  • 81. Data: 2024-08-04 13:51:48
    Temat: Re: nie kabluj
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 04.08.2024 o 12:27, J.F pisze:

    > Ale jest. Z tym, ze ta "wytyczona droga" to często gruntowa.

    No i co, że gruntowa?

    > Tu chodzi jednak, ze aby "zaparkować w lesie" to wypada zjechać z
    > drogi publicznej. No i darmowe parkowanie może wyjść bardzo drogo :-)

    No ja wiem, ale to mówię, że ogólny zakaz wjazdu do lasu nie ma
    uzasadnienia. Drogi w lesie są wytyczone ciężkimi pojazdami. Zwykłe nie
    mają szansy stanowić jakiegokolwiek zagrożenia i służą do wsparcia
    zwykłej aktywności ludzkiej. Kto np wymyśla taką drogę 7-15 w dni
    robocze? Nosz ...

  • 82. Data: 2024-08-04 13:52:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.08.2024 o 12:24, J.F pisze:
    > Nie bedzie kary, to zamorduje następną osobę.

    Wiesz, takich seryjnych morderców nie jest wiele. Wiele morderstw jest
    wynikiem chwilowej sytuacji.

    > Tylko jak izolowac bez reszty kary? Zesłać na bezkudną wyspę? Wzorem
    > Greków wygonic z miasta-państwa? Mozna jeszcze ręce obciąć, to już
    > raczej nie zamorduje. Ale co świadkowi obciąć? ? Wiem - samochód mu
    > zabrać, to się nauczy ?

    Ja piszę o ogólnych celach kary. W wypadku świadka można go skazać za
    fałszywe zeznania (jak kłamie) i w ten sposób izolować od możliwości
    popełnienia kolejnego podobnego przestępstwa, bo nikt mu nie będzie już
    wierzył.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 83. Data: 2024-08-04 14:15:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.08.2024 o 12:27, J.F pisze:
    > Tu chodzi jednak, ze aby "zaparkować w lesie" to wypada zjechać z
    > drogi publicznej. No i darmowe parkowanie może wyjść bardzo drogo ?

    Nie trzeba. Ja akurat pisałem o tym parkingu:
    https://maps.app.goo.gl/3DuZcKgrBorAbtse9 gdzie 20 lat temu zaparkowanie
    pojazdu kosztowało o ile pamiętam 75 złotych - nie ważne na jak długo.
    Jak zapytałem skąd ta cena, to mi gość powiedział, że mają obliczone, że
    na wydmy i z powrotem idzie się 8 godzin. Ja z dziećmi z buta ze
    zwiedzaniem tej wyrzutni przy szlaku (tam niewiele do zwiedzania)
    obszedłem chyba w 3 godziny, a można było pojechać taką kolejką
    (Meleksy) to pewnie by i szybciej to ogarnąć.

    Teraz tam na dojeździe krawężniki zrobili (z tego, co widzę) i chodnik,
    ale 20 lat temu to była asfaltowa droga przez las. Asfalt chyba Niemcy
    zrobili do poligonu. Tam można było zaparkować kilkaset samochodów po
    prostu parkując na poboczu pod drzewami.

    Chodzi mi o te zakazy: https://maps.app.goo.gl/qqzGj6tamZ3dBMh38 oraz
    https://maps.app.goo.gl/Ntpw4ez22m692NHJ9. Takich miejsc
    https://maps.app.goo.gl/Ntpw4ez22m692NHJ9 tam było mnóstwo wówczas. Na
    drugiej fotce z zakazami, to nawet uchwycono "patrol pilnowaczy" -
    jeżdżą i szantażują, że jak zostawisz samochód, to wezwą Policję - tak
    to przynajmniej wyglądało pod koniec lat 90-tych, ale właśnie to z Łeby
    zapamiętałem :-).

    Ty mi chcesz wmówić, że celem tych zakazów nie jest zadbanie o interesy
    właścicieli tych parkingów? Samochód zaparkowany tam dwoma kołami na
    chodniku w Twojej ocenie zagraża bezpieczeństwo drogowemu? Czy po prostu
    nikt by nie wjeżdżał na ten parking za kilkadziesiąt złotych - przy czym
    teraz widzę w necie cennik i biorą tylko 9 zł/h, co już oznacza spore
    ustępstwo. Zdroworozsądkowo robiąc tam ten chodnik można było zrobić
    masę darmowych miejsc parkingowych niewielkim kosztem. Były by i dla
    turystów w Łebie, i dla tych idących nad morze i dla tych idących na wydmy.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 84. Data: 2024-08-04 14:19:40
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.08.2024 o 13:35, io pisze:

    > Gościu, apką wysłał, która do tego jest. Skutek powinien być taki, że
    > jakaś służba fotkę ogląda i interesuje się. Nic ponadto.

    No zainteresowali się. Postanowili przeprowadzić postępowanie, ale na
    samym początku jedyny znany świadek odmówił współpracy.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 85. Data: 2024-08-04 14:20:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.08.2024 o 13:41, io pisze:

    > To apka była. Z góry było wiadomo, że to co na zdjęciu było w konkretnym
    > miejscu, używający apki może ślepym być czyli żadnym świadkiem.

    I nie wk.. byś się, ze ktoś Cie ukarał, bo ślepy widział, ze popełniłeś
    wykroczenie? Tak zdroworozsądkowo pytam.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 86. Data: 2024-08-04 14:21:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.08.2024 o 13:42, io pisze:
    > Podejrzenie jest czy znowu z d...y.

    No, jak ślepy, to faktycznie trudno mu bedzie udowodnić, ze świadomie
    skłamał.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 87. Data: 2024-08-04 14:36:21
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > W dniu 04.08.2024 o 12:27, J.F pisze:
    ...>
> [...]
    > masę darmowych miejsc parkingowych niewielkim kosztem. Były by i dla
    > turystów w Łebie, i dla tych idących nad morze i dla tych idących na wydmy.

    Chyba logiczne, że dla biznesu. No ale też ... jak jest parking to po to
    by na nim parkować a nie przy drodze. Kwestia co się za to dostaje. Jak
    nic to może nic się nie należy.

  • 88. Data: 2024-08-04 14:39:13
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > No zainteresowali się. Postanowili przeprowadzić postępowanie, ale na
    > samym początku jedyny znany świadek odmówił współpracy.

    Weź nie świruj, zdjęcie dostarczył, na zdjęciu wszystko widać i niczego
    więcej się od gościa nie dowie bo jakby się miał dowiedzieć to by pewnie
    przesłał komentarz do zdjęcia i znowu by było że skoro komentarz
    przesłał to już niczego więcej nie dowie się. Po prostu obiboki.

  • 89. Data: 2024-08-04 14:41:02
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > No, jak ślepy, to faktycznie trudno mu bedzie udowodnić, ze świadomie
    > skłamał.

    K... gościu, tam nie ma żadnego fałszywego składania zeznań tylko jakieś
    względnie błahe wykroczenie.

  • 90. Data: 2024-08-04 14:42:37
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > I nie wk.. byś się, ze ktoś Cie ukarał, bo ślepy widział, ze popełniłeś
    > wykroczenie? Tak zdroworozsądkowo pytam.

    Zdroworozsądkowo to niemal każdy jest ślepy w tym sensie, że popełniania
    wykroczenia nie widzi tylko jego skutek. No ale jakby był ślepy to nawet
    nie miałby szansy widzieć.