  • 11. Data: 2011-01-21 09:33:08
    Temat: Re: niedoszły samobójca oskarża policje
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 21-01-2011 09:44, Jacek_P pisze:

    > Kara śmierci nie, a w wielu państwa do niedawna była kara
    > wieloletniego więzienia. Niezłe, co? Jak już kończyć ze sobą to
    > skutecznie.

    W Hiszpanii dość długo samobójstwo była karalne.
    Nie jestem nawet pewna czy to już skasowali, bo to była frankistowska
    naleciałość czy tylko umarło śmiercią naturalną.
    Może Zapatero i z tym się rozprawił.

    Na pewno jeszcze w latach 90-tych jeszcze za próbę samobójstwa można był
    tam trafić za kratki.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 12. Data: 2011-01-21 16:13:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/21/2011 1:34 AM, Andrzej Ława wrote:

    > Tak czy inaczej wniosek na przyszłość: samobójców nie ratować!

    Zły wniosek.
    bo za nieudzielenie pomocy mogą cie zakopać razem z tym samobójcą.
    Natomiast ratowanie musi się odbywać z sensem i trzeba też przy tym myśleć.

    > Policjanci najwyraźniej nie wzięli sobie do serca filmu "The Incredibles".
    >
    > Swoją szosą... żeby życie przerosło kabaret...

    to wcale nie jest kabaret.

  • 13. Data: 2011-01-21 16:21:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Zły wniosek.
    > bo za nieudzielenie pomocy mogą cie zakopać razem z tym samobójcą.
    > Natomiast ratowanie musi się odbywać z sensem i trzeba też przy tym
    > myśleć.

    Opis jest skąpy, ale nie wynika z niego, by jakoś centralnie dali ciała w
    tym zkresie. może ejst coś, czegow opisie nie ma.

    > to wcale nie jest kabaret.

    Moim zdaniem większym problemem jest odstąpienie od osadzenia za pierwszym
    razem, niż sposób przeprowadzenia akcji ratunkowej, gdzie po prostu w
    ferworze walki mogło dość nawet do drobnych niedoróbek.

  • 14. Data: 2011-01-21 17:08:37
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.01.2011 17:13, witek pisze:

    > Zły wniosek.
    > bo za nieudzielenie pomocy mogą cie zakopać razem z tym samobójcą.

    ???

    > Natomiast ratowanie musi się odbywać z sensem i trzeba też przy tym myśleć.

    Co ty byś zrobił w takiej sytuacji, hmm?

    > to wcale nie jest kabaret.

    Twierdzisz, że "The Incredibles" to był film dokumentalny? ;->

    Bo jak dla mnie to była zdecydowanie komedia. I taki wątek się tam pojawił.

  • 15. Data: 2011-01-21 18:29:49
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/21/2011 11:08 AM, Andrzej Ława wrote:

    > ???
    za nieudzielenie pomocy mimo ze mogles tez mozesz odpowiadac karnie.

    > Co ty byś zrobił w takiej sytuacji, hmm?

    na miejscu policjantów?
    tego samego co piloci samolotów
    domagał sie intensywnych szkoleń, zeby popełniać jak najmniej głupot.

    > Twierdzisz, że "The Incredibles" to był film dokumentalny? ;->
    >
    > Bo jak dla mnie to była zdecydowanie komedia. I taki wątek się tam pojawił.

    zycie, a nie film.

  • 16. Data: 2011-01-24 07:07:44
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.01.2011 19:29, witek pisze:

    > za nieudzielenie pomocy mimo ze mogles tez mozesz odpowiadac karnie.

    Nie mogłem. Nie miałem kwalifikacji.

    I dlaczego "zakopać"??

    > na miejscu policjantów?
    > tego samego co piloci samolotów
    > domagał sie intensywnych szkoleń, zeby popełniać jak najmniej głupot.

    ROTFL

    Kolejny naiwniaczek, wierzący w szkolenia i certyfikaty.

    Nic dziwnego, że to teraz kwitnący biznes - a frajerzy płacą i się
    cieszą z Dyplomu Bezpiecznej Wymiany Żarówek.

    Idź na szkolenie z języka polskiego.

  • 17. Data: 2011-01-24 07:18:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/24/2011 1:07 AM, Andrzej Ława wrote:

    > Nie mogłem. Nie miałem kwalifikacji.

    nie wazne czy miałes kwalifikacje czy nie, tylko czy mogłeś pomóc.
    brak kwalifikacji nie jest wytłumaczeniem zaniechania pomocy.

