-
1. Data: 2012-07-25 10:44:33
Temat: niespojnosc w umowie - termin platnosci
Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>
pomóżcie mi wybrnąć z takiej sytuacji (chodzi o termin wystawienia faktury):
mam zawarta z klientem umowe na swiadczenie uslugi (rodzaj abonamentu,
jest to oplata stala w kazdym miesiecznym okresie rozliczeniowym - za
usluge telekomunikacyjna - dzierzawa lacza transmisyjnego) z tym, ze w
umowie niestety nie zostalo sprecyzowane ze jest to "abonament" jak
rowniez nie zostalo sprecyzowane ze oplata jest "z gory" - jest tylko
zapis "Platnosc nastąpi przelewem w ciągu 30 dni licząc od daty
dostarczenia faktury do siedziby Klienta." oraz "Rozliczenia dokonywane
będą miesięcznie w oparciu o miesięczne ceny jednostkowe".
W kilku innych punktach także jest mowa o "opłatach miesięcznych"
- jak skutecznie przekonać klienta ze jest to opłata "z góry" albo ze
"oplata miesieczna" jest jednoznaczna z oplata abonamentowa ?
klient upiera się, ze skoro nie ma zapisu "z góry" ani "opłata
abonamentowa" to platnosc powinna nastapic w ustalonym wyzej terminie
ale od daty faktury wystawionej na koniec (po wykonaniu usługi) miesiaca
rozliczeniowego.
z gory dzieki.
-
2. Data: 2012-07-25 12:08:12
Temat: Re: niespojnosc w umowie - termin platnosci
Od: "Andy Niwinski" <a...@i...pl>
"news" <color1@{wytnij.to}interia.pl> schrieb im Newsbeitrag
news:juoblh$vaf$1@news.vectranet.pl...
pomóżcie mi wybrnąć z takiej sytuacji (chodzi o termin wystawienia faktury):
mam zawarta z klientem umowe na swiadczenie uslugi (rodzaj abonamentu,
jest to oplata stala w kazdym miesiecznym okresie rozliczeniowym - za
usluge telekomunikacyjna - dzierzawa lacza transmisyjnego) z tym, ze w
umowie niestety nie zostalo sprecyzowane ze jest to "abonament" jak
rowniez nie zostalo sprecyzowane ze oplata jest "z gory" - jest tylko
zapis "Platnosc nastąpi przelewem w ciągu 30 dni licząc od daty
dostarczenia faktury do siedziby Klienta." oraz "Rozliczenia dokonywane
będą miesięcznie w oparciu o miesięczne ceny jednostkowe".
W kilku innych punktach także jest mowa o "opłatach miesięcznych"
- jak skutecznie przekonać klienta ze jest to opłata "z góry" albo ze
"oplata miesieczna" jest jednoznaczna z oplata abonamentowa ?
klient upiera się, ze skoro nie ma zapisu "z góry" ani "opłata
abonamentowa" to platnosc powinna nastapic w ustalonym wyzej terminie
ale od daty faktury wystawionej na koniec (po wykonaniu usługi) miesiaca
rozliczeniowego.
z gory dzieki.
Ja jestem jakiś głupi, czy co? Piszesz:
"Platnosc nastąpi przelewem w ciągu 30 dni licząc od daty
dostarczenia faktury do siedziby Klienta" - no to jakie przekonywanie, że z
góry?
-
3. Data: 2012-07-25 13:07:18
Temat: Re: niespojnosc w umowie - termin platnosci
Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>
W dniu 2012-07-25 12:08, Andy Niwinski pisze:
> Ja jestem jakiś głupi, czy co? Piszesz:
>
> "Platnosc nastąpi przelewem w ciągu 30 dni licząc od daty
> dostarczenia faktury do siedziby Klienta" - no to jakie przekonywanie,
> że z góry?
nie rozumiem... ?
powiedzmy jest 1 lipca, wystawiam fakture z terminem 30 dni - klient sie
upiera ze fakture powinienem wystawic dopiero 1 sierpnia za usluge
wykonana w lipcu i od tego dnia liczyc 30 dniowy termin.
za wikipedią: Opłatę abonamentową stosuje się zwyczajowo w przypadku,
kiedy trudno jest określić ilość zużywanego dobra czy usługi lub wtedy,
kiedy zużycie jest stałe i niewiele się zmienia w okresie rozliczeniowym.
klient upiera sie ze skoro w tresci umowy nie ma slowa abonament (mimo
ze jest "oplata miesieczna" co w moim rozumowaniu jest jednoznaczne z
oplata abonamentowa) ani "platne z gory" za dany okres rozliczeniowy, to
faktura powinna byc wystawiona w kolejnym miesiacu za okres/miesiac
poprzedni.
z kolei ja twierdze ze skoro nie ma w/w definicji ale jest "Platnosc
nastąpi przelewem w ciągu 30 dni licząc od daty dostarczenia faktury do
siedziby Klienta", to ten zapis zamyka dyskusje i daje mi dowolnosc
jesli chodzi o termin wystawienia tej faktury.
i co z tym zrobic ?
