  • 21. Data: 2004-12-03 14:23:12
    Temat: Re: no i POLICJA znow sie popisala!!
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Fri, 3 Dec 2004 15:08:42 +0100, Przemek R.
    pl> napisał:

    > czlowieku, wpada 8 osob do czyjegos mieszkania to co pies "gospodarz" ma
    > robic?

    A co to zmienia w kwestii mozliwości obezwładnienia psa pętlą?

    > strzelba
    >>
    > sorry facet ale funkcjonariusze to brygada antyterrorytyczna i nawet
    > gdyby taki psiak uzarl goscia nie wiem czy by to poczul to jeden,

    Ugryzł cię kiedyś pies? Chyba nie. Zapewniam cię, że poczułby. A poza tym
    niby dlaczego mamy pozwolićpsom gryźć policjantów? Szkolimy ich po to by
    byli na wezwanie a nie poto by pogryzieni przez psa siedzieli na zwolnieniu

    > dwa przy zalozeniu ze bylo tak jak kto inny pisal,
    > ze juz wczesniej policja sie tam zjawila, wiedziano ze w tym mieskzaniu
    > jest pies. ich zasranym obowiazkiem bylo sie przygotowac,

    Przygotowali się. Wiedzieli, że po wejściu do mieszkania należy spodziewac
    się ataku psa i w razie czego trzeba będzie bydlę zastrzelić.

    > co za problem zabrac bron z nabojami usypiajacymi?

    Problem jest taki, że taka broń to wyposarzenie weterynarza, a nie
    antyterrorysty. Poza tym żeby skutecznie jej uzyć trzeba najpierw wiedzieć
    jak duże będzie zwierze (dawka), a poza tym srodek usypiający nie działa
    piorunująco, tylko trzeba poczekać nawet kilka minut aż zwierzak zaśnie.
    Nie mówiąc już o tym że zwierzaka jeszcze trzeba trafić w miejsce, gdzie
    igła się wbije. Gdyby istniały łatwe w stosowaniu i natychmiast działające
    środki usypiające to policjanci nie zawracaliby sobie głowy
    obezwładnianiem napastnika siłą. parazlizatorem elektrycznym itp
    wynalazkami.

    > Byl to zwykly mord. Zreszta z tego co sie orientuje to maja z tej akcji
    > nagranie. Zobaczymy jak bylo.

    Materiał w sam raz dla Faktu. Wielki tytuł na pół strony.
    POLICJA MORDUJE NIEWINNEGO PSA,

    --
    Falkenstein
    skazania.

  • 22. Data: 2004-12-03 14:36:01
    Od: Nikodem Nijaki <n...@g...com>

    Rodrig Falkenstein napisał(a):

    > Materiał w sam raz dla Faktu. Wielki tytuł na pół strony.
    > POLICJA MORDUJE NIEWINNEGO PSA,

    Cóż za apetyczny wątek ;) szkoda, że muszę się oderwać od maszyny :(
    powrócę jednak wieczorem!
    nn
    ps
    ceteram censeo przywrócić zawód hycla do łask

  • 23. Data: 2004-12-03 14:41:38
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > A co to zmienia w kwestii mozliwości obezwładnienia psa pętlą?

    naboj usypiajacy.

    > Ugryzł cię kiedyś pies? Chyba nie.

    kilka razy. i nieplacze z tego powodu.

    Ale tez spedzilem z nimi cale zycie, kazdego ktorego mijam zaczepie,
    rozumiem
    ich psychike bo ona niczym sie od naszej nie rozni. Kto mieszkal z psem
    ten wie.
    Roznica polega tylko na wygladzie i porozumiewaniu sie.
    Zabicie niewinnego psa to jak zabicie niewinnego czlowieka.

    Zapewniam cię, że poczułby. A poza tym
    > niby dlaczego mamy pozwolićpsom gryźć policjantów? Szkolimy ich po to by
    > byli na wezwanie a nie poto by pogryzieni przez psa siedzieli na
    zwolnieniu

    ooo, no to juz wiele tlumaczy ten zwrot "szkolimy ich.." to juz rozumiem
    skad ten nawyk bronienia.

    Policjant ma przedewszystkim myslec nie wolno dac debilowi broni,
    myslacy policjant wiedzac ze w mieskzaniu przebywa pies, wzialby
    pistolet z nabojem usypiajacym, zrestza wystracylo nawet gazem psiknac.

