  • 21. Data: 2024-08-01 14:42:45
    Temat: Re: nie kabluj
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 01-08-2024 o 14:14, J.F pisze:

    > A nadrzędne nad tym wszystkim jest działanie organów, bo może oni
    > wcale nie chcą mieć zalewu zgłoszen od ludzi :-)

    I w sumie racja, niech jadą tam gdzie naprawdę są potrzebni.
    Czyli tam gdzie tramwaj nie może przejechać, gdzie parkujący zasłania
    widok na skrzyżowanie i robi się niebezpiecznie etc.

    To samo dotyczy drogowców, niech się zajmą dziurami w drogach, zamiast
    stawiać wyłącznie znaki dupokryjące, zwężenia (szykany), zbędne światła
    co 1/4 ronda i śpiących policjantów.
    Żadnych innych efektów (tzn. pozytywnych) ich pracy nie widać.

    No są jeszcze, równie zbędne wypływy budżetowe z okazji ich pensji.

  • 22. Data: 2024-08-01 15:11:07
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.08.2024 o 14:33, Cavallino pisze:
    > Za niestawienie się do świadkowania bez usprawiedliwienia, jakiegokolwiek.

    Aaaa! Dostał wezwanie? Było w nim pouczenie?
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 23. Data: 2024-08-01 15:12:02
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.08.2024 o 14:32, Cavallino pisze:

    > I palety na chodniku również.....
    > Widać nikomu nie przeszkadzało, dopiero musiał się świetojebliwy
    > aktywista kapuś znaleźć....
    Jakie palety?
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 24. Data: 2024-08-01 15:25:51
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.08.2024 o 14:14, J.F pisze:
    > A ten parking to u brata wójta, czy gminny?

    Nie mam pojęcia. Na paragonie była jakaś osoba. Raz w życiu tam byłem.
    Później po prostu zawsze zwracałem na to uwagę z czystej złośliwości, by
    nie dać się oszukać.

    > Bo zasadniczo to można zrobić istniejące miejsca płatnymi.
    >
    > Poza tym bywają inne szczytne cele: niech nie smrodzą, piesi nie mogą
    > przejsc, mieszkancy (wyborcy) nie mają gdzie zaparkować, my tu chcemy
    > deptak dla turystów itp.

    Czasem można i ma to sens. A czasem nie.

    > Albo taka wrocławska Hala Ludowa (100-lecia). Zrobiono obok podziemny
    > parking i ... zlikwidowano wolne miejsca postojowe w okolicy.
    > Bo inwestorowi musi się opłacać.

    No widzisz. Albo autostrada Kraków - Katowice i brak remonty równoległej
    dwupasmówki przez Olkusz, bo inwestorowi musisz się opłacać.

    > Owszem, ale może nie całkiem - sie ten darmowy wypełni, to trzeba
    > będzie parkować drogo.
    > A poza tym - czemu gmina ma nie zarobic ?

    Bo zarabia na tym, że turyści przyjeżdżają. Turyści płacą
    przedsiębiorcom. Przedsiębiorcy płacą podatki. Ja od wielu lat nie
    jeżdżę nad polskie morze, bo mnie wkurza łupienie. Na Dolnym Śląsku
    byłem raz - z tego samego powodu. Pojedź sobie na Słowację. Zobaczysz,
    jak to można fajno zorganizować. Albo Węgry. Chorwaci zaczęli łupić
    turystów, to moi znajomi jeżdżą do Czarnogóry i Albanii.

    > Ale mamy ogólny zakaz wjazdu do lasu ?

    Nawet, jak są drogi asfaltowe?
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 25. Data: 2024-08-01 15:30:39
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.08.2024 o 14:42, Cavallino pisze:

    > I w sumie racja, niech jadą tam gdzie naprawdę są potrzebni.

    Ale musisz obsłużyć zgłoszenie. A że wysyłający zielonego pojęcia nie
    mają o tym, co faktycznie ważne, to zgłoszeń jest najwięcej, gdzie
    najwięcej przypadkowych ludzi.

    > Czyli tam gdzie tramwaj nie może przejechać, gdzie parkujący zasłania
    > widok na skrzyżowanie i robi się niebezpiecznie etc.

    Tylko robiący zgłoszenie musiałby to ogarniać.

    > To samo dotyczy drogowców, niech się zajmą dziurami w drogach, zamiast
    > stawiać wyłącznie znaki dupokryjące, zwężenia (szykany), zbędne światła
    > co 1/4 ronda i śpiących policjantów.

    To są chyba różne ekipy akurat. Te znaki mają na celu ukrywanie faktu,
    jaki faktycznie ma cel strefa parkowania.

    > Żadnych innych efektów (tzn. pozytywnych) ich pracy nie widać.

    Błądzisz. :-) U nas przykładowo stawiają takie "50"-tki w przypadkowych
    miejscach, bo w przepisie stoi, że tylko do 50 km/h można robić
    przejście dla pieszych. Ani tam pieszych nie ma często, ani nikt nawet
    sobie tym głowy nie zaprząta. Ale przetarg jest "zaprojektuj i zbuduj",
    a wygrywa najtańszy. Najtaniej ograniczenie prędkości postawić.

  • 26. Data: 2024-08-01 15:56:39
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 01.08.2024 o 12:15, J.F pisze:
> [...]
    w-krakowie-ukarala-zglaszajacego-przez-aplikacje-zle
    -zaparkowane-auto-filip-siwek/

    > Karaniem donosicieli? Chyba tak.
    > Nie będzie SM, to wyślą na policję, i nie wiadomo jak się skończy :-)

    To chyba za nieuzasadnione powinni karać a nie donoszenie. Inaczej będą
    Cię ganiali w dowolnej sprawie tak, jak tego donoszącego.

  • 27. Data: 2024-08-01 15:59:00
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 01.08.2024 o 11:44, Cavallino pisze:

    > Donosicielstwo bez uzasadnienia?

    Jak 'bez uzasadnienia'? Chyba jasne, że uzasadnienie było skoro kierowcę
    nawet ukarano. No ale jak rozumiem ukarano bez wizyty skarżącego, czyli
    jakby w ogóle nie było to do niczego potrzebne.

  • 28. Data: 2024-08-01 16:24:08
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 01.08.2024 o 11:52, Cavallino pisze:

    > Jasne, po zaparkowanie 3 metry dalej niż się powinno, to to samo co
    > kradzież.
    > Czy zabójstwo też?
    >
    > Gratuluję wizji świata z kapusiami w takiej sytuacji......

    Czyli jedyną właściwą osobą do oceny, czy znak zakazu parkowania został
    umieszczony we właściwym miejscu, jesteś ty?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 29. Data: 2024-08-01 16:35:29
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > To za co go ukarali? Bo to jedyny pomysł, jaki mi przyszedł do głowy.

    Dlaczego mnie to nie dziwi, że jedyny?
    Ukarali go, bo nie stawił się na wezwanie jako świadek.
    Kliknij, przeczytaj, dowiedz się najpierw o co chodzi, nie będziesz
    musiał zgadywać.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 30. Data: 2024-08-01 17:38:39
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.08.2024 o 16:24, Kviat pisze:

    > Czyli jedyną właściwą osobą do oceny, czy znak zakazu parkowania został
    > umieszczony we właściwym miejscu, jesteś ty?

    Nie, no coś Ty. Shrek, Kviat i jeszcze pewnie kilku by się znalazło :-)
    --
    (~) Robert Tomasik