  • 11. Data: 2005-08-31 11:06:26
    Temat: Re: nieuczciwy koleś :(:(:(
    Od: PiotrekS <c...@c...pl>

    Dnia Wed, 31 Aug 2005 12:43:25 +0200, badzio
    <b...@n...epf.pl> napisał(a):

    >Kontaktowales sie ze sprzedajacym? Udzielil jakis informacji? Minal
    >raptem tydzien od zalicytowania. Daj czas bankom na przeslanie kasy,

    Czy ty wiesz co piszesz, tydzień czasu na przesłani kasy, to chyba jakiś
    żart pieniądze powinny być na koncie w dniu wysłania lub następnego.

    >sprzedajacemu na wyslanie paczki, poczcie na doreczenie.

    No tydzień to trochę za dlugo kase biora za nic, chyba jest jakiś termin
    dostarczenia przesyłki

    Poland is Mexico in Europe
    Kontakt ze mną: http://tinyurl.com/ckx5n zmień lp na pl

  • 12. Data: 2005-08-31 11:14:09
    Od: Marcin Gibas <m...@g...pl>

    PiotrekS napisał(a):
    > No tydzień to trochę za dlugo kase biora za nic, chyba jest jakiś termin
    > dostarczenia przesyłki
    Tak jest. Tylko co z tego. Na własnej skórze doświadczyłem szybkości
    poczty. Priorytet z Warszawy do Trójmiasta - pięć dni roboczych. Fakt że
    zdarzyło się to tylko raz, ale się zdarzyło.
    Pozdrawiam
    M.G.

  • 13. Data: 2005-08-31 11:21:27
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    PiotrekS napisał(a):
    > Czy ty wiesz co piszesz, tydzień czasu na przesłani kasy, to chyba jakiś
    > żart pieniądze powinny być na koncie w dniu wysłania lub następnego.
    W dniu wyslania? Tylko w przypadku przelewu w obrebie jednego i to tez
    nie zawsze. W przypadku dwoch bankow juz nie ma tak pieknie -
    przynajmniej jeden dzien to trwa (a czesto dwa, zalezy jakie banki).
    Zakup sfinalizowany 24 sierpnia - sroda. Zatem jesli kupujacy wplacilby
    kase w czwartek, to mogloby sie zdarzyc ze sprzedajacy dostalby ja
    dopiero w poniedzialek (sobota, niedziela - sam rozumiesz).
    > No tydzień to trochę za dlugo kase biora za nic, chyba jest jakiś termin
    > dostarczenia przesyłki
    LOL
    Mowimy o wysylce Poczta Polska. Ciagnac dalej moje hipotetyczne
    (aczkolwiek realistyczne) rozwazania - sprzedajacy dostaje kase w
    poniedzialek, wiemy juz ze pracuje na trzy zmiany, zatem np dopiero w
    poniedzialek wieczorem moze isc na poczte zeby wyslac. Jesli poczta nic
    nie pomyli, to dojdzie dopiero we wtorek, jesli pomyli - moze isc i ze
    dwa tyg. Im to zwisa - malo kto reklamuje wtedy usluge (za 15zl kosztow
    nadania nikomu sien ie chce) a nawet jesli to i tak ew odzskodowanie
    zaplaci kazdy z nas (panstwoe przedsiebiorstwo).
    Jak zaprenumerowalem sobie Polityke, to pierwszy numer szedl do mnie 10
    dni (data stempla, data otrzymania przeze mnie). Kolega kupil ponton na
    allegro - czekal ponad 2tyg.
    Wiec chyba jednak wiem co pisze

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 14. Data: 2005-08-31 11:22:21
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Marcin Gibas napisał(a):

    > Tak jest. Tylko co z tego. Na własnej skórze doświadczyłem szybkości
    > poczty. Priorytet z Warszawy do Trójmiasta - pięć dni roboczych. Fakt że
    > zdarzyło się to tylko raz, ale się zdarzyło.

    Ale co innego jezeli ktos zapewnia ze wyslal i jest z nim staly kontakt,
    a co inne, tak jak w tym przypadku, ze kontakt sie urywa, a sprzedawca
    lapie kilka negatow za oszustwo i blokuja mu konta. Przeciez tu
    ewidentnie smierdzi oszustwem. Ja bym to juz dawno zglosil.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 15. Data: 2005-08-31 11:27:21
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    badzio napisał(a):

> [...]
    > kase w czwartek, to mogloby sie zdarzyc ze sprzedajacy dostalby ja
    > dopiero w poniedzialek (sobota, niedziela - sam rozumiesz).

