  • 71. Data: 2024-08-04 13:23:02
    Temat: Re: nie kabluj
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.08.2024 o 08:28, Akarm pisze:
    > Ale kiedy by się nie spojrzało na zdjęcia dróg z Google Maps, zawsze
    > widać hołotą parkującą na skrzyżowaniach. Nie dość, że zasłaniają
    > widoczność na pieszych, przechodzących po przejściu, to dodatkowo mogą
    > doprowadzić do czołowego zderzenia. Ktoś skręci i zderzy się czołowo z
    > jadącym przez skrzyżowanie pod prąd - bo inaczej przejechać się nie da.
    > Nie odholowują - bo nie muszą. To nie USA, niestety. ?

    Tam jest ograniczenie 30 km/h, więc nawet ta czołówka katastrofą nie
    będzie, ale oczywiście masz rację i tak nie powinno być. Te samochody
    parkujące zmuszają do najechania na ciągłą linię. Ile jest samochodów z
    tymi identyfikatorami, o których mowa na znaku? Bo jak tam w głąb
    "wjechałem", to dalej niewiele pojazdów.

    Może spróbuj to wpisać w Krajową Mapę Zagrożeń z kilkoma fotkami i
    opisem, że to nagminne. To - przynajmniej u nas - idzie do Policji.
    Faktycznie, jak się prześledzi fotki w Google, to wygląda na jakąś
    lokalną patologię.

    Inna sprawa, że należałoby ocenić, na ile to przejście dla pieszych jest
    tam w ogóle potrzebne. Na żadnym zdjęciu nie widzę żadnego pieszego
    idącego tym chodnikiem wzdłuż drogi. Może w tym tu jest problem i należy
    to przejście usunąć. Ludzie miejscowi wiedzą, że to przejście, to jakaś
    lipa i zaczęli ignorować tę bzdurę. "Przejechałem" kamerą kilkaset
    metrów w jedną i drugą stronę i widać tam jedną kobietę pod lokalnym
    spożywczakiem. Sklepy otwarte, więc "w nocy", czy "niedzielę" tych fotek
    nie ronili.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 72. Data: 2024-08-04 13:26:05
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Sądzę, że to nie ta kolejność. Wezwali go, zanim kierowca przyjął
    > mandat. Bo jeśli przyjął mandat, to już nie prowadzili postępowania, bo
    > mandat je prawomocnie kończy, więc nie mieliby do czego wysłać wezwania.
    >
    > Co więcej, to grzywnę musieli nałożyć zanim kierowca mandat przyjął, bo
    > tylko wówczas gość jest świadkiem. Nie zapominaj, że ta grzywna ma za
    > zadania "przymusić" świadka do stawienia się, a nie ukaranie za
    > niestawiennictwo. Strasznie na siłę ktoś próbuje kręcić aferę wywracając
    > "kota do góry nogami".

    Nonsens. Zagrożenie grzywną jest by przymusić a sama grzywna jest po
    fakcie czyli zwykła kradzież.

    > Ja sądzę, że sam wysyłający fotki uważał to parkowanie za jakąś niewartą
    > zachodu "popierdółkę". Wysłał, "bo mu się nudziło" i został zaskoczony
    > tym, że jednak ktoś się tym zajął.

    Chyba zajęli się tym 'bo im się nudziło' a wysłał 'bo mu zależało'.

    > Najbardziej prawdopodobnie, że będzie
    > musiał iść do sądu, gdzie będzie siedział obwiniony. Będzie musiał
    > spojrzeć obwinionemu w oczy i wyjaśnić przed sądem, czemu uznał za
    > szczególnie naganne zaparkowanie tego pojazdu w tym miejscu. Nie
    > przewidział, że obwiniony po prostu przyjmie mandat.

    Nikt go o to nie będzie pytał.

    > Pytanie, po co wzywali świadka, zanim nie ustalili, czy kierujący
    > przyjmie mandat, ale tu już trzeba by było zapytać o to prowadzącego.
    > Może po prostu powstał problem, bo nie wiedzieli, kto jest kierującym.

    Raczej uważają, że należy ciągać ludzi bo mają taką możliwość.

  • 73. Data: 2024-08-04 13:35:45
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > W dniu 03.08.2024 o 19:22, Akarm pisze:

    > Celem kary za niestawiennictwo jest przymuszenie, by świadek przyszedł
    > oraz zapobieżenie, by świadkowie (wszyscy generalnie) nie "olewali"
    > wezwań z obawy przed karą. Co więcej można stawić się, usprawiedliwić
    > swą nieobecność poprzednio i wnieść o uchylenie kary - czasem to się
    > udaje, tylko trzeba mieć powód sensowny.

    > I wysyłając to zdjęcie usunął go z ruchu? Jest coś, czego nie ogarniam?
    > Bo jeśli faktycznie ten pojazd komuś zagrażał, to należałoby go
    > odholować, a w takim wypadku zadzwonić na Policję / Straż Miejską, a nie
> [...]

    Gościu, apką wysłał, która do tego jest. Skutek powinien być taki, że
    jakaś służba fotkę ogląda i interesuje się. Nic ponadto.

    > Nie wiem i nie chce mi się analizować, na ile
    > pojazd ów zagrażał faktycznie bezpieczeństwu, ale skoro ktoś się
    > ograniczył do wysłania przez net zdjęcia, to sam nie uważał, ze to jest
    > zagrożenie.

