eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › niezgodność z umową
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 35

  • 31. Data: 2011-07-18 20:51:42
    Temat: Re: niezgodność z umową
    Od: "Veronika" <veronika_veronika@spam_op.pl>


    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:j0235d$mev$1@news.onet.pl...
    >W dniu 2011-07-18 21:41, mariolek pisze:
    >> On 17 Lip, 23:24, "Veronika"<veronika_veronika@spam_op.pl> wrote:
    >>> Użytkownik "to"<t...@x...abc> napisał w
    >>> wiadomościnews:4e22bb0b$0$2492$65785112@news.neostra
    da.pl...
    >>>
    >>>> IMHO sprzedawca (...) a to, czy naprawi, czy wymieni zależy nadal od
    >>>> niego.
    >>>
    >>> No chyba raczej nie.
    >>> To decyzja
    >>> klienta.http://uokik.gov.pl/faq_sprzedaz_konsumencka
    .php#faq1188
    >>
    >> hhhmm czy jak serwis wymieni płytę glówną ( bo tak coś wspominali z
    >> serwisu że najprawdopodbniej że bedzie wymiana płyy głównej) to
    >> zaliczy się do wymiany na nowy telefon
    >
    > Może już im lepiej napisz, aby nie wymieniali, bo Ty obiecałaś klientowi
    > nowy telefon...


    Żadne tam obiecała. I żadną tam płytę.
    Musi wymienić na nowy. I tyle.


  • 32. Data: 2011-07-18 20:51:44
    Temat: Re: niezgodność z umową
    Od: <s...@a...pl>

    > Po drugie: nawet jeśli żądanie 10 000zł byłoby nieuzasadnione (sprzeczne
    > ze społeczno-gospodarczym celem itp.), to już żądanie wymiany na nowy
    > jest prawidłowym żądaniem klienta i należy się do niego zastosować, jeśli
    > się je wcześniej uznało, choćby poprzez bierność.

    Czy alternatywą może być odstapinie przez sprzedawcę od umowy (zwrot kasy za
    telefon)?



  • 33. Data: 2011-07-18 21:03:24
    Temat: Re: niezgodność z umową
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-18 22:51, s...@a...pl pisze:
    >> Po drugie: nawet jeśli żądanie 10 000zł byłoby nieuzasadnione (sprzeczne
    >> ze społeczno-gospodarczym celem itp.), to już żądanie wymiany na nowy
    >> jest prawidłowym żądaniem klienta i należy się do niego zastosować, jeśli
    >> się je wcześniej uznało, choćby poprzez bierność.
    >
    > Czy alternatywą może być odstapinie przez sprzedawcę od umowy (zwrot kasy za
    > telefon)?

    Tak, pod pewnymi warunkami:

    "Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać
    doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę
    albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub
    wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów
    uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień
    stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności,
    na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia."

    --
    Liwiusz


  • 34. Data: 2011-07-19 12:30:39
    Temat: Re: niezgodność z umową
    Od: <s...@a...pl>

    >> Czy alternatywą może być odstapinie przez sprzedawcę od umowy (zwrot kasy
    >> za
    >> telefon)?
    >
    > Tak, pod pewnymi warunkami:
    >
    > "Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać
    > doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo
    > wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają
    > nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się
    > wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej
    > niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie
    > naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia."

    To pytanie jest o tyle ciekawe, że jeśli klient kupił telefon za złotówkę to
    w takiej sytuacji korzystnie jest rozwiązać umowę sprzedaży. W końcu zakup
    nowego przez sprzedawcę by wymienić reklamujacemu wiaże się ze znacznymi
    kosztami (kilkaset razy większymi niż cena zakupu przez klienta).



  • 35. Data: 2011-07-19 12:35:30
    Temat: Re: niezgodność z umową
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-19 14:30, s...@a...pl pisze:
    >>> Czy alternatywą może być odstapinie przez sprzedawcę od umowy (zwrot kasy
    >>> za
    >>> telefon)?
    >>
    >> Tak, pod pewnymi warunkami:
    >>
    >> "Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać
    >> doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo
    >> wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają
    >> nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się
    >> wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej
    >> niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie
    >> naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia."
    >
    > To pytanie jest o tyle ciekawe, że jeśli klient kupił telefon za złotówkę to
    > w takiej sytuacji korzystnie jest rozwiązać umowę sprzedaży. W końcu zakup
    > nowego przez sprzedawcę by wymienić reklamujacemu wiaże się ze znacznymi
    > kosztami (kilkaset razy większymi niż cena zakupu przez klienta).

    Fakt, tu jest ten kozi róg umów promocyjnych z operatorami, że
    reklamowanie z związku z niezgodnością z umową nie zawsze może wyjść
    klientowi na dobre.

    A nie rzuciło mi się w oczy na razie żadne orzeczenie sądu w tym zakresie.

    --
    Liwiusz

strony : 1 ... 3 . [ 4 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1