  • 41. Data: 2004-10-25 07:39:56
    Temat: Re: niewziąłem paragonu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Oct 2004, Piotr/inw wrote:
    [...komus...
    >+ 1. Czepiasz się słówek i wymagasz ode mnie dokładnych sformułowań

    Wiesz, jak są DWIE podstawy reklamacji ale ROZŁĄCZNE to pomieszanie
    ich ze sobą może klientowi nie wyjść na zdrowie.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 42. Data: 2004-10-25 08:00:42
    Od: "Lesio5" <l...@w...pl>

    > Jestes tego pewien?

    Oczywiscie. Faktura do paragonu jest wydawana za zwrotem tegoz.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    I thought I was someone else, someone good.

  • 43. Data: 2004-10-26 18:25:53
    Od: Wieslaw Lubas <v...@m...put.poznan.pl>

    Tristan Alder wrote:
    > Ale chodzi o to, że paragon jest rozliczony. I jeśli sprzedawca się zgodzi
    > na to, to ma podwójny podatek i vat!
    A jak to sie odbywa jak rownoczesnie wystawia sie fakture i paragon do
    niej? Pytam z ciekawosci, bo nie wiem.

    WL

  • 44. Data: 2004-10-26 20:24:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Oct 2004, Wieslaw Lubas wrote:

> [...]
    > + > na to, to ma podwójny podatek i vat!
    > + A jak to sie odbywa jak rownoczesnie wystawia sie fakture i paragon do niej?

    ...zabiera się paragon :)
    Jak sprzedaż jest robiona dla "ludzi z ulicy" to mimo iż jest wystawiana
    f-ra musi być wystawiony paragon. I oryginał dopięty do kopii f-ry
    zostaje (wg rozporządzenia) u wystawcy.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 45. Data: 2004-10-27 00:42:05
    Od: Wieslaw Lubas <v...@m...put.poznan.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > ...zabiera się paragon :)
    > Jak sprzedaż jest robiona dla "ludzi z ulicy" to mimo iż jest wystawiana
    > f-ra musi być wystawiony paragon. I oryginał dopięty do kopii f-ry
    > zostaje (wg rozporządzenia) u wystawcy.

    Dzieki
    WL

  • 46. Data: 2004-10-27 07:34:52
    Od: "fi5h" <f...@o...pl>

    Radek Zwolski wrote:
    > Kupiłem plecak w sklepie w którym można do siedmiu dni oddać zakupiny
    > towar, jednak niewziąłem paragonu (na marginesie, czy są jakieś
    > przepisy regulujące branie paragonów który jest podstawą rękojmi?
    > zdarza sie tak że paragon jest mi wciskany w reklamówke, innym razem
    > kładziony na ladzie itp)

    paragon jest dla Ciebie wiec musisz go wziac (ale nie na sile)

    > przyszedłem do nich dwa dni później i chce wymienić plecak na inny,
    > jednak jak mi powiedzieli wymogi urzędu skarbowego są takie że można
    > przyjąć zwrot tylko z orginałem.

    musi byc oryginal.

    > Co w wypadku gdy plecak sie rozpadnie?

    nie masz gwarancji bo nie masz paragonu.

    > Na swoją obrone mam dwie rzeczy, raz - pamiętają ze kupowałem ten
    > plecak (raptem mineły dwa dni), a dwa - maja przecież swój paragon w
    > kasie fiskalnej (jest możliwość skserowania takiego ?)

    heh, zapoznaj sie z funkcjonowaniem kasy fiskalnej :)
    sklep nie ma swojego paragonu. to co jest na tej drugiej szpulce w kasie
    idzie do fiskusa w celu rozliczenia.
    nie wyglada jak paragon tylko jest to ciag liczb.

    Mozna wydrukowac jurnal kasowy ale nie wszedzie jest taka mozliwosc. z
    takiego swistka i tak nie dowiesz sie co kupiles bo tam sa same liczby i
    data.
    Takiego czegos nie wolno drukowac dla klienta i dawac mu do lapki.
    niestety, paragon to podstawa, to jedyny sposob udokumentowania zakupu w tym
    wypadku.

  • 47. Data: 2004-10-27 07:35:44
    Od: "fi5h" <f...@o...pl>

    blad wrote:

    > a moze placiles kartą - to dowod jakis bedzie
    > *** blad ***

    bedzie tylko to ze bylo placone za "cos" nie bedzie konkretnie produktu a
    wiec nie ma on znaczenia bo dowod platnosci karta nie jest dowodem zakupu
    towaru.

  • 48. Data: 2004-10-27 07:36:15
    Od: "fi5h" <f...@o...pl>

    idiom wrote:
    > Użytkownik "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl> napisał w wiadomości
    >

    > Czy kwitek z terminala jest dowodem na dokonanie zakupu tej konkretnej
    > rzeczy czy raczej dowodem dokonanej jakiejś płatności? (pytam z
    > ciekawości, bo nigdy nie wiadomo czy nie poznam takiego problemu z
    > drugiej strony)

    dowodem dokonania platnosci z danego konta, ale nie wiadomo za co jest to
    platnosc.

  • 49. Data: 2004-10-27 07:37:31
    Od: "fi5h" <f...@o...pl>

    Roman G. wrote:

    > Jeżeli na dodatek mam świadka, raport z Polcardu wskazuje płatność
    > odpowiadającą - trzeba trafu - cenie plecaka, a kopia paragonu jest w
    > kasie fiskalnej...
    >
    > Nie przesadzajmy.

    do tej kopii nie ma dostepu sprzedawca. a jak ma z kasy zminusowac sobie
    potem ten zwrot ? bez paragonu ?

  • 50. Data: 2004-10-27 07:38:12
    Od: "fi5h" <f...@o...pl>

    Wieslaw Lubas wrote:
    > A jak to sie odbywa jak rownoczesnie wystawia sie fakture i paragon do
    > niej? Pytam z ciekawosci, bo nie wiem.

    albo faktura albo paragon.
    jesli kupisz cos na paragon a po fakture przyjdziesz za 2 dni to paragon
    zabiera sprzedawca i dolacza go do kopii.

    --
    fi5h