  • 21. Data: 2008-05-25 11:47:53
    Temat: Re: niezdolni do pracy, a jednak zdolni?
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 25 maj 2008 13:43
    (autor Mikaichi
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g1bjbu$m5f$1@news.onet.pl>):

    > Ja nie widze. Natomiast nie podoba mi sie, ze ktos bedac na rencie,
    > znajdujac (dzieki nowym przepisom) pelnoplatna prrace, ma jeszcze
    > dodatkowo pobierac rente.

    A więc kryterium nie powinna być renta, emerytura, cokolwiek... Tylko
    dochód. Bierzemy dochód na osobę w rodzinie, dodajemy
    rentrę/emeryturę/zasiłek i wszystko co wystaje poza średnią krajową
    obcinamy.

    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu

  • 22. Data: 2008-05-25 11:49:04
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 25 maj 2008 07:47
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g1auhd$a26$1@news.onet.pl>):

    > I jeśli na przykład normalny pracownik zarabia 2000zł, a osoba w
    > jakimś stopniu upośledzona, z powodu swojego kalectwa pracuje mniej
    > wydajnie i może zarobić tylko 1000zł, to renta jest między innymi od
    > tego, aby wyrównać jej poziom zarobków.

    To może ja się powinienem zgłosić po rentę, skoro mam znajomych
    zarabiających 1kzł więcej? :D

    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu

  • 23. Data: 2008-05-25 11:49:38
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik Tristan napisał:
> [...]
    > dochód. Bierzemy dochód na osobę w rodzinie, dodajemy
    > rentrę/emeryturę/zasiłek i wszystko co wystaje poza średnią krajową

    Pierwszym kryterium powinna byc weryfikacja rencistów, aby odsiac ziarno
    od plew.

  • 24. Data: 2008-05-25 11:50:29
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-05-25, Mikaichi <m...@v...pl> wrote:

    [...]

    > Mioja niechec bierze sie z tego, ze w naszym kraju jerst wielu
    > pseudo-rencistow, ktorzy dzieki znajjomosciom, lapowkom, plecom dostali
    > rente i dzieki temu moga bimbajac sobier na reszte podatnikow zyc bez
    > pracy, zerujac na rencie.

    Pomyśl. Będzie zarabiać legalnie = będzie płacić ZUS i podatki.
    I o to w tym chodzi.

    > Efekt bylby taki,z e tym faktycznie bez reki czy nogi moznaby renty
    > podniesc i zlagodzic przepisy.

    Po prostu to jest IMHO niefortunnie określone. Zamiast 'niezdolne do
    pracy', można użyć np. 'I grupa inwalidzka'. Taka osoba JEST zdolna
    do pracy, ale wymaga np. specjalnych warunków, albo opieki.
    Albo może pracować tylko w specyficznych zawodach.

    > Niech pokrzywdzeni przez los inwalidzi, rencisci maja cos od zycia.
    > A pseudo-rencistow zagonic do roboty.

    No to przecież ten przepis ich zachęci. W czym problem?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 25. Data: 2008-05-25 11:51:48
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

> [...]
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <g1auhd$a26$1@news.onet.pl>):

    > To może ja się powinienem zgłosić po rentę, skoro mam znajomych

    Tez tak mysle.

    bo w koncu - inny przyklad - jak pracodawca ma 2 pracownikow, ale jeden
    jest zaradny, obrrotny i wydajny, a drugi neikumaty i powolny - to nie
    zarabiaja oni tak samo. Jeden dostaje wiecej, drugi mniej.

    Ten co dostaje mniej, powienin zatem, ze wzgledu na swoja ulomnosc,
    wystapic o rente. Bo jest niezdolny pracowac tak, jak pracuje ten obrotny.

    Dzieki temu meilibysmy kolejne punktowanie przez panstwo leni i
    nierobów, a nei docenialibysmy tych, ktorych na prawde trzeba docenic.

  • 26. Data: 2008-05-25 12:15:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 25.05.2008 Tristan <n...@s...pl> napisał/a:
> [...]
    > A więc kryterium nie powinna być renta, emerytura, cokolwiek... Tylko
    > dochód. Bierzemy dochód na osobę w rodzinie, dodajemy

    Renta ma MZ kompensować niezdolność do pracy na poziomie wynikającym z
    kalectwa. Jeśli ktoś chce włożyć dodatkowy wysiłek aby otrzymać dodatkowy
    przychód to jego biznes i tylko przyklasnąc. To tak jakby odmówić Ci
    zapłaty nadgodzin bo dostajesz już normalną pensję.

    --
    Marcin

  • 27. Data: 2008-05-25 12:39:10
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik Marcin Debowski napisał:
    > To tak jakby odmówić Ci
    > zapłaty nadgodzin bo dostajesz już normalną pensję.

    No nie do końca tak wlasnie.

  • 28. Data: 2008-05-25 12:40:45
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik Wojciech Bancer napisał:
    > On 2008-05-25, Mikaichi <m...@v...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Pomyśl. Będzie zarabiać legalnie = będzie płacić ZUS i podatki.
    > I o to w tym chodzi.

    Jest to jakis jasny aspekt tej ciemnej sprawy ;)

    Jednak niesmak dalej pozostaje. Ja tez place ZUS i podatki, a renty
    jakos nei dostaje.

    > No to przecież ten przepis ich zachęci. W czym problem?

    Pseudo-rencistów do czego zacheci? (zakladam, ze oni nie pracują, bo nei
    chca).

  • 29. Data: 2008-05-25 13:28:24
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisal:
    > Pomyśl. Będzie zarabiać legalnie = będzie płacić ZUS i podatki.
    > I o to w tym chodzi.

    Beda dumpingowac zarobki. Straca ci, z ktorymi oni beda
    konkurowac zyjac zreszta na ich koszt.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 30. Data: 2008-05-25 13:41:04
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-05-25, Mikaichi <m...@v...pl> wrote:

    [...]

    > Jest to jakis jasny aspekt tej ciemnej sprawy ;)
    > Jednak niesmak dalej pozostaje. Ja tez place ZUS i podatki, a renty
    > jakos nei dostaje.

    A ktoś Ci broni się starać?

    --
    Wojciech Bańcer