-
21. Data: 2011-07-18 12:21:44
Temat: Re: niezgodność z umową
Od: "E" <...@p...onet.pl>
Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:ivug02$1no$2@news.onet.pl...
>W dniu 2011-07-17 12:35, to pisze:
>> begin Liwiusz
>>
>>> Skoro może prosić o nowy, a sprzedawca prośbę uznał (przez brak
>>> odpowiedzi), to naprawa, zamiast wymiany telefonu nie jest najlepszym
>>> pomysłem.
>>
>> A jakby klient tam napisał, że chce dostać milion dolarów to też
>> sprzedawca miałby mu przelać, bo nie odpowiedział?
>
> Ja kiedyś napisałem, ze chcę 100zł i sąd zasądził.
>
W jakiego tytułu żądałeś dodatkowej kwoty w wysokości 100 zł ? Chyba trzeba
to uzasadnić ?
Hub
-
22. Data: 2011-07-18 12:27:52
Temat: Re: niezgodność z umową
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
W dniu 2011-07-18 14:21, E pisze:
> W jakiego tytułu żądałeś dodatkowej kwoty w wysokości 100 zł ? Chyba trzeba
> to uzasadnić ?
W piśmie reklamacyjnym żądałem jako "zadośćuczynienia" (ZTCP za fakt, że
musiałem kupować inny, sprawny towar w droższej cenie). A w pozwie
napisałem, że roszczenie zostało uznane (co jest prawdą, ponieważ
sprzedawca nie odpowiedział).
Gdyby to było 100 tysięcy, to na pewno byłby sprzeciw i sąd by się
zastanawiał, na ile roszczenie jest zasadne, a tak skończyło się tylko
nakazem zapłaty.
--
Liwiusz
-
23. Data: 2011-07-18 14:34:03
Temat: Re: niezgodność z umową
Od: to <t...@x...abc>
begin Kamil
> Sprzedawca nie będzie musiał wymieniać
> towaru na nowy tylko wtedy, gdy nie jest to możliwe albo wymaga
> nadmiernych kosztów i sprzedawca to udowodni."
Czyli w praktyce to sprzedawca decyduje.
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
24. Data: 2011-07-18 14:54:25
Temat: Re: niezgodność z umową
Od: gacek <g...@w...pl>
On 2011-07-18 12:39, Kamil wrote:
> Dnia Mon, 18 Jul 2011 00:25:53 -0700 (PDT), mariolek napisał(a):
>
>>> No chyba raczej nie.
>>> To decyzja klienta.http://uokik.gov.pl/faq_sprzedaz_konsumencka
.php#faq1188
>>
>> do nas należy decyzja czy naprawimy czy bedziemy musieli dać nowy,
>
> Na szczęście nie do was :)
> "...Mamy prawo domagać się od sprzedawcy nieodpłatnej naprawy towaru albo
> wymiany. Wybór należy do nas, nie do sprzedawcy. Dopóki jest możliwa
> wymiana albo naprawa, nie możemy żądać zwrotu pieniędzy za wadliwy towar.
> Jeżeli wymiana nie jest możliwa, pozostaje nam naprawa. Zgłoszone przez nas
> żądanie stanowi zobowiązanie dla sprzedawcy. _Nie może on zatem sam_
> _zadecydować, że zamiast wymiany towaru na nowy naprawi go bez naszej_
> _zgody_. Sprzedawca nie będzie musiał wymieniać towaru na nowy tylko wtedy,
> gdy nie jest to możliwe albo wymaga nadmiernych kosztów i sprzedawca to
> udowodni."
> http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
ory=390
nadmiernych w stosunku do czego?
koszt naprawy - 100zł
koszt wymiany - 1000zł
CBDO
gacek
-
25. Data: 2011-07-18 15:23:27
Temat: Re: niezgodność z umową
Od: to <t...@x...abc>
begin Liwiusz
>> A jakby klient tam napisał, że chce dostać milion dolarów to też
>> sprzedawca miałby mu przelać, bo nie odpowiedział?
>
> Ja kiedyś napisałem, ze chcę 100zł i sąd zasądził.
Ale to niczego nie udowadnia, pewnie sprzedawca olał, bo dla 100 zł nie
opłacało mu się nic robić.
>> IMHO sprzedawca nie odpowiadając uznał sam fakt niezgodności towaru z
>> umową, a to, czy naprawi, czy wymieni zależy nadal od niego.
>
> Uznał roszczenie klienta.
IMHO uznał fakt istnienia niezgodności z umową.
Poza tym -- co, jeśli klient zażąda wymiany na nowy towaru, który nie
jest już produkowany lub zażąda naprawy, która nie jest możliwa?
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
26. Data: 2011-07-18 15:49:32
Temat: Re: niezgodność z umową
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
W dniu 2011-07-18 17:23, to pisze:
> begin Liwiusz
>
>>> A jakby klient tam napisał, że chce dostać milion dolarów to też
>>> sprzedawca miałby mu przelać, bo nie odpowiedział?
>>
>> Ja kiedyś napisałem, ze chcę 100zł i sąd zasądził.
>
> Ale to niczego nie udowadnia, pewnie sprzedawca olał, bo dla 100 zł nie
> opłacało mu się nic robić.
Fakt, to żaden dowód, może poza tym, że zdaniem sądu roszczenie nie było
zupełnie bezzasadne. Albo, co prawdopodobne, sąd się nie wgłębiał w
materię problemu.