    Jezeli wysyla sie pieniadze z samego rana, to prawie zawsze sa one na
    koncie odbiorcy tego samego dnia (w zaleznosci od sesji przychodzacych i
    wchodzacych obu bankow, moze to nastapic o roznej godzinie) lub tez na
    100% dnia nastepnego.

> [...]
    > nadania nikomu sien ie chce) a nawet jesli to i tak ew odzskodowanie
    > zaplaci kazdy z nas (panstwoe przedsiebiorstwo).

    Co Ty wogole wypisujesz ? Reklamuje sie bardzo czesto, a to ze sie komus
    nie chce to jakas zenada. Poza tym nie zapominajmy ze nie ma kontaktu ze
    sprzedajacym, ktory w doatku dostal kilka negatow oraz zablokowano mu
    konto. To chyba o czyms swiadczy.

    > Jak zaprenumerowalem sobie Polityke, to pierwszy numer szedl do mnie 10
    > dni (data stempla, data otrzymania przeze mnie). Kolega kupil ponton na
    > allegro - czekal ponad 2tyg.

    Chyba jednak masz zyciowego pecha. Ja wysylam po kilkanascie przesylek
    na miesiac i jakos wszystkie dochodza praktycznie tak jak gwarantuje
    poczta.
    Wyjatkiem jest to jesli poczta zagubi paczke, ale takie cos zdarzylo mi
    sie dwa razy na jakies 200 przesylek.

    > Wiec chyba jednak wiem co pisze

    Chyba jednak nie.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 16. Data: 2005-08-31 11:33:51
    Od: PiotrekS <c...@c...pl>

    Dnia Wed, 31 Aug 2005 13:21:27 +0200, badzio
    <b...@n...epf.pl> napisał(a):

    .
> [...]
    >przynajmniej jeden dzien to trwa (a czesto dwa, zalezy jakie banki).
    >Zakup sfinalizowany 24 sierpnia - sroda.

    Co ty wypisujesz przelew BGZ --> PKO SA wstawiony o 6.40 dociera tego samego
    dnia do PKO ksiegowanie po godz. 18 już jest na rachunku w PKO

> [...]
    >nadania nikomu sien ie chce) a nawet jesli to i tak ew odzskodowanie
    >zaplaci kazdy z nas (panstwoe przedsiebiorstwo).

    PP nie ma monoplou na przesyłki weź inną firmę i nie będzie kłopotu, i nie
    będzie to płatne z naszych podatków.

    >Jak zaprenumerowalem sobie Polityke, to pierwszy numer szedl do mnie 10
    >dni (data stempla, data otrzymania przeze mnie). Kolega kupil ponton na
    >allegro - czekal ponad 2tyg.
    >Wiec chyba jednak wiem co pisze

    To jezeli jest tak jak napisales to nalezy zmien sposob dostarczania
    przedmiotu przez inna firmę niż Poczta Polska widocznie wyznaczone tam
    standarty można [coś podetrzec]