    > Przygotowali się. Wiedzieli, że po wejściu do mieszkania należy
    spodziewac
    > się ataku psa i w razie czego trzeba będzie bydlę zastrzelić.

    uuuu, zwykly ś....ć z Ciebie.
    i Ty piszesz czlowieku o moralnosci. Fuj,

    > Problem jest taki, że taka broń to wyposarzenie weterynarza, a nie
    > antyterrorysty. Poza tym żeby skutecznie jej uzyć trzeba najpierw
    wiedzieć
    > jak duże będzie zwierze (dawka),

    ale k. trudno sie spytac policji ktora ponoc byla wczesniej co nie?

    a poza tym srodek usypiający nie działa
    > piorunująco, tylko trzeba poczekać nawet kilka minut aż zwierzak zaśnie.

    psiknac policyjnym gazem,

> [...]
    > środki usypiające to policjanci nie zawracaliby sobie głowy
    > obezwładnianiem napastnika siłą. parazlizatorem elektrycznym itp

    gazem w pysk psiknac

    > Materiał w sam raz dla Faktu. Wielki tytuł na pół strony.
    > POLICJA MORDUJE NIEWINNEGO PSA,

    i byla by to prawda.

    P.

  • 24. Data: 2004-12-03 15:10:35
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Fri, 3 Dec 2004 15:41:38 +0100, Przemek R.
    pl> napisał:

    > ma robic?

    > naboj usypiajacy.

    Pies atakuje funkcjonariuszy. A oni mają do niego strzelić nabojem
    usypiającym. To znacza, że musza ocenić wage psa, wybrać właściwą dawkę
    (żeby zadziałało i nie zabiło) załadować, wycelować w miękkie miejsce na
    ciele psa, wystrzelić a następnie przez kilka minut uciekać ile sił w
    nogach zanim środek zacznie działać i piesek zaśnie. Adrenalina osłabia
    działanie środka usypiającego więc to może potrwać dość długo.

    > kilka razy. i nieplacze z tego powodu.

    I co, nic nie nie poczułeś? Wszak rana kąsana niczym nie różni się od
    małego zadrapania, tak?

> [...]
    > ten wie. Roznica polega tylko na wygladzie i porozumiewaniu sie.
    > Zabicie niewinnego psa to jak zabicie niewinnego czlowieka.

    Niewinnego? Zaatakował funkcjonariusza policji na służbie.
    Najskuteczniejszym sposobem odparcia ataku było zastrzelenie psa.

> [...]
    > myslacy policjant wiedzac ze w mieskzaniu przebywa pies, wzialby
    > pistolet z nabojem usypiajacym, zrestza wystracylo nawet gazem psiknac.

    Jak znajdziesz producenta pistoletów z nabojami usypiającymi, które
    działają natychmiastowo to zawiadom o tym policję. Oni nadal posługują się
    tak nieskutecznymi urządzeniami jak paralizatory elektryczne i pałki,
    podczas, gdy wystarczy strzelić z pistoletu z nabojem usypiajćym, żeby
    bandyta zasnął jak niemowle.

    > spodziewac się ataku psa i w razie czego trzeba będzie bydlę zastrzelić.
    >
    > uuuu, zwykly ś....ć z Ciebie.
    > i Ty piszesz czlowieku o moralnosci. Fuj,

    Bo lepiej żeby pies pokąsał policjanta, niż gdyby niewinne zwierzę miało
    zginąć?

    > wiedzieć jak duże będzie zwierze (dawka),
    >
    > ale k. trudno sie spytac policji ktora ponoc byla wczesniej co nie?

    Uważasz, że zwykły krawężnik będzie w stanie ocenić wagę psa?

    > a poza tym srodek usypiający nie działa
    >
    > psiknac policyjnym gazem,

    A wiesz, że przepisy zabraniają używania chemicznych środków
    obezwładniających w pomieszczeniach zamkniętych? Poza tym dzieci by się
    podtruły i w tym miejscu nie byłoby watku o zamordowaniu niewinnego psa
    tylko o zagazowaniu niewinnych dzieci. Nie słyszałeś o przypadkach jak
    dzieciaki uzywają gazu w szkole? Całe klasy lądują na obserwacji.

    > gdzie igła się wbije. Gdyby istniały łatwe w stosowaniu i natychmiast
    > działające środki usypiające to policjanci nie zawracaliby sobie głowy
    >
    > gazem w pysk psiknac

    Jak wyżej. Gazu nie wolno uzywać w pomieszczeniach, poza tym biorąc pod
    uwagę rozmiary psa psiknięcie gazem mogłoby mieć taki sam skutek jak
    zastrzelenie.

    Jaka gazeta taka prawda.

    --
    Falkenstein
    skazania.

  • 25. Data: 2004-12-03 15:36:24
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > nogach zanim środek zacznie działać i piesek zaśnie. Adrenalina osłabia
    > działanie środka usypiającego więc to może potrwać dość długo.

    tak , wpadaja do mieskzani i bron laduja, teraz zes mnie rozjebal na
    lopatki.
    A skad oni sie w ogol tam wzieli co? Akcha zaplanowana, wiadomo kogo sie
    mozna spodziewac.
    Pomijam naboje, gaz wystarczy, to ztego co mi wiadomo jest na wyposazeniu
    policji.

