  • 11. Data: 2008-01-17 19:33:42
    Temat: Re: nick, e-mail na forum, a ochrona danych osobowych
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl> writes:

    > Czyli mało popularne nazwiska jak: Abbe, Bedisz można uznać za daną osobową
    > bo bez nadmiernego wysiłku można ustalić o kogo chodzi, a już bardziej
    > popularne nazwiska jak: Nowak, Kaczyński, Kowalski, Malinowski w połączeniu
    > z imieniem w adresie wg schematu: i...@d...pl już daną osobową
    > nie są ?
    >
    > [nazwiska zaczerpnięto losowo z http://www.herby.com.pl/herby/]

    Dla własnego bezpieczeństwa załóż że każdy adres formatu
    imie.nazwisko@domena jest daną osobową. Prawnikom lepiej
    nie zostawiać pola wieloznacznej interpretacji ;-)

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@p...onet.pl : a...@x...wp.pl
    Nadaremnie traci czas, kto chce pouczyć człowieka rojącego sobie,

  • 12. Data: 2008-01-18 07:26:42
    Od: "Ciekawska" <k...@k...pl>

    Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Dla własnego bezpieczeństwa załóż że każdy adres formatu
    > imie.nazwisko@domena jest daną osobową. Prawnikom lepiej
    > nie zostawiać pola wieloznacznej interpretacji ;-)
    >
    > --

    A co z poczatkiem maila, ktory nawet po wpisaniu w google daje w wynikach
    konkretne imie i nazwisko?
    Kwestia wyjasnienia: google zwracaja w wyszukiwaniu 9 wynikow, z czego tylko
    jeden nie jest ze strony polskiej, 2 podaja od razu na stronie googli pelne
    imie i nazwisko osoby ze wskazanym adresem e-mail, kolejnych kilka to
    odwolania do allegro (adres na innej domenie, ale poczatek przed @ taki
    sam), gdzie istnieje rowniez mozliwosc sprawdzenia czy imie i nazwisko sie
    zgadza.
    Czy takie dane sa juz chronione prawnie w wypadku zalogowania sie na strone
    ktora przy rejestracji nie wymagalo zgody na przetwarzanie danych osobowych?
    Zgodnie z definicja można na ich podstawie bez nadmiernych kosztów
    zidentyfikować osobę to
    są objęte ochroną, ale czy w tym wypadku rowniez?
    Wiem, zakrecone to wszystko, ale interpretacje nigdy nie byly moja dobra
    strona wiec licze na Wasza pomoc :)
    Pozdrawiam :)

  • 13. Data: 2008-01-18 11:55:24
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 17 Jan 2008 20:21:30 +0100, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    napisał(a):

    > Czyli mało popularne nazwiska jak: Abbe, Bedisz można uznać za daną
    > osobową bo bez nadmiernego wysiłku można ustalić o kogo chodzi,

    Zważ, że mogą być zmyślone słowa, które nazwiskiem w sumie nie są, ale
    jednak być mogą (np. "traczyk"), są też słowa potoczne, które mogą być
    nazwiskiem (np. "tracz").

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis, najlepsze czasopismo w internecie ==> http://olgierd.bblog.pl/