  • 41. Data: 2024-07-28 18:56:30
    Temat: Re: nieśmiertelne kierunki na rondzie
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 28.07.2024 o 17:21, Wiesiaczek pisze:

    > Tyle pierdolenia o niczym...
    >
    > Tu jest napisane:
    > 5. Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować
    > zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać
    > sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru.
    >
    > Czego nie rozumiesz?

    Chyba ty kto co pisze.
    Nie do mnie to mów, to nie ja upieram się, że w PoRD jest opisane
    używanie kierunków na rondzie tylko Akarm.

    > Mają napisać, ze trzeba sygnalizować na drodze dwujezdniowej, parkingu,
    > autostradzie i w setkach innych miejsc?
    >
    > Zdrowy jesteś?

    No właśnie pisałem, że nie. Są zasady ogólne, które trzeba stosować.

    Robert

  • 42. Data: 2024-07-28 19:21:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Dowolne pod warunkiem, że będzie takie samo jak z Twojego kierunku. :)

    Otóż wcale nie. Często tak bywa, zwłaszcza na małych skrzyżowaniach, ale
    na dużych wcale nie jest to regułą. Zresztą koło mnie przez jakiś czas
    było tak że ponieważ była duża relacja na lewoskręcie to z naprzeciwka
    faza zielona była znacznie krótsza i skręcało się na zielonym a ci z
    naprzeciwka mieli czerwone. Nie muszę chyba pisać co się działo jak z
    tego zreygnowali...

    > No tak solyca. :)

    Stolica nic do tego nie ma (poza tym że światla na rondach są fajnie
    zrobione - jest zielone to jedziesz, wszystko ogania program wspierany
    zapewne przez dużą ilość czujników ile samochodów gdzie w tej chwili
    jest na skrzyżowaniu - czyli pewnie drogo). Natomiast te wasze rataje to
    już na całą Polskę słynne były, więc poprzestańmy dyskusję na temat
    wyższości pyrów nad ziemniakami i czy chodzimy na dwór czy na pole, że
    ronda da si e zrobić lepiej niż w Poz;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 43. Data: 2024-07-28 22:46:49
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 28.07.2024 o 13:51, Shrek pisze:

    > Nie uzurpują - na wjeździe na rondo jest kielnia, raczej ci z gównej
    > sobie uzurpują oczekując że z tej wewnętrznej nik nie wjedzie nawet jak
    > są jeszcze przed rondem.

    Jak są na rondzie to mają pierwszeństwo, a jak są przed rondem, to mają
    ustępować tym na rondzie i droga wewnętrzna gówno ich interesuje.

    > Ale nie o to było pytanie a czy to w ogóle jest
    > skrzyżowanie, a jeśli tak to czego (Sokratesa) z czym (drogą wewnętrzną)?

    No to w/g PRoD to nie jest skrzyżowanie. Z tym, że w naszym kraju, i nie
    tylko, projektuje się i buduje się ronda nawet gdy jeszcze nie ma
    skrzyżowania z jakąkolwiek drogą.
    Można by przyjąć, że właściciel drogi chciał zrobić ukłon w stronę
    zawracających na prostej drodze pojazdów, ale po prostu projektant
    wybiega w przyszłość i przewiduje tam skrzyżowanie za jakiś czas.
    Tu masz przykład.
    https://www.google.com/maps/@52.7404862,15.1875408,3
    a,75y,117.13h,82.3t/data=!3m7!1e1!3m5!1s_SgahXdLhrGD
    HfuXX3Pjew!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.goo
    gleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fpanoid%3D_SgahXdLhrGD
    HfuXX3Pjew%26cb_client%3Dmaps_sv.share%26w%3D900%26h
    %3D600%26yaw%3D117.13203638991924%26pitch%3D7.697381
    962830036%26thumbfov%3D90!7i16384!8i8192?coh=205410&
    entry=ttu

  • 44. Data: 2024-07-28 22:54:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.07.2024 o 22:46, nadir pisze:

    > Jak są na rondzie to mają pierwszeństwo, a jak są przed rondem, to mają
    > ustępować tym na rondzie i droga wewnętrzna gówno ich interesuje.

    Wiem jak powinno być - piszę jak jest - ci na "głównej" z
    przyzwyczajenia uważają że jak dojeżdzają do ronda, to ci z wewnętrznej
    już nie powinni na nie wjeżdzać.