    > I co, nic nie nie poczułeś? Wszak rana kąsana niczym nie różni się od
    > małego zadrapania, tak?

    powiem tak, najgorsze to jak w dupe ugryzie, ale wydaje mi sie ze w tym
    przypadku raczej
    by to mozliwe nie bylo.

    > Niewinnego? Zaatakował funkcjonariusza policji na służbie.

    ktory sie komus do chaty wpieprzyl. Sorry facet. moze zamiast dalej to
    meczyc poczekajmy az
    film z akcji pokaza.
    17.00 i 19.40 tvn.

    > Najskuteczniejszym sposobem odparcia ataku było zastrzelenie psa.

    gaz.
    NAJSKUTECZNIEJSZYM SPOSOBEM na powodzenie kazej akcji jest PRZYGOTOWANIE
    SIE DO NIEJ.

> [...]
    > tak nieskutecznymi urządzeniami jak paralizatory elektryczne i pałki,
    > podczas, gdy wystarczy strzelić z pistoletu z nabojem usypiajćym, żeby

    przestan, pewnie w zyciu dluzej niz 5 minut z psem nie spedziles.
    Widziales jego zwloki bo ja tak, i jak pisalem 3/4 owczarka niemieckiego,
    mozncny kop czy
    gaz by zdecydpowanie wystarczyl.

    > Bo lepiej żeby pies pokąsał policjanta, niż gdyby niewinne zwierzę miało
    > zginąć?

    lepiej sie przygotowac a pozniej np gazem sptryknac nie wiem kopa dac
    ale nie isc na latwizne i mordowac
    to co sie nawinie.

    > Uważasz, że zwykły krawężnik będzie w stanie ocenić wagę psa?

    mysle ze jest na tyle bystry (bo jak inaczej by mu bron dano?) ze potrafi
    pokazac
    dokad mu siega pies,

    > A wiesz, że przepisy zabraniają używania chemicznych środków
    > obezwładniających w pomieszczeniach zamkniętych?

    przeciez go zarznieto przed wejsciem, wiec ZONK Panie RODRIG.

    Poza tym dzieci by się
    > podtruły i w tym miejscu nie byłoby watku o zamordowaniu niewinnego psa
    > tylko o zagazowaniu niewinnych dzieci.

    nie bo dzieci zostaly pozniej w domu skute, a pies zostal zamordowany w
    momencie gdy wychodzil na zewnatrz.

    wynalazkami.

    > Jak wyżej. Gazu nie wolno uzywać w pomieszczeniach, poza tym biorąc pod
    > uwagę rozmiary psa psiknięcie gazem mogłoby mieć taki sam skutek jak
    > zastrzelenie.

    nie pitol juz tylko wlacz TV, na zewnatrz go zabito, i teraz sobei nowy
    scenariusz przygotuj,
    zobaczymy jak jutro bedziesz ich bronic.

    > Jaka gazeta taka prawda.

    nie czytam FAKTu, tytul bylby prawdziwy niezaleznie od tego gdzie by go
    wydrukowano.

    P.

  • 26. Data: 2004-12-03 15:41:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości

    Informacja, do której link podałeś wygląda na bardzo nieprofesjonalną.
    Wiązanie sposobu wykonania czynności przez Policjantów z czynem zarzucanym
    jednemu z domowników jest wysoce problematyczne. Bez względu na rodzaj
    zarzucanego mu przestępstwa, to:

    1) Nikt nie miał prawa szczuć psem policjantów - a to akurat uzasadniało
    jego zastrzelenie, a nie rodzaj przestępstwa;

    2) Nikt z domowników nie miał prawa atakować policjantów - a to akurat
    uzasadnia zatrzymanie domowników, a nie rodzaj zarzucanego czynu.

    Sądząc po tym, że w akcji wzięło udział 8 f-szy Policji (podobno z AT, ale
    nie wiem, jak ktoś to stwierdził i mam co do tego wątpliwości) sądzę, że
    najpewniej przewidywano z góry problemy. A skoro tak, to na pewno nie
    pierwszy raz policjanci mieli tam kłopot. Bo nikt w błahej sprawie nie lata
    na dwa samochody na przeszukanie i to raczej jest powszechnie znana rzecz,
    więc żadnej tajemnicy tutaj nie zdradzam.