    > I dlaczego "zakopać"??

    no raczej chwilo większość sie zakopuje, szczególnie tych, którym się udało.

    > ROTFL
    >
    > Kolejny naiwniaczek, wierzący w szkolenia i certyfikaty.

    pogadaj z pilotami, znajdź kogoś kto zna dobrze sztuki wali i zapytaj
    gdzie i jak sie ich nauczył.

    > Nic dziwnego, że to teraz kwitnący biznes - a frajerzy płacą i się
    > cieszą z Dyplomu Bezpiecznej Wymiany Żarówek.

    bo ja mówię o szkoleniach, gdzie szkolonych sie czegoś uczy, a nie o
    nasiadówkach, gdzie trzeba podpisać obecność.

    raz byłem na szkoleniu BHP. Ale na szkoleniu, a nie na wykładzie.
    Firmę kosztowało to spore pieniądze. Prowadzone przez strażaków z pasją
    Każdy dostał gaśnice i miał ten pożar ugasić.
    Uwierz mi, można się czegoś nauczyć.
    Ale takie szkolenia trzeba umieć robić.

    > Idź na szkolenie z języka polskiego.

    idź na szkolenie z inteligencji, ale nie wiem czy cokolwiek ci to pomoże.

  • 18. Data: 2011-01-24 07:48:06
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.01.2011 08:18, witek pisze:

    > nie wazne czy miałes kwalifikacje czy nie, tylko czy mogłeś pomóc.
    > brak kwalifikacji nie jest wytłumaczeniem zaniechania pomocy.

    Jest.

    > no raczej chwilo większość sie zakopuje, szczególnie tych, którym się
    > udało.

    Zakopać w więzieniu? Weź może wytrzeźwiej, co?

    > pogadaj z pilotami, znajdź kogoś kto zna dobrze sztuki wali i zapytaj
    > gdzie i jak sie ich nauczył.

    OK, to gdzie masz kurs ratowania samobójców?

> [...]
    > Firmę kosztowało to spore pieniądze. Prowadzone przez strażaków z pasją
    > Każdy dostał gaśnice i miał ten pożar ugasić.

    Gaszenie pożaru - jasne. Ale jak szybko odciąć wisielca tak żeby nie spadł?

    Aaa, wiem - szkolenie ze sztuk walki, kurs zaawansowany: lewitacja.

    > idź na szkolenie z inteligencji, ale nie wiem czy cokolwiek ci to pomoże.

    Drogi debilku: pisałem, że "życie przerosło kabaret". Ty
    zaprotestowałeś, że to nie kabaret. Ja sprostowałem, że film BYŁ
    kabaretem. Teraz twierdzisz, że pisałeś o życiu... Teraz załapałeś, czy
    nadal będziesz twierdził, że twój sprzeciw miał sens?

  • 19. Data: 2011-01-24 07:56:13
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup

    > nie wazne czy miałes kwalifikacje czy nie, tylko czy mogłeś pomóc.
    > brak kwalifikacji nie jest wytłumaczeniem zaniechania pomocy.

    W pewnych warunkach nie jestem zobowiązany. Co jak ktoś się topi, a ja nie umiem
    pływać? Też mam wskoczyć do wody? Zresztą chyba nikogo w polsce nie ukarali za
    nieudzielenie pomocy.

  • 20. Data: 2011-01-24 08:03:52
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.01.2011 08:56, qwerty pisze:

    > W pewnych warunkach nie jestem zobowiązany. Co jak ktoś się topi, a ja
    > nie umiem pływać? Też mam wskoczyć do wody? Zresztą chyba nikogo w
    > polsce nie ukarali za nieudzielenie pomocy.

    Generalnie przepisy i orzecznictwo idą po linii obowiązku pomocy w
    miarę możliwości - jeśli np. nie umiesz pływać, to powinieneś zadzwonić
    pod 112 i powiadomić służby.

    A ci policjanci, co odcięli wisielca, powinni wezwać wsparcie i
    najlepiej strażaków z drabiną/poduszką powietrzną i nic nie robić, póki
    nie mogliby go zdjąć w 100% bezpiecznie. W międzyczasie wisielec by
    "dokonał żywota".