  • 1. Data: 2002-11-12 14:33:24
    Temat: nazwisko w nazwie firmy, tak czy nie?
    Od: "Wojtas" <o...@p...onet.pl>

    Witam,

    Jest jednoosobowa działalność gospodarcza zarejestrowana pod nazwą
    <nazwa_firmy> <imie/nawisko wlasciciela>

    Pytanie - czy TRZEBA (nie chciałbym) używać na fakturach członu z imieniem i
    nazwiskiem?
    Czy jest to obowiązkowe, skoro NIP i reszta danych potwierdza o jaką firmę
    chodzi?

    Wojtas

  • 2. Data: 2002-11-13 21:18:11
    Temat: Re: nazwisko w nazwie firmy, tak czy nie?
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 12 Nov 2002, Wojtas wrote:

> [...]
    >+
    >+ Pytanie - czy TRZEBA (nie chciałbym) używać na fakturach członu z imieniem

    MSZ nie trzeba - przeszukaj googlem ostatnie dwa miesiące na hasło
    "nazwa skrócona" (i jej odmiany: "nazwy skróconej", "nazwą..."
    bo google ani znaków zastępczych ani automatycznej odmiany
    nie ma :() pod kątem tej grupy oraz *.podatki.
    Ostatnio sprawdzałem w rozporządzeniu że rozp.ds.f-VAT wymaga
    "nazwy lub nazwy skróconej" :), a dywagacje nt. istnienia lub
    nie skróconej nazwy DG OF powinny ci pozwolić samodzielnie
    się zorientować czy jest coś takiego :) (ja ci nie udzielę
    porady, bo prawnikiem nie jestem :)).

    Pytanie: czy w zgłoszeniu/rejestracji DG w UM/UG *masz*
    legalnie nadaną nazwę skróconą ? (ja nie widzę przeciwwskazań
    żeby mieć nazwę pełną "UWZ Jak Kowalski" i nazwę skróconą
    "UWZ")

    >+ Czy jest to obowiązkowe, skoro NIP i reszta danych potwierdza
    >+ o jaką firmę chodzi?

    MZ kontrahent powinien wiedzieć jak się nazywasz (w rzeczonych
    wątkach było o PDG które tego wymaga) - ale jeśli mu dane
    w jakiejś formie podałeś (np. w zawartej umowie albo
    kupował w twoim sklepie gdzie "wisisz" na szyldzie")
    to jak dla mnie jesteś "czysty" wobec prawa :)
    Jeśli te faktury ogląda osoba trzecia której formalnie
    nic do tego (ale np. jest jednocześnie twoim pracodawcą ;)
    i nie chcesz jej prowokować :)) no to...chyba ujdzie.
    Jeśli jednak masz zamiar nazwisko *ukryć przed kontrahentem*
    to złamiesz PDG ! (ustawę Prawo Działalności Gospodarczej).
    No i w razie kocówy....możesz na mnie liczyć, przyłożę ;>

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (dysponujący DG OF z nazwą skróconą)

  • 3. Data: 2002-11-13 21:34:38
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Pytanie: czy w zgłoszeniu/rejestracji DG w UM/UG *masz*
    > legalnie nadaną nazwę skróconą ? (ja nie widzę przeciwwskazań
    > żeby mieć nazwę pełną "UWZ Jak Kowalski" i nazwę skróconą
    > "UWZ")

    Temat był faktycznie wielokrotnie wałkowany, więc wspomnę tylko że u mnie
    we wpisie UM jest tak - Nazwa: XXX (tzn. bez nazwiska), a później
    osobna pozycja - Oznaczenie przedsiębiorcy: Imię Nazwisko.
    Gdyby mnie ktoś pytał czy to XXX jest nazwą skróconą to odpowiedziałbym
    twierdząco, chociaż tak do końca to pewny nie jestem bo jednak nigdzie
    wyraźnie nie jest to napisane.

    > Pozdrowienia, Gotfryd
    > (dysponujący DG OF z nazwą skróconą)

    Wzajemnie, Pix
    (dysponujący nie bardzo wiadomo czym ;-)

  • 4. Data: 2002-11-14 10:39:34
    Od: "Wojtas" <o...@p...onet.pl>

    > Pytanie: czy w zgłoszeniu/rejestracji DG w UM/UG *masz*
    > legalnie nadaną nazwę skróconą ? (ja nie widzę przeciwwskazań
    > żeby mieć nazwę pełną "UWZ Jak Kowalski" i nazwę skróconą
    > "UWZ")
    Nie mam. Mam tylko punkt "Przedsiębiorca", w którym wymienione jest nazwa
    firmy, a pod spodem imie, nazwisko i adres.

    > w jakiejś formie podałeś (np. w zawartej umowie albo
    > kupował w twoim sklepie gdzie "wisisz" na szyldzie")
    Czy jeśli podpisuje się imieniem i nazwiskiem na fakturze to wystarczy?

    > Jeśli jednak masz zamiar nazwisko *ukryć przed kontrahentem*
    > to złamiesz PDG ! (ustawę Prawo Działalności Gospodarczej).
    Co nazywasz ukryciem?

    Wojtas

  • 5. Data: 2002-11-14 21:58:18
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Nov 2002, Wojtas wrote:
    [...]
    >+ Czy jeśli podpisuje się imieniem i nazwiskiem na fakturze to wystarczy?

    IMHO tak, o ile da się przeczytać :)

    >+ > Jeśli jednak masz zamiar nazwisko *ukryć przed kontrahentem*
    >+ > to złamiesz PDG ! (ustawę Prawo Działalności Gospodarczej).
    >+ Co nazywasz ukryciem?

    Celowe działanie w wyniku którego kontrahent po fakcie
    stwierdza że nie dostał informacji kto odpowiada za
    to co kupił :) (ma do tej informacji prawo "bez łaski
    i bez pytania", IMHO).

    Pozdrowienia, Gotfryd