    Reasumując, to zacytowana przez Ciebie informacja aż na odległość śmierdzi
    stronniczością, subiektywizmem i chęcią wywołania taniej sensacji. Od
    jakichkolwiek konstruktywnych analiz zasadności postępowania policjantów
    poczekał bym na jakąś wiarygodną i obiektywną relację.

  • 27. Data: 2004-12-03 16:38:45
    Od: "gosc" <s...@w...pl>

    > Ważniejsze niż bezpieczeństwo funkcjonariuszy? Niestety pies stanowi
    > zagrożenie i należy je wyeliminowac w najskuteczniejszy sposób. A strzelba
    > Palmera wbrew pozorom to bardzo trudne w uzyciu urządzenie.

    moj dom jest moim zamkiem - jesli rzeczywiscie nie bylo podstaw do
    wtargniecia do domu w ten sposob w jaki to uczyniono, to uwazam, ze nawet za
    psa policja powinna wyplacic spore odszkodowanie

    tym bardziej, ze domowy pies to czesto nie to samo co wolowina na talerzy -
    kazdy kto ma ukochanego zwierzaka dobrze wie o czym mowie

    z newsa na stronie uwaga.onet.pl wynika

    "Ośmiu uzbrojonych po zęby, zamaskowanych policjantów z brygady
    antyterrorystycznej, dwa strzały, które zabijają psa, trzy osoby skute w
    kajdanki... nie, to nie akcja rozbicia groźnego gangu. Tak wyglądało
    przeszukanie mieszkania pana Mieczysława, którego leśniczy podejrzewał o
    kradzież drewna o wartości... uwaga: 215 złotych"

    swoja droga po co ja place podatki, skoro dla podejrzenia popelnienia
    przestepstwa za 215 zlotych robi sie taka akcje, ktora kosztowala jak
    zgaduje przynajmniej dobrych kilkanascie razy wiecej

    a jak wlasciciel domu zrani wlamywacza ktory zaskoczyl go w srodku nocy, to
    od razu policja zamyka wlasciciela za przekroczenie obrony koniecznej

    sam jestem ciekawy, czy rzeczywiscie sprawa wygladala tak jak w tym newsie,
    czy tez jest tu drugie dno, o ktorym media zapominaja

    program jest o 19:45 na tvn

  • 28. Data: 2004-12-03 16:41:53
    Od: "gosc" <s...@w...pl>

    > a poza tym srodek usypiający nie działa
    >
    > psiknac policyjnym gazem,

    swoja droga jestem ciekawy czy ktos kiedys z broniacych policji zrobil probe
    jak jego pies reaguje na silne swiatlo latarki prosto w slepia - jesli to
    nie bylo jakies dzikie bydle, wyglodzone niemilosiernie, tylko domowy pies
    to jest tyle prostych sposobow by go przekonac by trzymal sie z daleka

  • 29. Data: 2004-12-03 18:20:12
    Od: "RAV" <r...@o...pl>

    z tego co mi wiadomo to pies nie atakował, a AT po akcji przechwalali sie ze
    go ubili

    --
    Pozdrawiam - RAV
    GG: 4750296...TLEN: ravsite...SKYPE: rafalkudlinski

  • 30. Data: 2004-12-03 18:24:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości

    Przemek! Byłeś chociaż raz w takiej sytuacji? Próbowałeś złapać poszczutego
    dużego psa, który broni własnego terytorium, jakim dla niego jest
    mieszkanie? Zwłaszcza w sytuacji, gdy przed momentem jeden z domowników
    latał i wymachiwał siekierą, więc istnieje realne zagrożenie, że zacznie
    swój taniec na nowo, co w konsekwencji nie dość, że spowoduje zagrożenie
    życia i zdrowia narażonych na pogryzienie policjantów, to jeszcze może w
    krótkim czasie rozwinąć się w regularną bitwę, podczas której nie będzie
    wyjścia, tylko furiata trzeba będzie postrzelić.

    W takiej sytuacji najlepszym wyjściem taktycznym jest zaskoczenie. Nie dać
    szansy gościowi złapać tej siekiery. Nie dać szansy, by krzywdę zrobił
    policjantom, domownikom lub samemu sobie. Przecież nikt normalny nie napada
    na policjantów z siekierą.

    Nie spodziewam się, by przed zastrzeleniem psa nie wezwano właściciela do
    jego uwiązania. Chyba, że pies zaatakował znienacka, ale wówczas również nie
    było szansy na żadne dyrdymały. Amunicji usypiającej policja nie ma na
    wyposażeniu. Mają ją weterynarze, ale jakoś ostatnio niechętnie
    współpracują, pamiętając o losach kolegi walczącego z tygrysem. Zresztą,
    trudno by na każą akcje zabierali weterynarzy tylko z uwagi na to, ze od
    czasu do czasu jakiś debil szczuje policjantów psem.