  • 151. Data: 2022-12-07 00:28:39
    Temat: Re: naukowe podstawy rasizmu;)
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-12-06, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Jest też poważna grupa osób które negują w ogóle pojęcie rasy ludzkiej,
    > płci i tym podobnych dysktyminujących pojęć. Jak daleko chcesz się
    > posunąć w przetasowaniu współczesnej nauki, bo komuś się ona nie podoba?
    > Ci mitycznie płaskoziemcy też istnieją. Kreacjioniści też - czemu chcesz
    > ich obrażać jakąś teorią ewolucji?

    A ktoś się tymi ich teoriami czuje dotknięty?

    --
    Marcin

  • 152. Data: 2022-12-07 00:32:32
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-12-06, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Dziwne byłoby gdyby nie, skoro za pozytywny test dostawałeś pozbawienie
    > praw człowieka (na początku na czas nieokreślony wraz z rodziną).

    Wtedy nie było jeszcze przystepnych ART, ale jakby były, to nikt by sie
    równiez przy takich objawach nie testował.

    > No tylko że nieszczepieni też generalnie nie umierali. Po prostu dla 409
    > latka kowid to była taka grypa. Czasem któryś umierał, ale na grypę też
    > czasem umierali.

    Jo, ale tu o potencjalnych zarkażeniach, które fundują tacy omalze
    objawowcy.

    > Początek bym im wybaczył (w sensie restrykcji, nie tego że je
    > wprowadzono pozaprawnie). Ale rozmiawiamy o tym co się działo rok temu
    > jak wiadomo już było, że to nie ebola domyślano się już że omikron to w
    > zasadzie katar, szczepienia po trzech miesiącach mają skuteczność
    > homeopatyczną a dalej traktowano niezaszczepionych gorzej niż murzynów w
    > stanach niewolniczych i dyskutowano jak ich prawnie dyskryminować.
    > Wszystko pod płaszczykiem nauki a jak ktoś mówił, że to nie do końca tak
    > jest to był szurem i płaskoziemcom.

    Myśle, ze nie było wiadomo, że to nie ebola. Nawet obecnie nie wiadomo
    czy coś bardziej zjadliwego nie wymutuje. Nikt nie chcia ryzykować. Co
    by było, gdyby ten rok temu wszystko poluzowano a to to by zmutowało w
    coś gorszego?

    --
    Marcin

  • 153. Data: 2022-12-07 00:33:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-12-06, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Dobra - może uściślijmy - wiesz dobrze, że ja nie twierdzę, że WHO jest
    > instytucją naukową. Wręcz przeciwnie - jako agenda ONZ są instytucją
    > polityczną (i to w złym słowa znaczeniu). Bekę mam z tych co rok temu
    > twierdzili, że jak z siebie coś WHO wydaliło, to musi to mieć naukowe
    > podstawy. Nie nie musi. Nawet mało prawdopodobne, żebym statystycznie
    > miało. Tyle;)

    No ok, ale ja nie kojarzę jakoś takich kategorycznych opinii.

    --
    Marcin

  • 154. Data: 2022-12-07 00:40:46
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-12-06, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Ale powiedziałeś już naukowcom że się mylą? ;)
    >
    > Mnie nigdy nie szokowało, raczej dziwiło mnie że nikt w WHO (będącej
    > agendą ONZ) nie dostrzegał polityki;) Ale powiedz kwiatowi, że w WHO to
    > organizacji polityczna:P

    Wie dobrze jak jest.

    > Jeśli coś wygląda jak poprawność polityczna, działa jak poprawność
    > polityczna i jest śmieszne jak poprawność polityczna, to jest to
    > poprawność polityczna:P

    Lub brak perspektywy, dobrej woli lub jeszcze paru innych.

    > Pozwolę sobie mieć inne zdanie. Takie podejście kończy się na tym, że
    > medale w zwodach kobiecych zdobywają panie z męskimi jajami a dyskusja o
    > tym urasta do rangi dyskryminacji i innych złych rzeczy. Tak się kończy
    > legitymizowanie przez poważne instytucje głupot, że zaraz każdy się na
    > to powołuje i on też chce. A jak nie to jesteś bigot, rasista czy inny
    > diabeł:P

    Owszem, tak się właśnie kończy, pytanie, czy nadal bilans zysków nie
    jest wiekszy.

