-
1. Data: 2005-10-05 10:13:32
Temat: niezgodność towaru z umową po wygaśnięciu gwarancji
Od: "plusz" <p...@n...irc.beztego.pl>
witam,
sklep w lipcu 2004 sprzedał mi piekarnik - gwarancja 12 miesięcy
ja jestem konsumentem, sklep przedsiębiorcą
piekarnik zepsuł się wczoraj
chcę skorzystać z ustawy... o niezgodności towaru z umową..., ale chcę, że
by to odbyło się w miarę sprawnie
podpowiedzcie proszę co może zrobić sklep (mały sklepik), aby nie płacić z
własnej kieszeni za naprawę? czy może żądać zwrotu od producenta lub
dostawcy sprzętu? wiem że ustawa o niezgodności .. nie obowiązuje w
transakcjach pomiędzy przedsiębiorcami
--
pozdrawiam
plusz ( http://www.plusz.pl )
-
2. Data: 2005-10-05 10:25:38
Temat: Re: niezgodność towaru z umową po wygaśnięciu gwarancji
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
In article <di08vq$qce$1@inews.gazeta.pl>, plusz wrote:
> sklep w lipcu 2004 sprzedał mi piekarnik - gwarancja 12 miesięcy
> ja jestem konsumentem, sklep przedsiębiorcą
> piekarnik zepsuł się wczoraj
> chcę skorzystać z ustawy... o niezgodności towaru z umową..., ale chcę, że
> by to odbyło się w miarę sprawnie
Zależy od sprzedawcy. Jak się uprze będzie bardzo niesprawnie. Na początek
będziesz musiał udowodnić istnienie wady w momencie wydania towaru.
> podpowiedzcie proszę co może zrobić sklep (mały sklepik), aby nie płacić z
> własnej kieszeni za naprawę? czy może żądać zwrotu od producenta lub
> dostawcy sprzętu? wiem że ustawa o niezgodności .. nie obowiązuje w
> transakcjach pomiędzy przedsiębiorcami
Akurat może i taką możliwość wskazuje właśnie rzeczona ustawa.
Art. 12.
1. W przypadku zaspokojenia roszczeń wynikających z niezgodności towaru
konsumpcyjnego z umową sprzedawca może dochodzić odszkodowania od
któregokolwiek z poprzednich sprzedawców, jeżeli wskutek jego działania
lub zaniechania towar był niezgodny z umową sprzedaży konsumenckiej. Do
odpowiedzialności odszkodowawczej stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego o
skutkach niewykonania zobowiązań.
--
Marcin
-
3. Data: 2005-10-05 10:52:07
Temat: Re: niezgodność towaru zumową po wygaśnięciu gwarancji
Od: g...@p...onet.pl
> Zależy od sprzedawcy. Jak się uprze będzie bardzo niesprawnie. Na początek
> będziesz musiał udowodnić istnienie wady w momencie wydania towaru.
A niby dlaczego?
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
4. Data: 2005-10-05 11:08:00
Temat: Re: niezgodność towaru z umową po wygaśnięciu gwarancji
Od: "plusz" <p...@n...irc.beztego.pl>
Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości
news:2n90id.pb7.ln@ziutka.router...
> Akurat może i taką możliwość wskazuje właśnie rzeczona ustawa.
> Art. 12.
> 1. W przypadku zaspokojenia roszczeń wynikających z niezgodności towaru
> konsumpcyjnego z umową sprzedawca może dochodzić odszkodowania od
> któregokolwiek z poprzednich sprzedawców, jeżeli wskutek jego działania
> lub zaniechania towar był niezgodny z umową sprzedaży konsumenckiej. Do
> odpowiedzialności odszkodowawczej stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego o
> skutkach niewykonania zobowiązań.
ok
podpowiedziałem sklepowi - może coś uda im się wywalczyć z Amicą :)
BTW. czy jeśli skorzystałem z gwarancji (poprawa mocowania innego elementu 8
miesięcy temu) to ma to jakikolwiek wpływ na moje prawa wobec sprzedawcy?
--
pozdrawiam
plusz ( http://www.plusz.pl )
-
5. Data: 2005-10-05 11:56:28
Temat: Re: niezgodność towaru zumową po wygaśnięciu gwarancji
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
In article <5...@n...onet.pl>, g...@p...onet.pl wrote:
>> Zależy od sprzedawcy. Jak się uprze będzie bardzo niesprawnie. Na początek
>> będziesz musiał udowodnić istnienie wady w momencie wydania towaru.
> A niby dlaczego?
Bo minęlo 6 miesięcy od chwili wydania i nie ma domniemania istnienia
wady.