-
4. Data: 2012-07-25 13:25:19
Temat: Re: niespojnosc w umowie - termin platnosci
Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>
Rozwiązania:
1) Nic nie robić, wystawiać faktury po swojemu i
A) Klient będzie płacił zgodnie z umową
B) Klient nie będzie płacił zgodnie z umową i możesz
a) dochodzić praw w sądzie
b) nic nie robić i potulnie czekać na zapłaty po miesiącu
c) rozwiązać umowę, bo Klient Ci się nie podoba; na drugi raz
przemyślisz umowę zanim podpiszesz
2) Zmienić umowę (uszczegółowić moment wystawiania faktury)
A) Klient się zgodzi i będzie po Twojemu
B) Klient się nie zgodzi i wracacie do punktu (1)
c) Klient się nie zgodzi i rozwiąże umowę z Tobą; na drugi raz
przemyślisz umowę zanim podpiszesz
--
pozdrawiam
Krzysztof
-
5. Data: 2012-07-25 14:10:54
Temat: Re: niespojnosc w umowie - termin platnosci
Od: m <m...@g...com>
W dniu 25.07.2012 10:44, news pisze:
> pomóżcie mi wybrnąć z takiej sytuacji (chodzi o termin wystawienia
> faktury):
>
> mam zawarta z klientem umowe na swiadczenie uslugi (rodzaj abonamentu,
> jest to oplata stala w kazdym miesiecznym okresie rozliczeniowym - za
> usluge telekomunikacyjna - dzierzawa lacza transmisyjnego) z tym, ze w
> umowie niestety nie zostalo sprecyzowane ze jest to "abonament" jak
> rowniez nie zostalo sprecyzowane ze oplata jest "z gory" - jest tylko
> zapis "Platnosc nastąpi przelewem w ciągu 30 dni licząc od daty
> dostarczenia faktury do siedziby Klienta." oraz "Rozliczenia dokonywane
> będą miesięcznie w oparciu o miesięczne ceny jednostkowe".
> W kilku innych punktach także jest mowa o "opłatach miesięcznych"
>
> - jak skutecznie przekonać klienta ze jest to opłata "z góry" albo ze
> "oplata miesieczna" jest jednoznaczna z oplata abonamentowa ?
>
> klient upiera się, ze skoro nie ma zapisu "z góry" ani "opłata
> abonamentowa" to platnosc powinna nastapic w ustalonym wyzej terminie
> ale od daty faktury wystawionej na koniec (po wykonaniu usługi) miesiaca
> rozliczeniowego.
Też bym się tak upierał. O ile oczywiście nie byłoby odmiennych ustaleń
ustnych.
p. m.
-
6. Data: 2012-07-25 22:34:03
Temat: Re: niespojnosc w umowie - termin platnosci
Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
Użytkownik "Krzysztof Jodłowski" <b...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:juol34$ic1$1@node2.news.atman.pl...
> Rozwiązania:
> 1) Nic nie robić, wystawiać faktury po swojemu i
Wystawienie faktury przed wykonaniem usługi, o ile nie jest to uzgodnione w
umowie to proszenie sie o kłopoty.
> 2) Zmienić umowę (uszczegółowić moment wystawiania faktury)
I to jest najsensowniejsze. Co najwyżej klienci wypowiedzą umowy i tyle.
-
7. Data: 2012-07-26 14:26:44
Temat: Re: niespojnosc w umowie - termin platnosci
Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>
W dniu 2012-07-25 22:34, Robert Tomasik pisze:
> Użytkownik "Krzysztof Jodłowski" <b...@p...onet.pl> napisał w
> wiadomości news:juol34$ic1$1@node2.news.atman.pl...
>> Rozwiązania:
>> 1) Nic nie robić, wystawiać faktury po swojemu i
>
> Wystawienie faktury przed wykonaniem usługi, o ile nie jest to
> uzgodnione w umowie to proszenie sie o kłopoty.
W 99% przypadków opłaty abonamentowe są wystawiane z góry - charakter
usługi (opłata miesięczna stała, niezmienna) wskazuje na to, że jest to
abonament, tyle ze zabrakło takiego zapisu w umowie.