zrozumieją.
Dzięki. Wolałbym się powołać na ustawę, gdyż ich regulamin nie jest do
końca z nią zgodny, tj.:
- skraca termin powiadomienia o zmianach i czas na wypowiedzenie do 14 dni
- możliwość wypowiedzenia ustanawia od momentu *dokonania* zmian,
a nie ich ogłoszenia - co oznacza, że przez cały miesiąc trzeba by korzystać
z oferty, która już nam nie odpowiada.
Może zacytuję odpowiednie fragmenty regulaminu, obowiązującego
od 2011 (który n.b. zniknął wczoraj z ich serwera) - będę wdzięczny
za Wasz komentarz - bo moim zdaniem, regulamin wrzuca do jednego
worka przyczyny wymienione w ustawie, które w ogóle nie dają prawa
do rozwiązania umowy (zmiana prawa) oraz własne widzimisię (przyczyny
ekonomiczne, niski poziom oglądalności) i, krakowskim targiem, daje na
wszystko 14 dni. Nie wydaje mi się, żeby to było zgodne z prawem
w tym zakresie, który ogranicza uprawnienia wynikające z ustawy.
"ITI Neovision zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmiany liczby i
rodzaju programów wchodzących w skład Pakietu, Opcji Dodatkowej
z ważnych przyczyn prawnych, ekonomicznych, technicznych lub
organizacyjnych, niezależnych od ITI Neovision. Za ważne przyczyny, uznaje
się w szczególności: utratę uprawnień do rozprowadzania, nadawania programu
przez ITI Neovision, zaprzestanie nadawania programu przez nadawcę, zmianę
satelity, niski poziom oglądalności programów, niedostateczną jakość
techniczną programu uniemożliwiającą jego prawidłowe udostępnianie przez
ITI Neovision, jak również zobowiązanie do określonych działań w związku
z decyzją właściwego organu władzy publicznej lub administracyjnej lub
orzeczeniem sądu.
8. W przypadku zmiany przez ITI Neovision liczby i rodzaju programów
wchodzących w skład Pakietu, Opcji Dodatkowej z przyczyn
określonych w ust. 7 niniejszego Rozdziału, ITI Neovision poinformuje
Abonentów o zakresie zmian z co najmniej 14 - dniowym wyprzedzeniem. W
przypadku zaistnienia okoliczności opisanych w zdaniu poprzedzającym,
Abonentowi przysługuje, w ciągu 14 dni od dokonania zmian, prawo do
rozwiązania Umowy bez zachowania okresu wypowiedzenia, ze skutkiem na koniec
miesiąca, w którym przyjęto pisemne oświadczenie Abonenta o rozwiązaniu
Umowy bez zachowania okresu wypowiedzenia."
-
5. Data: 2013-03-29 14:24:28
Temat: Re: nowe Prawo telekomunikacyjne a wypowiedzenie "starej" umowy
Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>
Ostateczne wyjaśnienie, po konsultacji z prawnikiem:
- dostawcy usług telewizji sat. nie podlegają pod ustawę
Prawo telekomunikacyjne w zakresie, który obejmuje
umowy z abonentami o dostarczanie treści
- zatem powoływanie się na tę ustawę przy rozwiązaniu
umowy nie jest poprawne i należy się opierać o zapisy
umowy/regulaminu oraz ew. KC
To tyle, celem zamknięcia wątku.