  • 1. Data: 2011-07-16 20:49:32
    Temat: niezgodność z umową
    Od: mariolek <l...@g...com>

    Mam taką sytuację: Pracuje w sklepie sieci komórkowej , klientka
    kupiła telefon około rok temu, w czerwcu zgłosiła telefon z tytułu
    niezgodności z umową do reklamacji, telefon został przekazany do
    serwisu. Od chwili przekazania telefonu do serwisu minęło więcej juz
    niż 14 dni, niestety od serwisu nie otrzymaliśmy żadnej informacji co
    się dzieje z telefonem a klient domaga się nowego aparatu teraz. Czy
    wina spada na nas jako sklep czy teraz powinien odpowiedzieć serwis?
    Czy jest jakieś dobre wyjscie z tej sytuacji dla nas jako sklepu?

  • 2. Data: 2011-07-16 20:59:14
    Temat: Re: niezgodność z umową
    Od: "Veronika" <veronika_veronika@spam_op.pl>

    Użytkownik "mariolek" <l...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

[...]

    A czy czasem nie miała na to tylko pół roku?

  • 3. Data: 2011-07-16 21:04:20
    Od: mariolek <l...@g...com>

    On 16 Lip, 22:59, "Veronika" <veronika_veronika@spam_op.pl> wrote:
> [...]
    bw.googlegroups.com...

    > Mam tak sytuacj : Pracuje w sklepie sieci kom rkowej , klientka
    > kupi a telefon oko o rok temu, w czerwcu zg osi a telefon z tytu u
    > niezgodno ci z umow do reklamacji, telefon zosta przekazany do
    > serwisu. Od chwili przekazania telefonu do serwisu min o wi cej juz
    > ni 14 dni, niestety od serwisu nie otrzymali my adnej informacji co
    > si dzieje z telefonem a klient domaga si nowego aparatu teraz. Czy
    > wina spada na nas jako sklep czy teraz powinien odpowiedzie serwis?
    > Czy jest jakie dobre wyjscie z tej sytuacji dla nas jako sklepu?

    .......................­..................

    > A czy czasem nie mia a na to tylko p roku?

    niezgodność z umową ogólnie jest przez 2 lata, rękojmia 1 rok

  • 4. Data: 2011-07-16 21:05:59
    Od: mariolek <l...@g...com>

> [...]
    .......................­..................

    > A czy czasem nie mia a na to tylko p roku?

    Niezgodność jest przez 2 lata , rękojmia dla firm - 1 rok

  • 5. Data: 2011-07-16 21:11:00
    Od: Mario <m...@g...pl>

> [...]
    > wina spada na nas jako sklep czy teraz powinien odpowiedzieć serwis?
    > Czy jest jakieś dobre wyjscie z tej sytuacji dla nas jako sklepu?

    wystarczy, ze uznacie reklamacje za zasadna i.... poczekacie na naprawe
    telefonu... wiaze was termin 14 dni na ustosunkowanie sie do
    roszczenia... chyba, ze nie zrobiliscie nic - wtedy z automatu uznaje
    sie, ze uznaliscie... teraz nie ma juz dokladnego terminu jaki was wiaze
    do fizycznego przekazania naprawionego / nowego telefonu...

  • 6. Data: 2011-07-17 09:51:44
    Od: mariolek <l...@g...com>

    On 16 Lip, 23:04, mariolek <l...@g...com> wrote:

    cinews:686cd421-e5f1-4305-a900-e087323bfeec@e7g2000v
    bw.googlegroups.com...

    .......................­­..................

    > niezgodność z umową ogólnie jest przez 2 lata, rękojmia 1 rok

    tylko czy teraz jak klienta nie powiadomiliśmy w ciągu 14 dni ( bo
    serwis nam tez żadnej informacji nie przekazał) to musimy mu nowy
    wydać czy tez to może jednak byc telefon naprawiony?

  • 7. Data: 2011-07-17 09:54:24
    Od: mariolek <l...@g...com>

    cinews:686cd421-e5f1-4305-a900-e087323bfeec@e7g2000v
    bw.googlegroups.com...

    .......................­­..................

    > niezgodność z umową ogólnie jest przez 2 lata, rękojmia 1 rok

    czy faktycznie może to być naprawiony telefon jesli klient w
    reklamacji prosi o nowy??

  • 8. Data: 2011-07-17 10:20:39
    Od: Mario <m...@g...pl>

    > czy faktycznie może to być naprawiony telefon jesli klient w
    > reklamacji prosi o nowy??

    dżizas... i Ty jestes sprzedawca?

    skoro twierdzisz, ze to nie gwarancja tylko niezgodnosc towaru z umowa
    to wystarczy, ze zagladniesz na google i wstukasz sobie odpowiednia
    ustawe...

    prosic moze sobie o co chce... wy mozecie go naprawic i bedzie ok...

    jesli minelo 14 dni a nie daliscie jej odpowiedzi to uznaliscie
    reklamacje za zasadna i teraz macie cos w stylu "rozsadnego" czasu na
    naprawe... jak sie nie da naprawic albo bedziecie mieli takie widzi
    misie to mozecie oddac nowy telefon...

    pzdr

  • 9. Data: 2011-07-17 10:28:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-17 11:51, mariolek pisze:

    > tylko czy teraz jak klienta nie powiadomiliśmy w ciągu 14 dni ( bo
    > serwis nam tez żadnej informacji nie przekazał) to musimy mu nowy
    > wydać czy tez to może jednak byc telefon naprawiony?

    Reklamacja została uznana, czyli ma być zrobione to, czego żądał klient.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2011-07-17 10:29:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-17 12:20, Mario pisze:
> [...]
    > reklamacje za zasadna i teraz macie cos w stylu "rozsadnego" czasu na
    > naprawe... jak sie nie da naprawic albo bedziecie mieli takie widzi

    Skoro może prosić o nowy, a sprzedawca prośbę uznał (przez brak
    odpowiedzi), to naprawa, zamiast wymiany telefonu nie jest najlepszym
    pomysłem.

    Zatem tak, rozsądny czas, ale na dostarczenie nowego modelu, a nie
    naprawę starego.

    --
    Liwiusz