--
Marcin
-
6. Data: 2005-10-05 11:56:42
Temat: Re: niezgodność towaru z umową po wygaśnięciu gwarancji
Od: g...@p...onet.pl
>>
> BTW. czy jeśli skorzystałem z gwarancji (poprawa mocowania innego elementu 8
> miesięcy temu) to ma to jakikolwiek wpływ na moje prawa wobec sprzedawcy?
>
Nie.
Gwarancja to jest jedna rzecz a "niezgodność tow z um" - druga. Obie niezależne
od siebie.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
7. Data: 2005-10-05 12:14:34
Temat: Re: niezgodność towaruzumową po wygaśnięciu gwarancji
Od: g...@p...onet.pl
> > A niby dlaczego?
>
> Bo minęlo 6 miesięcy od chwili wydania i nie ma domniemania istnienia
> wady.
Chyba coś nie doczytałeś, albo źle zinterpretowałeć
Art. 10. 1. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową
jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego
towaru kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru. Jeżeli
przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten termin skrócić,
jednakże nie poniżej jednego roku.
2. Roszczenia kupującego określone w art. 8 przedawniają się z upływem roku od
stwierdzenia przez kupującego niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową;
przedawnienie nie może się skończyć przed upływem terminu określonego w ust. 1.
W takim samym terminie wygasa uprawnienie do odstąpienia od umowy.
3. Zawiadomienie sprzedawcy o niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową
przerywa bieg przedawnienia. Przedawnienie nie biegnie w czasie wykonywania
naprawy lub wymiany oraz prowadzenia przez strony, nie dłużej jednak niż przez
trzy miesiące, rokowań w celu ugodowego załatwienia sprawy.
4. Upływ powyższych terminów nie wyłącza wykonania uprawnień wynikających z
niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową, jeżeli sprzedawca w chwili zawarcia
umowy wiedział o niezgodności i nie zwrócił na to uwagi kupującego.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
8. Data: 2005-10-05 12:22:40
Temat: Re: niezgodność towaruzumową po wygaśnięciu gwarancji
Od: g...@p...onet.pl
Moim zdaniem powinieneś postępić w następujący sposób:
Wysyłasz listem poleconym lub doręczasz sklepowi (za potwierdzeniem odbioru)
reklamację. W tej reklamacji sugerujesz wymianę piekarnika na nowy. Odwracasz
się na pięcie i wychodzisz.
Czekasz 14 dni, jak nie otrzymasz odpowiedzi ze sklapu - reklamacja przyjęta na
Twoich warunkach.
A potem... to już inna bajka. Nawet ze sprawą w sądzie heheheh.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
9. Data: 2005-10-05 12:29:01
Temat: Re: niezgodność towaruzumową po wygaśnięciu gwarancji
Od: "Marek Radwański" <l...@g...pl>
g...@p...onet.pl napisał(a):
> > > A niby dlaczego?
> >
> > Bo minęlo 6 miesięcy od chwili wydania i nie ma domniemania istnienia
> > wady.
>
> Chyba coś nie doczytałeś, albo źle zinterpretowałeć
>
> Art. 10.
art 10 nie ma nic tu do rzeczy, jest za to na rzeczy art. 6 i to k.c. :))
pzdr
marek radwanski
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
10. Data: 2005-10-05 12:30:14
Temat: Re: niezgodność towaruzumową po wygaśnięciu gwarancji
Od: Herbi <z...@o...pl>
Dnia 5 paź o godzinie 14:22, na pl.soc.prawo, g...@p...onet.pl
napisał(a):
> Moim zdaniem powinieneś postępić w następujący sposób:
> Wysyłasz listem poleconym lub doręczasz sklepowi (za potwierdzeniem odbioru)
> reklamację.
Nominacja do Nagrody Nobla dla tego pana :P
Największy babol miesiąca
*Reklamuje* produkt któremu okres gwarancji skończył się prawie 3 miesiące
temu ....... ROTFL
> W tej reklamacji sugerujesz wymianę piekarnika na nowy. Odwracasz
> się na pięcie i wychodzisz.
Brawo.
> Czekasz 14 dni,
Dlaczego 14?
Jakich dni - roboczych, kalendarzowych ..... ale sie szaleju nażarałeś -
greem.
> jak nie otrzymasz odpowiedzi ze sklapu - reklamacja przyjęta na
> Twoich warunkach.
:/
> A potem... to już inna bajka. Nawet ze sprawą w sądzie heheheh.
I z rozpędu walnij baranka w ścianę - może ci trybka zaskoczą.
--
Herbi
05-10-2005 14:30:12