    Bredzisz, nie musiała być zagrożeniem, mogła być zwykłą uciążliwością.
    Np pojazd pozostawiony na chodniku bez miejsca na przejechanie wózka
    jest tylko uciążliwy. Pojazd pozostawiony na trawniku może niszczyć
    roślinność, o ile nie jest już zniszczona. Itp itd.

  • 74. Data: 2024-08-04 13:39:00
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 04.08.2024 o 12:24, J.F pisze:

    > Nie bedzie kary, to zamorduje następną osobę.

    > Tylko jak izolowac bez reszty kary? Zesłać na bezkudną wyspę?
    > Wzorem Greków wygonic z miasta-państwa?

    Np Banot nie może przebywać w Argentynie i Francji.

  • 75. Data: 2024-08-04 13:41:35
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 04-08-2024 o 12:16, J.F pisze:

    > Hm, a fotoradar ukarzesz ?

    A one zajmują się montowaniem zdjęć żeby kogoś oskarżyć?
    Bo zdjęcia z cudzych fotoradarów, czy innych kamerek, też by pewnie
    potraktowali podobnie.....

  • 76. Data: 2024-08-04 13:41:46
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    > kiedy, dlaczego i w jakich okolicznościach. Jednym zdaniem - decydujące
    > są zeznania świadka a zdjęcie tylko ich potwierdzeniem. Dlaczego - mnie

    To apka była. Z góry było wiadomo, że to co na zdjęciu było w konkretnym
    miejscu, używający apki może ślepym być czyli żadnym świadkiem.

  • 77. Data: 2024-08-04 13:42:58
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Chodzi o odpowiedzialność karną za fałszywe zeznania przykładowo.
    > Internetu nie ukarzesz.

    Podejrzenie jest czy znowu z d...y.

  • 78. Data: 2024-08-04 13:48:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Hm, a fotoradar ukarzesz ?

    Nie i dlatego osobne przepisy do tego zrobiono. Po za tym to urządzenie
    pomiarowe. Wiadomo dokładnie kiedy fotkę zrobiono. Wiadomo przynajmniej,
    że ktoś to wykroczenie popełnić musiał.

    W wypadku zdjęcia z telefonu i to samochodu zaparkowanego, to może to
    mieć kluczowe znaczenie. Zacznijmy od tego, że wykroczeniem nie jest
    sfotografowana sytuacja. Wykroczenie mogło być popełnione wiele miesięcy
    wcześniej. Bo wykroczeniem jest zaparkowanie tam, a nie samo parkowanie.
    To implikuje szereg problemów.

    Zapytasz właściciela, komu w tym dniu i o tej godzenie powierzył pojazd,
    a on powie, że nikomu. Ba, nawet na fotce widać, że nikt pojazdem nie
    kieruje. Samochód sam z siebie wykroczeń ne popełnia (ciekawe, co bedzie
    z autonomicznymi, ale to na razie przyszłość). Zapytasz właściciela,
    komu powierzył samochód w chwili zaparkowania, a on powie, że nie wie,
    kiedy samochód zaparkowano, a on tam nie parkował.

    Co więcej, jak nawet ustalisz, komu pojazd powierzono akurat wtedy, co
    zrobiono zdjęcie, to nie wiadomo, kto popełnił wykroczenie. Ta osoba
    może powiedzieć, że ona nie parkowała. Masz dowód, że to ona parkowała?
    Jak samochód ma kilku współwłaścicieli, to się taki Mastermind robi.

    Dlatego należałoby albo odholować pojazd, jeśli zagraża bezpieczeństwo
    albo ewentualnie blokadę założyć. Jeśli tego nie zrobimy, to dobrze się
    zastanowić, czy uwikłanie się w wielomiesięczne ustalenia mają sens. Bo
    autor fotki nawet sam uważa to za popierdółkę niewartą poświęcenia czasu
    na przesłuchanie. A może widział, kto parkował, albo wie?
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 79. Data: 2024-08-04 13:51:48
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 04.08.2024 o 12:27, J.F pisze:

    > Ale jest. Z tym, ze ta "wytyczona droga" to często gruntowa.

    No i co, że gruntowa?

    > Tu chodzi jednak, ze aby "zaparkować w lesie" to wypada zjechać z
    > drogi publicznej. No i darmowe parkowanie może wyjść bardzo drogo :-)

    No ja wiem, ale to mówię, że ogólny zakaz wjazdu do lasu nie ma
    uzasadnienia. Drogi w lesie są wytyczone ciężkimi pojazdami. Zwykłe nie
    mają szansy stanowić jakiegokolwiek zagrożenia i służą do wsparcia
    zwykłej aktywności ludzkiej. Kto np wymyśla taką drogę 7-15 w dni
    robocze? Nosz ...

  • 80. Data: 2024-08-04 13:52:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Nie bedzie kary, to zamorduje następną osobę.

    Wiesz, takich seryjnych morderców nie jest wiele. Wiele morderstw jest
    wynikiem chwilowej sytuacji.

    > Tylko jak izolowac bez reszty kary? Zesłać na bezkudną wyspę? Wzorem
    > Greków wygonic z miasta-państwa? Mozna jeszcze ręce obciąć, to już
    > raczej nie zamorduje. Ale co świadkowi obciąć? ? Wiem - samochód mu
    > zabrać, to się nauczy ?

    Ja piszę o ogólnych celach kary. W wypadku świadka można go skazać za
    fałszywe zeznania (jak kłamie) i w ten sposób izolować od możliwości
    popełnienia kolejnego podobnego przestępstwa, bo nikt mu nie będzie już
    wierzył.
    --
    (~) Robert Tomasik