>>> IMHO sprzedawca nie odpowiadając uznał sam fakt niezgodności towaru z
>>> umową, a to, czy naprawi, czy wymieni zależy nadal od niego.
>>
>> Uznał roszczenie klienta.
>
> IMHO uznał fakt istnienia niezgodności z umową.
Zasadniczo pewnie masz rację, ale dobrze było by to potwierdzić
poprawnym sprzeciwem sprzedawcy i wygraną przez niego sprawą.
> Poza tym -- co, jeśli klient zażąda wymiany na nowy towaru, który nie
> jest już produkowany lub zażąda naprawy, która nie jest możliwa?
Zwrot gotówki.
--
Liwiusz
-
27. Data: 2011-07-18 19:33:42
Temat: Re: niezgodność z umową
Od: mariolek <l...@g...com>
On 18 Lip, 17:23, to <t...@x...abc> wrote:
> begin Liwiusz
>
> >> A jakby klient tam napisał, że chce dostać milion dolarów to też
> >> sprzedawca miałby mu przelać, bo nie odpowiedział?
>
> > Ja kiedyś napisałem, ze chcę 100zł i sąd zasądził.
>
> Ale to niczego nie udowadnia, pewnie sprzedawca olał, bo dla 100 zł nie
> opłacało mu się nic robić.
>
> >> IMHO sprzedawca nie odpowiadając uznał sam fakt niezgodności towaru z
> >> umową, a to, czy naprawi, czy wymieni zależy nadal od niego.
>
> > Uznał roszczenie klienta.
>
> IMHO uznał fakt istnienia niezgodności z umową.
>
> Poza tym -- co, jeśli klient zażąda wymiany na nowy towaru, który nie
> jest już produkowany lub zażąda naprawy, która nie jest możliwa?
>
> --
> "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
> to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
hhhmm tylko ciekawe jeśli serwis zmieni płytę główną - bo tak cos nam
mówili ludzie z serwisu że dlatego pobyt telefonu się przedłuża bo
bedą wymieniać płytę główną - czy to można zaliczyć do wymiany na nowy?
-
28. Data: 2011-07-18 19:36:53
Temat: Re: niezgodność z umową
Od: mariolek <l...@g...com>
On 18 Lip, 17:23, to <t...@x...abc> wrote:
> begin Liwiusz
>
> >> A jakby klient tam napisał, że chce dostać milion dolarów to też
> >> sprzedawca miałby mu przelać, bo nie odpowiedział?
>
> > Ja kiedyś napisałem, ze chcę 100zł i sąd zasądził.
>
> Ale to niczego nie udowadnia, pewnie sprzedawca olał, bo dla 100 zł nie
> opłacało mu się nic robić.
>
> >> IMHO sprzedawca nie odpowiadając uznał sam fakt niezgodności towaru z
> >> umową, a to, czy naprawi, czy wymieni zależy nadal od niego.
>
> > Uznał roszczenie klienta.
>
> IMHO uznał fakt istnienia niezgodności z umową.
>
> Poza tym -- co, jeśli klient zażąda wymiany na nowy towaru, który nie
> jest już produkowany lub zażąda naprawy, która nie jest możliwa?
>
> --
> "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
> to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
hhhmm tylko ciekawe czy jak serwis wymieni płytę glówną ( bo tak coś
wspominali z serwisu że najprawdopodbniej bedzie wymiana płyty
głównej) to zaliczy się do wymiany na nowy telefon
-
29. Data: 2011-07-18 19:41:01
Temat: Re: niezgodność z umową
Od: mariolek <l...@g...com>
On 17 Lip, 23:24, "Veronika" <veronika_veronika@spam_op.pl> wrote:
> Użytkownik "to" <t...@x...abc> napisał w
wiadomościnews:4e22bb0b$0$2492$65785112@news.neostra
da.pl...
>
> > IMHO sprzedawca (...) a to, czy naprawi, czy wymieni zależy nadal od
> > niego.
>
> No chyba raczej nie.
> To decyzja klienta.http://uokik.gov.pl/faq_sprzedaz_konsumencka
.php#faq1188
hhhmm czy jak serwis wymieni płytę glówną ( bo tak coś wspominali z
serwisu że najprawdopodbniej że bedzie wymiana płyy głównej) to
zaliczy się do wymiany na nowy telefon
-
30. Data: 2011-07-18 19:56:27
Temat: Re: niezgodność z umową
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
W dniu 2011-07-18 21:41, mariolek pisze:
> On 17 Lip, 23:24, "Veronika"<veronika_veronika@spam_op.pl> wrote:
>> Użytkownik "to"<t...@x...abc> napisał w
wiadomościnews:4e22bb0b$0$2492$65785112@news.neostra
da.pl...
>>
>>> IMHO sprzedawca (...) a to, czy naprawi, czy wymieni zależy nadal od
>>> niego.
>>
>> No chyba raczej nie.
>> To decyzja klienta.http://uokik.gov.pl/faq_sprzedaz_konsumencka
.php#faq1188
>
> hhhmm czy jak serwis wymieni płytę glówną ( bo tak coś wspominali z
> serwisu że najprawdopodbniej że bedzie wymiana płyy głównej) to
> zaliczy się do wymiany na nowy telefon
Może już im lepiej napisz, aby nie wymieniali, bo Ty obiecałaś klientowi
nowy telefon...
--
Liwiusz