  • 31. Data: 2004-10-23 06:43:23
    Temat: Re: niewziąłem paragonu
    Od: "Radek Zwolski" <z...@p...fm>

    > A skąd wiadomo, że to paragon na ten właśnie plecak (a nie drugi, taki
    sam,
    > w tej samej cenie) i od tego właśnie klienta?

    > Albo inaczej - jak udowodnić US, że to właśnie ten paragon?

    świadkowie - sprzedawcy, a pozatym watpie zeby ktos kupil taki plecak w tym
    miesiacu - plecak byl dosyc drogi a sklep nieduzy

  • 32. Data: 2004-10-23 08:05:15
    Od: "Lesio5" <l...@w...pI>

    Użytkownik "Radek Zwolski" <z...@p...fm> napisał w wiadomości

    > świadkowie - sprzedawcy,

    Są niezainteresowani w swiadczeniu na twoja korzysc. Maja zwykle prowizje od
    sprzedazy. W razie ewentualnego przesluchania i sprawy w sadzie zawsze
    odpowiedza, ze nie pamietaja klienta dokunujacego konkretnej transakcji.

    > a pozatym watpie zeby ktos kupil taki plecak w tym
    > miesiacu - plecak byl dosyc drogi a sklep nieduzy

    A kopia paragonu znajdujaca sie w sklepie nie nalezy sie tobie. Jest
    nawinieta na rolke, zarchiwizowana i czeka na ewentualna kontrole z urzedu
    skarbowego. Ona nie ma prawa byc tobie udostepniona.

    Ty juz swoja kopie paragonu zgodnie z przepisami otrzymales. Skoro
    wyrzuciles - to twój problem. Nastepnym razem nauczony ta sytuacja zachowasz
    paragon po zakupie drozszych rzeczy - bo kopia kliencka paragonu fiskalnego
    jest w tym momencie JEDYNA podstawa do roszczen.

    To TY masz udowodnic, ze tam kupiles ten plecak. Nie oni. Pozbawiajac sie
    dowodu zakupu zmniejszyles swoje szanse do zera.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    I thought I was someone else, someone good.

  • 33. Data: 2004-10-23 09:46:19
    Od: "Radek Zwolski" <z...@p...fm>

> [...]
    >
    > To TY masz udowodnic, ze tam kupiles ten plecak. Nie oni. Pozbawiajac sie
    > dowodu zakupu zmniejszyles swoje szanse do zera.

    Niewzialem paragonu!

    Nie mam zamiaru się z nimi sądzić, zresztą obsługa sklepu była mi
    przychylna,
    pytam tylko czy sie da obejść jakoś przepis o podpinaniu paragonu przy
    okazji zwrotu towaru. (np przyszło mi do głowy skserowanie, paragonu z
    kasy), powtórze wola obsługi jest dobra.

    Pozatym odwróć sytuacje, sklep może robić tak że klient kupuje, płaci, a
    sprzedający kładzie paragon w miejscu niewidocznym dla klienta, klient
    zapomina paragonu, sprzedawca wyrzuca, i niemusi sie martwić o zwrot ani o
    reklamacje.
    (jest dużo drogich rzeczy na które dostajesz jedynie paragon)

  • 34. Data: 2004-10-23 13:10:49
    Od: "Lesio5" <l...@w...pI>

    > Niewzialem paragonu!

    "Nie wzialem" a "wyrzucilem" - co za róznica ? Ten sam efekt.

    > Nie mam zamiaru się z nimi sądzić, zresztą obsługa sklepu była mi
    > przychylna,
    > pytam tylko czy sie da obejść jakoś przepis o podpinaniu paragonu przy
    > okazji zwrotu towaru.

    Nie.

    > Pozatym odwróć sytuacje, sklep może robić tak że klient kupuje, płaci, a
    > sprzedający kładzie paragon w miejscu niewidocznym dla klienta, klient
    > zapomina paragonu,

    A to juz problem klienta.

    > (jest dużo drogich rzeczy na które dostajesz jedynie paragon)

    Na kazdy produkt mozna zażądac faktury.

  • 35. Data: 2004-10-23 13:21:38
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Lesio5 wrote:
    > A kopia paragonu znajdujaca sie w sklepie nie nalezy sie tobie. Jest
    > nawinieta na rolke, zarchiwizowana i czeka na ewentualna kontrole z
    > urzedu skarbowego. Ona nie ma prawa byc tobie udostepniona.

    A czy to on musi jej zażądać?

    > bo kopia kliencka
    > paragonu fiskalnego jest w tym momencie JEDYNA podstawa do roszczen.

    ciekawe twierdzenie

    KG

  • 36. Data: 2004-10-23 16:26:33
    Od: Raku <r...@a...kom.pl>

    Użytkownik Radek Zwolski napisał:

    > Kupiłem plecak w sklepie w którym można do siedmiu dni oddać zakupiny towar,
    > jednak niewziąłem paragonu (na marginesie, czy są jakieś przepisy regulujące

    Sprzedawca nei bedzie mógł skorygowac sprzedaży jeżeli nei otrzyma od
    ciebei paragonu. Jest on konieczny aby mógł skorygować sobei VAT. Tak
    więc nei biorac paragonu nie masz prawo nic oddac.

    --
    #####################
    Raku

  • 37. Data: 2004-10-23 22:56:46
    Od: "Jan" <j...@b...pl>

    > Jestes tego pewien?

    ja tak, wielokrotnie przecwiczone.

  • 38. Data: 2004-10-24 18:58:54
    Od: Wieslaw Lubas <v...@m...put.poznan.pl>

    Raku wrote:
    > Sprzedawca nei bedzie mógł skorygowac sprzedaży jeżeli nei otrzyma od
    > ciebei paragonu. Jest on konieczny aby mógł skorygować sobei VAT. Tak
    > więc nei biorac paragonu nie masz prawo nic oddac.

    A nie da rady wystawic faktury opiewajacej na to samo co bylo na
    paragonie i pozniej wypisac korekty?

    WL

  • 39. Data: 2004-10-25 07:04:19
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia nie 24. października 2004 20:58 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Wieslaw Lubas:

    > A nie da rady wystawic faktury opiewajacej na to samo co bylo na
    > paragonie i pozniej wypisac korekty?

    Ale chodzi o to, że paragon jest rozliczony. I jeśli sprzedawca się zgodzi
    na to, to ma podwójny podatek i vat!

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder (numer seryjny #231723)
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 40. Data: 2004-10-25 07:19:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Oct 2004, januszek wrote:

    >+ Gotfryd Smolik news napisał(a):
    >+
    >+ > [1] Wydając fakturę zabiera się paragon :)
    >+
    >+ Jestes tego pewien?

    To jest WYMÓG PRAWNY.
    *Jeśli* wystawiono paragon (a dla OF paragon MUSI być) to
    wydając do tej samej sprzedaży f-rę MUSI zostać zachowana
    jedna kopia f-ry :) z "przypiętym" :> oryginałem paragonu.
    Rozp. MF z dnia 27 kwietnia 2004 r, par. 14.3:
    +++++
    3. W przypadku gdy faktura dotyczy sprzedaży zarejestrowanej przy
    zastosowaniu kasy rejestrującej, do kopii faktury podatnik obowiązany
    jest dołączyć paragon dokumentujący tę sprzedaż.
    -----

    pozdrowienia, Gotfryd