    > Wiec idąc za ciosem zgadzasz się dla świętego spokoju na istnienie 64
    > płci i odbywanie kary więzienia przez facetów identyfikujących się jako
    > kobiety na oddziałach żeńskich? No bo chyba skoro w tak banalnych
    > sprawach jak małpy i murzyni skłonny jesteś ustąpić, to nie będziesz
    > dyskryminował ludzi w poważnych?:P

    Zasadniczo się zgadzam, choć nie dla świętego spokoju, a jesli to
    potrzebne. Rzecz się sprowadza do tego jak identyfikować
    oszustów/oportunistów i co robić prewencyjnie.

    > Bo rozmawiamy o instytucji która z definicji ma działać na poziomie
    > racjonalnym.

    Działa. Dla realizacji statutowych celów nie waha sie użyć środków,
    które moga komuś podpaść jako nadgorliwa poprawność polityczna :) To
    jest do bólu racjonalne.

    --
    Marcin

  • 155. Data: 2022-12-07 06:11:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No ok, ale ja nie kojarzę jakoś takich kategorycznych opinii.

    "a powiedziałeś już naukowcom że się mylą"? ;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 156. Data: 2022-12-07 06:24:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Wie dobrze jak jest.

    Nie wie - przed chwilą pytał się czy może instytut kocha (takie
    niemieckie CDC) też jest instytucją polityczną:P

    > Lub brak perspektywy, dobrej woli lub jeszcze paru innych.

    Ciebie nie podejrzewam o brak dobrej woli czy perspektyw:P

    > Owszem, tak się właśnie kończy, pytanie, czy nadal bilans zysków nie
    > jest wiekszy.

    A jaki jest bilans zysków?

    > Zasadniczo się zgadzam, choć nie dla świętego spokoju, a jesli to
    > potrzebne. Rzecz się sprowadza do tego jak identyfikować
    > oszustów/oportunistów i co robić prewencyjnie.

    Nie ulegać im.

    > Działa. Dla realizacji statutowych celów nie waha sie użyć środków,
    > które moga komuś podpaść jako nadgorliwa poprawność polityczna :) To
    > jest do bólu racjonalne.

    No chyba że tak:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 157. Data: 2022-12-07 06:26:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A ktoś się tymi ich teoriami czuje dotknięty?

    Płaskoziemcy to nie wiem, ale kreacjoniści to na serio uważają że nauka
    teorii ewolucji obraża ich religię:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 158. Data: 2022-12-07 06:31:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Wtedy nie było jeszcze przystepnych ART, ale jakby były, to nikt by sie
    > równiez przy takich objawach nie testował.

    Ogólnie nikt rozsądny się nie testował.

    > Jo, ale tu o potencjalnych zarkażeniach, które fundują tacy omalze
    > objawowcy.

    No ale już ustalililiśmy, że szczepionka po trzech miechach miała
    skuteczność przeciw zakażeniu homeopatyczną.

    > Myśle, ze nie było wiadomo, że to nie ebola.

    To tak do końca kwietnia gdzieś. Potem dokładnie było wiadomo że to
    żadna ebola/

    > Nawet obecnie nie wiadomo
    > czy coś bardziej zjadliwego nie wymutuje.

    Tak samo jak ze zwykłej grypy.

    > Nikt nie chcia ryzykować. Co
    > by było, gdyby ten rok temu wszystko poluzowano a to to by zmutowało w
    > coś gorszego?

    Nauka mówiła, że raczej zmutuje w coś łagodnego. No i się nie myliła:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 159. Data: 2022-12-07 07:19:38
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 06.12.2022 o 18:37, Shrek pisze:

    > Oczywiście że też:
    >
    > "The Robert Koch Institute (RKI) is a German federal government agency
    > and research institute responsible for disease control and prevention.
    > It is located in Berlin and Wernigerode. As an upper federal agency, it
    > is subordinate to the Federal Ministry of Health."

    Aha.
    Czyli każda instytucja finansowana z budżetu podlegająca pod jakiegoś
    ministra, to organizacja polityczna.
    Uniwersytety, biblioteki... teatry.
    Można i tak.
    Tyle, że nie dyskutujemy o instytucie w Chinach.

    A szury miały rację.
    Piotr

  • 160. Data: 2022-12-07 18:06:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.12.2022 o 07:19, Kviat pisze:

    > Aha.
    > Czyli każda instytucja finansowana z budżetu podlegająca pod jakiegoś
    > ministra, to organizacja polityczna.
    > Uniwersytety, biblioteki... teatry.

    Serio porównujesz powiatową bibliotekę z agencją rządową podlegającą
    bezpośrednio ministrowi?

    Tak trudno przyznać, że się myliłeś, bo nie wiedziałeś?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!