    > No to w/g PRoD to nie jest skrzyżowanie.

    Dokładnie. A według znaku "_skrzyżowanie_ o ruchu okrężnym" jednak jest.
    Pokazuje to że zagadki logiczne skrzyżowanie/nie skrzyżowanie są jednak
    czasem skomplikowane;)

> [...]

    %3D600%26yaw%3D117.13203638991924%26pitch%3D7.697381
    962830036%26thumbfov%3D90!7i16384!8i8192?coh=205410&

    Raczej to drugie - tu nawet widać przyszłą drogę. Natomiast na Sokratesa
    z premedytacją zrobiono skrzyżowanie które skrzyżowaniem nie jest - i
    nie jest to osobny przypadek a raczej dość częsty.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 45. Data: 2024-07-28 22:55:16
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 28.07.2024 o 13:54, Shrek pisze:

    > Nic - "rondo" jak większość w warszawie, gdzie miga się jak na każdym
    > innym skrzyżowaniu.

    No to co ja poradzę, że tam taki folklor?

    > Nie napisałem że nie tak. Odniosłem się do "Kształty i przebiegi pasów
    > nie mają znaczenia." Tylko one maja znaczenie - sam znak ronda nic w
    > kwestii kierunków nie mówi

    Przecież to już było, znak C-12 mówi jaki jest kierunek objeżdżania
    wyspy na rondzie.

    > znajdź w PoRD rozdział "jak migać na rondzie".

    A muszą być jakieś specjalne przepisy i rozdziały dla ronda?
    Art. 22. pkt. 5. PoRD jest jakiś niejasny i wyklucza ronda?

  • 46. Data: 2024-07-28 23:07:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.07.2024 o 22:55, nadir pisze:

    > No to co ja poradzę, że tam taki folklor?

    Taki krajowy folklor że ronda stanowiące skrzyzowania dróg
    dwujezdniowych to w jakiś 70% zwykłe skrzyżowania ze światłami i znak
    ronda nic nie zmienia - zamiast niego mogą być równie dobrze cztery
    zakazy wjazdu na ktore w sumie tak jak na znak ronda nikt nawet nie
    patrzy - są bo mają być zgodnie z rozporządzeniem - czy będzie rondo czy
    zakazy to kwestia preferencji projektanta.

    > Przecież to już było, znak C-12 mówi jaki jest kierunek objeżdżania
    > wyspy na rondzie.

    Który będzie taki sam i bez C-12, bo przecież nie pod prąd... C-12 nic
    nie zmienia na klasyczym skrzyżowaniu dopóki działają światła. Jak nie
    działają to zmienia tyle że ci na skrzyżowaniu mają pierwszeńtwo przy
    wjeździ (oczywiście w połączeniu z kilenią). Samego migania kierunkami
    nijak nie zmienia i migasz jak na każdym innym skrzyżowaniu.

    > A muszą być jakieś specjalne przepisy i rozdziały dla ronda?

    Nie muszą - dlatego twierdzenie, że na rondzie migamy tylko prawym na
    zjeździe jest niezasadne, bo to zależy od skrzyżowania - na jednym tak,
    na innym inaczej.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 47. Data: 2024-07-29 01:34:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-07-28, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Poważnie - prawy na zjeździe na rondzie które rondem jest w zasadzie
    > tylko z nazwy?

    95%++ to zauważy. Kilka procent nie. 100% winnych spowodowania kolicji
    podniesie, że nie sygnalizowałeś manewru opuszczania ronda co ich
    skonfudowało, a Ciebie uczyni współwinnym. Jasne, że nie zwalnia to z
    konieczności zachowania ostrozności przy wjeździe, ale do współwiny MZ
    wystarczy.

    >>> https://www.google.pl/maps/@52.2830759,20.9264118,3a
    ,75y,201.56h,83.36t/data=!3m6!1e1!3m4!1sMSeqj4ug1nuz
    JvJVhRHgVA!2e0!7i13312!8i6656?coh=205409&entry=ttu

    > Taa... Dokładnie tu.
    >
    > https://maps.app.goo.gl/x2uvbNx3xaGGkpRQ8
    >
    > Przy okazji - to jest skrzyżowanie czy nie? A jeśli jest to poproszę o
    > wskazanie drogi publicznej wraz z podstawą czemu jest publiczna...

