  • 1. Data: 2003-03-15 20:39:33
    Temat: niespłacany kredyt w banku
    Od: "Jarek" <w...@o...pl>

    Witam,
    sytuacja z jaką ostatnio się spotkałem. Osoba X bierze kredyt w banku. Po
    jakimś czasie traci zdolność kredytową. Próbuje jednak wpłacać jakieś
    grosze. Dowiaduje się jednak, że w zasadzie wszystko co stara się uciułać
    idzie najpierw na koszty monitów, odsetki, odsetki karne a to co zostanie
    dopiero na spłatę kapitału. W ten sposób można spłacać kredyt do usranej
    śmierci, bo cokolwiek się wpłaci nie może iść najpierw na kapitał, co
    pozwoliłoby zmniejszyć odsetki. Czy jest wyjście z tej niewesołej dla X
    sytuacji, ponieważ nie jest ona w obecnej chwili zdolna do regularnych i
    wysokich wpłat. W międzyczasie osoba ta przepisała wszelkie rzeczy ruchome
    na swoich rodziców (darowizna). Czy to może ją uchronić przed ewentualnymi
    zakusami komornika?

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 2. Data: 2003-03-15 21:02:29
    Temat: Re: niespłacany kredyt w banku
    Od: "Mihau" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Jarek" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > na swoich rodziców (darowizna). Czy to może ją uchronić przed ewentualnymi

    ... in fraudem legem ???

    Pozdr.

    Mihau

  • 3. Data: 2003-03-16 14:12:51
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik "Jarek" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

    > międzyczasie osoba ta przepisała wszelkie rzeczy ruchome
    > na swoich rodziców (darowizna).

    Czyli mówiąc wprost działała na niekorzyść wierzyciela, co może być karalne.

    Z pewnościa nie wymiga się.
    Przynajmniej nie powinno to być możliwe.

    JarekM

  • 4. Data: 2003-03-19 02:18:10
    Od: "[MK]Wiewiór81" <p...@U...pl>

> [...]
    > na swoich rodziców (darowizna). Czy to może ją uchronić przed ewentualnymi

    Witam.
    Ostatnio robiłem małą informatyczną robótkę dla firmy z Wawy, Consulto sp. z
    o.o. się nazywa.
    Z tego, co się dowiedziałem, zajmują się oni właśnie takimi sytuacjami -
    masz zdolność kredytową -> bierzesz kredyt z wysokimi ratami -> tracisz
    zdolność -> trafiasz na czarną listę, zżerają cię odsetki itd.
    Potrafią wynegocjować zmniejszenie raty nawet do 10% dotychczasowej,
    umorzenie odsetek i inne takie - i mają w tym spore sukcesy (gadałem z
    kilkoma ich klientami).
    Nie potraktuj tego jako spam, ponieważ z firmą o której piszę nie mam nic
    wspólnego, a już szczególnie zysków z reklamy :-)
    Żeby nie zaśmiecać grupy - jeśli interesuje Cię kontakt do nich - daj znać
    na priv, wygrzebię starą fakturę i Ci podam.

    pozdrawiam

    WR81