  • 21. Data: 2024-07-28 13:09:28
    Temat: Re: nieśmiertelne kierunki na rondzie
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 28.07.2024 o 12:41, Akarm pisze:

    > Zajrzyj do prawa o ruchu drogowym i przeczytaj artykuł 22. 5.

    Zacytuję Ciebie:
    "Skąd pomysł że PoRD nic nie mówi o kierunkowskazach na
    rondzie?Oczywiście, że PoRD bardzo wyraźnie o tym mówi. "

    No i nie mówi, są zasady ogólne. I tyle. Nic o "rondzie" nie wspomina.

    > To wszystko co napisałeś, nie zmienia faktu, że rondo to rondo i rondem
    > pozostaje, bez względu na czyjąś wyobraźnię.

    No i jak napisze niżej, nieświadomi tego, że nie są na "rondzie" mają
    wypadek.

    a,23.6y,247.1h,90.22t/data=!3m6!1e1!3m4!1sORii7nfkQN
    WTDoUaZ5zByA!2e0!7i16384!8i8192?coh=205409&entry=ttu

    > Dziwne, ja tam widzę wszędzie, na każdym wlocie, znak nakazujący jazdę
    > wokół wyspy centralnej. Czyli w skrócie "rondo".
    > https://maps.app.goo.gl/HGN7yANiRb1ToE3V6

    Tak, jeżeli nie działają światła, które mają wyższy priorytet przed
    oznakowaniem pionowym.

    Jak działają światła, to pionowe oznakowanie nie ma zastosowania.
    I dlatego często tam sa wypadki, bo myślą tak jak Ty, że sa na "rondzie"
    i mają pierwszeństwo. Jak są światłą, to nie jest "rondo", tylko
    skrzyżowanie i musisz wjeżdżającym z prawej ustąpić.

    Ty jesteś żółtą strzała. Uważasz, że to jest "rondo" i nie ustąpisz
    niebieskiej strzałce?
    https://prnt.sc/NZPZp25tSJgk

    Teraz chyba przyznasz, że nie można tego traktować jak skrzyżowanie o
    ruchu okrężnym tylko jak zwykłe skrzyżowanie.

    Robert

  • 22. Data: 2024-07-28 13:10:54
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 28.07.2024 o 11:58, Shrek pisze:

    > Rozumiem że to małe i włochate? ;)

    Grypsujesz? ;)

    Robert

  • 23. Data: 2024-07-28 13:39:28
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 28.07.2024 o 12:19, Shrek pisze:

    > Znak "droga wewnętrzna"?

    Ale co z tym znakiem, jest, czy go nie ma?
    Jak nie ma, to kierowca nie musi znać statusu prawnego drogi i
    obowiązują go przepisy i znaku drogowe.
    Jak jest znak, to sprawa jasna i jeżeli ci z drogi wewnętrznej uzurpują
    sobie pierwszeństwo wjazdu, to jest to fantastyczne miejsce to
    wyklepania samochodu na ich koszt.

  • 24. Data: 2024-07-28 13:43:13
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 28.07.2024 o 12:35, Shrek pisze:

    > No na tym "rondzie" to jaknajbardziej lewy przy wjeżdzie jak w lewo
    > skręcasz.

    Dlaczego akurat na tym, co czyni go takim wyjątkowym?

    > Taa....

    No ale co z tymi przepisami jest nie tak?

  • 25. Data: 2024-07-28 13:49:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Grypsujesz? ;)

    Na usenecie wychodzi że tak. Ale poważnie pytam - to jest skrzyżowanie
    czy nie. Bo IMHO... nie. Znak mówi że skrzyżowanie, definicja
    skrzyżowania że nie skrzyżowanie. Wychodzi na to że jednak nie be ustawa
    bije rozporządzenie. Tyle w kwestii jakości oznakowania i prawodawstwa.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 26. Data: 2024-07-28 13:51:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.07.2024 o 13:39, nadir pisze:

    > Ale co z tym znakiem, jest, czy go nie ma?

    Jest,

    > Jak jest znak, to sprawa jasna i jeżeli ci z drogi wewnętrznej uzurpują
    > sobie pierwszeństwo wjazdu, to jest to fantastyczne miejsce to
    > wyklepania samochodu na ich koszt.

    Nie uzurpują - na wjeździe na rondo jest kielnia, raczej ci z gównej
    sobie uzurpują oczekując że z tej wewnętrznej nik nie wjedzie nawet jak
    są jeszcze przed rondem. Ale nie o to było pytanie a czy to w ogóle jest
    skrzyżowanie, a jeśli tak to czego (Sokratesa) z czym (drogą wewnętrzną)?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 27. Data: 2024-07-28 13:54:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.07.2024 o 13:43, nadir pisze:

    > Dlaczego akurat na tym, co czyni go takim wyjątkowym?

    Nic - "rondo" jak większość w warszawie, gdzie miga się jak na każdym
    innym skrzyżowaniu.

    > No ale co z tymi przepisami jest nie tak?

    Nie napisałem że nie tak. Odniosłem się do "Kształty i przebiegi pasów
    nie mają znaczenia." Tylko one maja znaczenie - sam znak ronda nic w
    kwestii kierunków nie mówi - znajdź w PoRD rozdział "jak migać na rondzie".

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 28. Data: 2024-07-28 14:06:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > Jak działają światła, to pionowe oznakowanie nie ma zastosowania.
    > I dlatego często tam sa wypadki, bo myślą tak jak Ty, że sa na "rondzie"

    Tylko w zakresie znaków dotyczących pierwszeństwa. Cała resztą działa
    normalnie - to ty błądzisz - on są na rondzie.

    > i mają pierwszeństwo.

    Znak ronda nie ustala pie
    > Ty jesteś żółtą strzała. Uważasz, że to jest "rondo" i nie ustąpisz
    > niebieskiej strzałce?
    > https://prnt.sc/NZPZp25tSJgk

    Tak by wychodziło z oznakowania - choć w sumie rzeczywiście ie wiem co
    nadaje pierwszeństwo (znak ronda raczej nie), natomiast kielnia z
    pewnością nakazuje niebieskiemu że ma ustąpić.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 29. Data: 2024-07-28 14:07:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.07.2024 o 14:06, Shrek pisze:

> [...]
    > nadaje pierwszeństwo (znak ronda raczej nie), natomiast kielnia z
    > pewnością nakazuje niebieskiemu że ma ustąpić.

    Przy okazji - brakuje powtórzenia znaków po lewej stronie. Tak ogólnie
    nie wiem czy poznańskie ronda są wzorem do naśladowania;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 30. Data: 2024-07-28 14:22:48
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 28.07.2024 o 13:49, Shrek pisze:

> [...]
    > skrzyżowania że nie skrzyżowanie. Wychodzi na to że jednak nie be ustawa
    > bije rozporządzenie. Tyle w kwestii jakości oznakowania i prawodawstwa.

    Gdyby się przecinały jak dwie proste w matematyce, to tak, mają jeden
    wspólny punkt.
    Ale one są współliniowe, czyli mają nieskończenie wiele takich punktów,
    czyli tym bardziej jest to skrzyżowanie. ;)

    Nie tylko my mamy takie rozterki.
    RPO też.
    https://bip.brpo.gov.pl/sites/default/files/2023-01/
    Odpowiedz_skrzyzowanie_definicja_MI_17.01.2023.pdf

    Robert