  • 11. Data: 2007-01-23 20:07:37
    Temat: Re: notebook hp + windows = brak płyty CD z systemem...
    Od: Ajgor <o...@s...eu>

    Dnia 21-01-2007 o 15:39:48 Tiger <c...@c...pl> napisał(a):

    > Pewnie dostal, tylko nie wie, ze system windows znajduje sie na plycie
    > oznaczonej "recovery CD".

    To calkiem mozliwe. Ja tez poczatkowo nie wiedzialem, co to jest :)

  • 12. Data: 2007-01-24 08:01:41
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sun, 21 Jan 2007 11:45:57 +0100, Ajgor napisał(a):

> [...]
    > plyte
    > z gotowym kompletnym windowsem przygotowanym specjalnie dla mojego modelu.

    Niestety ostatnio HP wpadło na pomysł jak zaoszczędić około 1 złotego na
    komputer. Zamiast płyty "recovery", "system" i płyty ze sterownikami
    doatarcza na dysku aplikację, która po starcie komputera sama tworzy takie
    płyty. Większość użytkowników niestety pomija ten proces i potem w razie
    padu np. dysku ma kłopot. Żeby było jeszce ciekawiej, to płytę z systemem
    windows można nagrać tylko jeden raz. Jeśli nasza płytka CDR okaże się np
    uszkodzona fizycznie, to mamy problem....

    Dotyczy to nie tylkio notebooków, ale także komputerów stacjonarnych.

  • 13. Data: 2007-01-28 04:03:56
    Od: "Vinyanov" <v...@p...onet.pl>

    > ...dokladnie tak, jest duze prawdopodobienstwo ze nie przyjmie klucza, a nawet
    > jak przyjmie to po aktywacji moze zglosic sie jako "pirat",przerabialem juz
    > podobne akcje u siebie w robocie

    Jestem w identycznej sytuacji co autor i ten problem też mnie
    zastanawia. Od czego zależy, czy instalacja zaakceptuje czy
    odrzuci numer seryjny? Po przeczytaniu tego wątku możnaby
    pomyśleć, że płyta wedle zachcianki czasami zezwala na instalację,
    a czasami nie, tylko że na pomyślne rozwiązanie lepiej jest nie
    liczyć. ;)

    Co do problemów z ponowną aktywacją klucza, chyba można
    skontaktować się z Microsoftem i poprosić o jego odaktywowanie.

    Jak to piszą na stronie: "W niektórych przypadkach, jeżeli komputer
    zostanie przerobiony w istotnym stopniu, może być konieczna ponowna
    aktywacja produktu"

    Gdybym się czegoś obawiał, to właśnie niezgodności oprogramowania
    Windowsa oraz Windowsa by HP i uznania licencji zakupionej z lapem
    tylko dla tego drugiego, ale w końcu instalujemy na stary klucz
    uboższą
    wersję, nie bogatszą...