    Chodzi o to rondo, czy ten wjazd oznaczony czerwonym na przecięciu
    (2023)?

    --
    Marcin

  • 48. Data: 2024-07-29 06:58:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > 95%++ to zauważy. Kilka procent nie. 100% winnych spowodowania kolicji
    > podniesie, że nie sygnalizowałeś manewru opuszczania ronda co ich
    > skonfudowało, a Ciebie uczyni współwinnym.

    My napewno rozmawiamy o tym samym rondzie? Tu chcesz migać w prawo... że
    jedziesz prosto?

    https://www.google.pl/maps/@52.2858196,20.9410993,3a
    ,75y,331.59h,77.84t/data=!3m6!1e1!3m4!1sJ6ZdTVOzLUUY
    e6S-8RJj2g!2e0!7i16384!8i8192?coh=205409&entry=ttu

    > Chodzi o to rondo, czy ten wjazd oznaczony czerwonym na przecięciu
    > (2023)?

    O rondo - i ten wyjazd jako całość - gdzie jest druga droga publiczna?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 49. Data: 2024-07-29 07:06:30
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > Chyba ty kto co pisze.
    > Nie do mnie to mów, to nie ja upieram się, że w PoRD jest opisane
    > używanie kierunków na rondzie tylko Akarm.

    Twierdzisz, że nie opisanych zasad używania kierunkowskazów na rondzie?
    No to idąc tym tokiem rozumowania, nie ma opisanych zasad używania
    kierunkowskazów przy:
    1. skrzyżowaniach typu "T"
    2. skrzyżowaniach typu "Y"
    3. skręcie w prawo
    4. skręcie w lewo
    5. wjeździe w bramę
    6. wjeździe w drogę prywatną
    7. zmianie pasa z lewego na środkowy
    8. zmianie pasa ze środkowego na prawy
    9. zmianie pasa z prawego na środkowy
    10. zmianie pasa ze środkowego na lewy
    11. zmianie pasa z lewego na prawy
    12. zmianie pasa z prawego na lewy
    13. wyjeździe z bramy
    14. wyjeździe ze stacji paliw
    15. ...

    Dotarło?

    > No właśnie pisałem, że nie. Są zasady ogólne, które trzeba stosować.

    I dlatego twierdzisz, że nie ma opisanych zasad stosowania
    kierunkowskazów na rondzie?
    Kuźwa...
    Musisz wbić sobie do głowy, że zasady używania kierunkowskazów na
    rondzie są bardzo wyraźnie opisane w prawie o ruchu drogowym. I musisz
    zapamiętać te zasady. Powtórzę: są opisane w artykule 22, ten artykuł
    bardzo dokładnie opisuje, jak należy używać kierunkowskazów na rondzie.

    --
    -
    Akarm

  • 50. Data: 2024-07-29 07:07:38
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 28.07.2024 o 14:07, Shrek pisze:

    > Przy okazji - brakuje powtórzenia znaków po lewej stronie.

    A co to jest?
    https://maps.app.goo.gl/HGN7yANiRb1ToE3V6
    Stoją po obu stronach wszystkich czterech jezdni prowadzących do tego
    skrzyżowania.
    https://maps.app.goo.gl/AupN359u7SphdX8p8
    https://maps.app.goo.gl/faohFbiGk4L25v3p9
    https://maps.app.goo.gl/HEUGpqKzVQSjT1ot7
    https://maps.app.goo.gl/R2UY5g4eB8HmnKdL9

    > Tak ogólnie
    > nie wiem czy poznańskie ronda są wzorem do naśladowania;)

    W Warszawie (i nie tylko) często trzeba czekać na zjazd, mimo że z
    prawej nic nie jedzie, bo w trosce o debili za kierownicą postawili
    światła na zjeździe z ronda. Kiedy Kercelaka przebudują, to pewnie też
    jakiś opiekun idiotów postawi światła na zjeździe.
    Skretynienie kierowców jest tak wielkie, że jakiś czas temu tutaj ktoś
    narzekał, że spotkał bardzo niebezpieczne skrzyżowanie - bo bez osobnej
    sygnalizacji dla lewoskrętu.

    --
    -
    Akarm