-
1. Data: 2003-05-30 07:55:36
Temat: nieuczciwy klient - co zrobic
Od: "Zhan" <z...@o...pl>
Witam,
Mam problem z nieuczciwym klientem, ktory odmawia zaplacenia mojej firmie.
Zaczne moze od poczatku. Jakis czas temu moj staly klient zamowil w mojej
firmie produkcje pewnego katalogu. Z uwagi na dosc dluga wspolprace cena
zostala ustalona niestety ustnie. Ustalona cena byla mocno odbiegajaca w dol
od naszych standarow (pewne elementy produkcji jak na przyklad kosztowne
przygotowanie komputerowe klient dostal za darmo). Praca zostala wykonana,
towar zawieziony do klienta, odebrany przez pracownika, faktura zostala
podpisana. Po dwoch miesiacach moj szef zaniepokojony brakiem platnosci
zadzwonil do klienta z checia wyjasnienia sytuacji. No i zaczely sie schody.
Klient stwierdzil, ze cena zostala ustalona za wysoka i ze moze zaplacic
polowe kwoty, na jaka zostala wystawiona faktura. Oczywiscie moja firma
zaplacila juz podatek i VAT z tej faktury. Wczoraj klient listem poleconym
odeslal fakture z informacja, ze ceny sa niewspolmierne do wykonanej uslugi
(co jest totalna bzdura) i ze pracownik nie byl upowazniony do podpisania
faktury. Oczywiscie ani slowa o towarze, ktory odebral. Dodam jeszcze, ze
nie wyslane zostalo jeszcze do klienta zadne oficjalne wezwanie do zaplaty.
Co w takiej sytuacji mozna zrobic? Jest to dosc znaczna kwota i jej brak
jest sporym obciazeniem dla mojej firmy. Z tego co sie orientuje klient nie
bedzie z stanie zwrocic towaru, gdyz wiekszosc katalogow rozeslala juz po
swoich kontrahentach.
Bede wdzieczny za wszelkie porady
Pozdrawiam
Artur
-
2. Data: 2003-05-31 09:07:47
Temat: Re: nieuczciwy klient - co zrobic
Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>
Użytkownik "Zhan" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
news:bb72pp$8b4$1@news.onet.pl...
> Mam problem z nieuczciwym klientem, ktory odmawia zaplacenia mojej firmie.
> Zaczne moze od poczatku. Jakis czas temu moj staly klient zamowil w mojej
> firmie produkcje pewnego katalogu. Z uwagi na dosc dluga wspolprace cena
> zostala ustalona niestety ustnie. Ustalona cena byla mocno odbiegajaca w
dol
> od naszych standarow (pewne elementy produkcji jak na przyklad kosztowne
> przygotowanie komputerowe klient dostal za darmo). Praca zostala wykonana,
> towar zawieziony do klienta, odebrany przez pracownika, faktura zostala
> podpisana. Po dwoch miesiacach moj szef zaniepokojony brakiem platnosci
> zadzwonil do klienta z checia wyjasnienia sytuacji. No i zaczely sie
schody.
> Klient stwierdzil, ze cena zostala ustalona za wysoka i ze moze zaplacic
> polowe kwoty, na jaka zostala wystawiona faktura. Oczywiscie moja firma
> zaplacila juz podatek i VAT z tej faktury. Wczoraj klient listem poleconym
> odeslal fakture z informacja, ze ceny sa niewspolmierne do wykonanej
uslugi
> (co jest totalna bzdura) i ze pracownik nie byl upowazniony do podpisania
> faktury. Oczywiscie ani slowa o towarze, ktory odebral. Dodam jeszcze, ze
> nie wyslane zostalo jeszcze do klienta zadne oficjalne wezwanie do
zaplaty.
> Co w takiej sytuacji mozna zrobic? Jest to dosc znaczna kwota i jej brak
> jest sporym obciazeniem dla mojej firmy. Z tego co sie orientuje klient
nie
> bedzie z stanie zwrocic towaru, gdyz wiekszosc katalogow rozeslala juz po
> swoich kontrahentach.
wyślijcie wezwanie do zapłaty.