  • 21. Data: 2008-02-09 14:20:12
    Temat: Re: nielegalny soft na PC juz bylo ale jak gadac na procesie
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Robsio" <d...@u...tenbit.pl> napisał w wiadomości
    news:fohpjv$te4$1@news.onet.pl...
    > Nie nie, absolutnie niemam nic w akcie oskarzenia o udostepnianiu.
    > Oczywiscie tego rowniez nie czyniłem. Mam wyszczegolnione po prostu
    > programy, ze były "zainstalowane" (a przeciez nie były, jedynie np. *.rar)
    > na dysku komputera.

    Wiec podważ opinię biegłego i powiedz, że składasz wniosek o
    demonstrację dowodu, gdyż nigdy nie instalowałeś tych programów i na pewno
    nie były one zainstalowane w momencie, gdy sprzęt był od Ciebie zabierany.
    Podważysz opinię biegłego, wytykając jej bezsensy, sąd się wnerwi i
    prokurator zostanie z niczym. W sumie to stan twardego dysku powinien zostać
    zabezpieczony w sposób niepozwalający na ingerencję w jego zawartość, wskaż,
    że od chwili zatrzymania dowodu do tego momentu sprzęt przewinął się przez
    wiele rąk, był wielokrotnie uruchamiany i jego obecna zawartość ma niewiele
    wspólnego z jego zawartością w chwili zatrzymania. A na datę utworzenia
    plików można wpływać bez kłopotu choćby poprzez przestawienie czasu
    systemowego.

    A jeśli sąd tej demonstracji odmówi, to jest to dodatkowy argument, przy
    odwoływaniu się od wyroku.

  • 22. Data: 2008-02-09 16:03:51
    Od: zly <b...@p...fm>

    Dnia Sat, 9 Feb 2008 00:28:57 +0100, Robsio napisał(a):

    > Nielegalne instalki czyli pliki instalacyjne z dodatkowymi plikami tupu
    > serial lub crack. O to tu chodzi.

    poki nie sa zainstalowane, to w ktorym momencie uzytkownik lamie warunki
    licencji (zwlaszcza, ze mozna sie z nia zgodzic dopiero w momencie
    instalacji)?
    --
    marcin

  • 23. Data: 2008-02-09 16:30:39
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    zly wrote:

    > Co to wogole jest nielegalne oprogramowanie??

    To np. takie, które zawiera treści faszystowskie, albo np. znieważające
    prezydenta. Jest jeszcze oprogramowanie nielegalnie uzyskane, ale sam
    program jest wtedy jak najbardziej legalny.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 24. Data: 2008-02-09 18:01:49
    Od: "Robsio" <d...@u...tenbit.pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > szybkości zapisu, szybkości transferu i zawarta w tych archiwach treść po
    > prostu nie miała dla Ciebie żadnego znaczenia. Tak samo, jak dla
    > zmierzenia wyporności statku, obojętne jest, czy napełni się go wodą, czy
    > też ropą. Tak więc trudno mówić o jakiejkolwiek wartości, jeśli jeśli dla
    > ciebie ważny był skutek, czyli wykonanie pomiearów transferów, a nie
    > materiał służący do badań. A jedyne co spowodowało ich użycie, to fakt, że
    > miały dużą objętość. A jeśli tak, to niech wyceni ile wart jest 1 bajt
    > rozmiaru pliku i uzasadni, dlaczego akurat tyle.

    Szczerze to właśnie chyba tej wersji się będę trzymał bo już o niej myslałem
    wcześniej. Na pytanie dlaczego akurat te pliki to powiem, że były popularne
    i łatwe do pobrania.

  • 25. Data: 2008-02-09 18:03:56
    Od: "Robsio" <d...@u...tenbit.pl>

    Użytkownik "zly" <b...@p...fm> napisał w wiadomości

    > poki nie sa zainstalowane, to w ktorym momencie uzytkownik lamie warunki
    > licencji (zwlaszcza, ze mozna sie z nia zgodzic dopiero w momencie
    > instalacji)?

    B. ciekawe stwierdzenie. Teraz pytanie do "Rzecznik Prokurwatury Krajowej"
    ;-) Co o tym myslisz?

  • 26. Data: 2008-02-09 18:29:47
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Troll wrote:

    > jezeli umyslnie wszedles w jego posiadanie to tak, podobnie jak
    > nieumyslnie wszedles ale zorientowawszy sie nie usunales jego
    > niezwolcznie. Uzyskales wtedy korzysc poprzez zaosczedzenie na jego kupnie.

    To jak Twoim zdaniem wygląda ściągnięcie nie w celu uzyskania korzyści
    majątkowej?

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 27. Data: 2008-02-09 21:46:16
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    > Szczerze to właśnie chyba tej wersji się będę trzymał bo już o niej
    > myslałem wcześniej. Na pytanie dlaczego akurat te pliki to powiem, że były
    > popularne i łatwe do pobrania.

    A jak należy legalnie postąpić kiedy

    1. kupuję pudełko z programem w dużym sklepie
    2. robię kopię bezpieczeństwa instalki,

    3. niestey orginalne pudełko, rachunek i orginalny nośnik ulega
    zniszczeniu, dzieckjo wywaliło go do kosza

    Czy wtedy muszę natychmiast kopię bezpieczeństwa wymazać z dysku???? - bo
    grozi kara?

    zbyszek

  • 28. Data: 2008-02-09 22:03:16
    Od: "Robsio" <d...@u...tenbit.pl>

    Użytkownik "zbyszek" <z...@o...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    > zniszczeniu, dzieckjo wywaliło go do kosza
    >
    > Czy wtedy muszę natychmiast kopię bezpieczeństwa wymazać z dysku???? - bo

    Niewiem, mówimy tu o instalkach z "dodatkami" typu crack lub serial.

  • 29. Data: 2008-02-09 22:18:00
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Piotr Kubiak <p...@m...liamg> writes:

    > To np. takie, które zawiera treści faszystowskie, albo
    > np. znieważające prezydenta. Jest jeszcze oprogramowanie nielegalnie
    > uzyskane, ale sam program jest wtedy jak najbardziej legalny.

    Nielegalne programy to takie, które się nie kompilują :)

  • 30. Data: 2008-02-10 03:57:34
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl>

    Robsio pisze:
    > B. ciekawe stwierdzenie. Teraz pytanie do "Rzecznik Prokurwatury Krajowej"
    > ;-) Co o tym myslisz?

    Licencja ma się nijak do art. 278 kk, chyba, że dopuszcza
    rozpowszechnianie pod pewnymi warunkami i nie zostały one spełnione.

    --
    pzdr, Rzecznik Prokurwatury Krajowej
    Nie ma ludzi niewinnych, są tylko źle przetrzepani.