  • 17. Data: 2005-08-31 11:45:09
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Mithos napisał(a):
> [...]
    > koncie odbiorcy tego samego dnia (w zaleznosci od sesji przychodzacych i
    > wchodzacych obu bankow, moze to nastapic o roznej godzinie) lub tez na
    Jasne. Mam konto w mBanku, kolega w PKO BP, kolejny w Pekao SA - ciekawe
    czemu jak dostawalismy stypendium (ten sam wydzial, rok, kierunek, kasa
    wysylana w tym samym czasie), ja mialem stype nastepnego dnia z rana,
    kolega z bp tego dnia co ja tylko ze wieczorem, a kolega z sa mial dzien
    po nas? Jakies 3m-ce temu kupowalem pendrive na allegro, sprzedajacy
    mial konto w slaskim i jakos tez podejrzanie dlugo szla ta kasa - az mu
    nie dowierzalem. Kolega tez ma w slaskim, zrobilismy test - zroiblem
    przelew w czw po poludniu, pieniadze u kolegi pojawily sie w
    poniedzialek przed wieczorem.
    > Co Ty wogole wypisujesz ? Reklamuje sie bardzo czesto, a to ze sie komus
    > nie chce to jakas zenada.
    Jasne. Pracuje, studiuje dziennie, robie magisterke, po przyjsciu do
    domu musze jeszcze pomoc zonie w przyszykowaniu obiadu, czasem
    posprzatac, zrobic pranie. Po prostu nie bardzo mi sie oplaca skladac
    reklamacje ze przesylka dotarla po 3-4 dniach zamiast nastepnego dnia.
    Zysk jaki bede z tego mial jest niewspolmierny do poniesionych przeze
    mnie kosztow.
    > Poza tym nie zapominajmy ze nie ma kontaktu ze
    > sprzedajacym, ktory w doatku dostal kilka negatow oraz zablokowano mu
    > konto. To chyba o czyms swiadczy.
    To fakt. Tyle ze w pierwszym poscie nic o tym nie bylo, wiec napisalem
    na podstawie wiedzy z pierwzsego postu zeby dal sprzedajacemu szanse -
    nie wiedzialem wtedy nic o negatywach, momencie kiedy kupujacy wplacil
    kase, czy dostal jakies potwierdzenie od sprzedajacego ze kasa wplynela,
    czy sprzedajacy wyslal paczke tego samego dnia czy dzien pozniej. I na
    to dostalem odpowiedz ze nie wiem co pisze - dalszy ciag moich dywagacji
    jest hipotetyczny (co zreszta napisalem). Dopiero kolejne posty autora
    watku rzucily wiecej swiatla na cala sprawe i wyjasnily troche.
    > Chyba jednak masz zyciowego pecha. Ja wysylam po kilkanascie przesylek
    > na miesiac i jakos wszystkie dochodza praktycznie tak jak gwarantuje
    > poczta.
    Jesli dostawalem cos poczta (zawsze jako kupujacy), nie zdarzylo mi sie
    nigdy zeby odstep miedzy data na stempu pocztowym a odebranem jej przeze
    mnie (ew odebraniem pierwszego awizo) byla mniejsza niz 2 dni robocze.
    > Wyjatkiem jest to jesli poczta zagubi paczke, ale takie cos zdarzylo
    > mi sie dwa razy na jakies 200 przesylek.
    Czyli 1%? Prawdopodobienstwo wyzsze niz w przypadku wygrany w Totka.

    W tym konkretnym przypadku na niekorzysc sprzedajacego wplywa fakt
    unikania kontaktu (nawet biorac pod uwage prace 3zmianowa), negatywy,
    czasowe zablokowanie konta.

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 18. Data: 2005-08-31 11:53:38
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    PiotrekS napisał(a):
    >Co ty wypisujesz przelew BGZ --> PKO SA wstawiony o 6.40 dociera tego
    > samego dnia do PKO ksiegowanie po godz. 18 już jest na rachunku w PKO
    Nie ma reguly. Mi swego czasu przelew Pekao SA <=> mBank szedl dluzej
    niz mBank <=> Pekao SA. Przelew mBank <=> Peako SA mial inny czas
    realizacji niz mBank <=> PKO BP (sprawdzone jakis czas temu
    empirycznie). Teraz na szczescie wiekszosc znajomych ma mBank, kupujac
    cos na allegro tez staram sie szukac sprzedawcy z kontem w mBanku
    (wzglednie Pekao) wiec od pewnego czasu nie musialem badac czasu
    przekazania pieniedzy pomiedzy roznymi bankami
    > PP nie ma monoplou na przesyłki weź inną firmę i nie będzie kłopotu, i nie
    > będzie to płatne z naszych podatków.
    (...)
    > To jezeli jest tak jak napisales to nalezy zmien sposob dostarczania
    > przedmiotu przez inna firmę niż Poczta Polska widocznie wyznaczone tam
    > standarty można [coś podetrzec]
    Zgadzam sie, ale prenumerujac np gazete nie bardzo mam wplyw na to z
    czyich uslug skorzysta wydawca.

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 19. Data: 2005-08-31 13:13:10
    Od: PiotrekS <c...@c...pl>

    Dnia Wed, 31 Aug 2005 13:53:38 +0200, badzio
    <b...@n...epf.pl> napisał(a):

> [...]
    >(wzglednie Pekao) wiec od pewnego czasu nie musialem badac czasu
    >przekazania pieniedzy pomiedzy roznymi bankami

    Nie wiem nie kozystalem z innych

    >Zgadzam sie, ale prenumerujac np gazete nie bardzo mam wplyw na to z
    >czyich uslug skorzysta wydawca.

    Mowa była o świstaku

  • 20. Data: 2005-08-31 13:53:07
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > koncie odbiorcy tego samego dnia (w zaleznosci od sesji przychodzacych i
    > wchodzacych obu bankow, moze to nastapic o roznej godzinie) lub tez na

    on przelal przez internet czy przez poczte ?
    Bo to chyba znazcenie jezlei chodzi o termin :)