  • 1. Data: 2008-08-13 09:25:21
    Temat: nieuczciwa konkurencja, oszustwo
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    Witam!
    Mam pytanko. Niedawno pisal tu wkurzony tworca programu Vatowiec, o gosciu
    ktory zarejestrowal Nazwe Vatowiec PLUS i pod ta nazwa zamierza sprzedawac
    swoj produkt. No ie teraz tak, ma prawo do nazwy, ma ok, ale czy nie jest to
    bezprawne jezlei chodzi o nieuczciwa konkurencje? Nie bardzo mi sie chce
    wierzyc bym mozna bylo w ten sposob si epodszywac pod inny produkt, no i
    druga sprawa czy jest to oszustwem (karalnym) w stosunku do klienta, chodzi
    o oszustwo na podstawie wyzyskania bledu. Na 99% taka osoba bedzie
    przekoanana ze kupuje ulepszony program vatowiec. A i nie uwzam za
    potrzebne udowadnianie ze sprzedawca mial taki zamiar gdyz jest to rzecz w
    tym wypadku oczywista.

    P.

    --
    http://wspolna-flaszka.pl - a Ty z kim dzisiaj pijesz? :-)

  • 2. Data: 2008-08-13 21:22:34
    Temat: Re: nieuczciwa konkurencja, oszustwo
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > No ie teraz tak, ma prawo do nazwy, ma ok, ale czy nie jest to
    > bezprawne jezlei chodzi o nieuczciwa konkurencje?

    No i du*a. Zabronią sprzedaży towarów z napisem na opakowaniu: wódka, piwo, papierosy
    i co mnie przy życiu będzie trzymało? Zaś trzeba będzie fabrikę w piwnicy rozkręcić
    na maxa.

    *piotr'ek*

  • 3. Data: 2008-08-14 05:55:47
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    Użytkownik "*piotr'ek*" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > No i du*a. Zabronią sprzedaży towarów z napisem na opakowaniu: wódka,
    > piwo, papierosy i co mnie przy życiu będzie trzymało? Zaś trzeba będzie
    > fabrikę w piwnicy rozkręcić na maxa.

    Ty wez sie nie osmieszaj durnowatym przykladem, nie pisze o zabronieniu
    sprzedazy oprogramowania ksiegowego tylko oprogramowania ktore w nazwie
    zawiera nazwe analogicznego oprogramowania innej firmy. Prosze o opinie
    osoby zorientowane w temacie.

  • 4. Data: 2008-08-14 07:03:45
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 14 Sie, 07:55, "Troll" <w...@d...mnie> wrote:
> [...]
    > sprzedazy oprogramowania ksiegowego tylko oprogramowania ktore w nazwie
    > zawiera nazwe analogicznego oprogramowania innej firmy.

    jesli juz cos bylo/jest durnowate to nazwa tego programu - slovo
    Vatowiec figuruje nawet w slowniku http://so.pwn.pl/lista.php?co=vatowiec
    i powyzszy przyklad jest jak najbardziej na miejscu...
    dokladnie tak, jakby sprzedawac wodke "WODKA" ;) i miec pretensje, ze
    ktos sprzedaje "wodke wyborowa"

    WS

  • 5. Data: 2008-08-14 07:20:15
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    Użytkownik "WS" <L...@c...pl> napisał w wiadomości
    e.googlegroups.com...
> [...]

    >i powyzszy przyklad jest jak najbardziej na miejscu...
    >dokladnie tak, jakby sprzedawac wodke "WODKA" ;) i miec pretensje, ze

    ja mam odmienne zdanie, pamietaj ze vatowiec to potoczna nazwa, nie
    znajdziesz jej w normalnym papierowym starszym slowniku. Przyklady ktore
    podal przedpisca owszem.
    Dobra a co powiesz o nazwie Detalowiec ? Nie ma na sjp.pwn.pl. Zalozmy ze
    ktos rejestruje nazwe detalowiec plus?
    Detalowiec to potoczna nazwa (jak vatowca ) osoby ktora zajmuje sie
    sprzedaza detaliczna.

    P.

    --
    http://wspolna-flaszka.pl - a Ty z kim dzisiaj pijesz? :-)

  • 6. Data: 2008-08-14 08:16:23
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Ty wez sie nie osmieszaj durnowatym przykladem, nie pisze o zabronieniu
    > sprzedazy oprogramowania ksiegowego tylko oprogramowania ktore w nazwie
    > zawiera nazwe analogicznego oprogramowania innej firmy.

    Przykład doskonały podałem bo co/kto to jest Vatowiec?

    *piotr'ek*

  • 7. Data: 2008-08-14 08:17:19
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Detalowiec to potoczna nazwa (jak vatowca ) osoby ktora zajmuje sie
    > sprzedaza detaliczna.

    Raczej DETALISTA!

    *piotr'ek*

  • 8. Data: 2008-08-14 08:21:04
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    > Przykład doskonały podałem bo co/kto to jest Vatowiec?

    prztyklad bylby doskonaly gdybysmy omawiali program o nazwie Program
    Ksiegowy a vatowiec co potoczne okreslenie osoby bedącej platnikiem VATu -
    tak jak wyborowa, okreslenie czegos dobrego, idac waszym tokiem rozumowania,
    przy
    zalozeniu ze nie zarejetsrowanej nazwy wodka wyborowa, moglbym nazwac swoja
    wodke wodka wyborowa PLUS
    poniewaz oba SŁOWA (wodka oraz wyborowy oznaczajacy cos dobrego
    (http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2538604)
    znajduja sie w slowniku.

    P.

    --
    http://wspolna-flaszka.pl - a Ty z kim dzisiaj pijesz? :-)

  • 9. Data: 2008-08-14 08:23:08
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    > Raczej DETALISTA!

    dobra nie wazne, mamy nazwe detalowiec i ktos zaklada detalowiec plus i robi
    nieuczcicwa konkurencje, jest karalne?
    Moim zdaniem pod dwoa wzgledami tak - w stosunku do klienta oszustwo , w
    stosunku do konkurencji

  • 10. Data: 2008-08-14 08:29:33
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    Użytkownik "*piotr'ek*" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Raczej DETALISTA!

    hmm,nie wiem kto te forme wymyslil, ale mnie sie na pierwszy rzut oka wydaje
    nielogiczna :) , podobnie mozna by bylo mowic VATista :)
    Po prostu zastanawiam sie czy jakis fiut moze mi zaszkodzic bo ja swoj
    nazwalem detalowiec. Alemoim zdaniem obecne przepisy jednak chronia skur.
    praktyki.

    P.

    --
    http://wspolna-flaszka.pl - a Ty z kim dzisiaj pijesz? :-)