  • 101. Data: 2008-10-10 19:13:54
    Temat: Re: nauczyciel mianowany a 5 lat przerwy
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 10 październik 2008 17:28
    (autor Piotr
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gcnsco$f6c$1@news.onet.pl>):

    > Prąd, woda, takietam sprawy. Ogólnie w języku polskim nazywamy to 'media'.

    A jak nazywamy kogoś, kto tnie w pół myśli?

    > Jak pisałem, u mnie w gimnazjum biurek w salach i stolików w pokoju
    > nauczycielskim zdecydowanie wystarczy.

    U nas nie. Owszem, w pokoju mamy 5 stolików, na przerwach se po 4 osoby
    siedzą, to jest 20 miejsc. Ale jak pracować, to trzeba się rozłożyć, a to
    oznacza że mamy 5 miejsc. W salach w liceumie teoretycznie można siedzieć,
    ale już w podstawówce nie bardzo, nicht wahr? Ale też i jak siedzieć w
    salach, jak tych jest za mało na lekcje i uczniowie się nie mieszczą, więc
    i ciężko sobie wyobrazić żeby tam siedzieli uczyciele...

    > Komputerów też wystarczy,

    No u nas komputerów nie wystarczy. Mamy dwa sprzed 10 lat...

    > materiały-nie wiem, o jakie Ci chodzi.

    Papier, długopisy, książki... teraz wszystko dotujemy sami.

    > Że co takiego nauczyciel biologii czy polskiego ma w domu, czego nie
    > może mieć w pracy, a wykorzystuje do przygotowania lekcji?

    No cóż, mogę naszą polonistkę poprosić o wykaz jej biblioteczki...
    Zainwestowała tam dobre kilka tysięcy.

    > Książki wszystkie mogą być w bibliotece, ta zazwyczaj świeci pustkami,
    > półki nie uginają się od nadmiaru książek, (u mnie) nie byłoby problemu
    > z przeznaczeniem kilku regałów na książki nauczycieli.

    U nas mamy dramat. Od czasu jak zalało bibliotekę gimnazjumową i połączono
    ją z liceumową, bibliotekarka gnieździ się na kilku metrach kwadratowych i
    musiała wywalić wszystkie książki poza ścisłymi lekturami.

    > Po cholere każdemu nauczycielowi laptop?

    Bo jest tańszy niż stacjonarny, a poręczniejszy i sensowniejszy? Po prostu
    ja od lat już nie akceptuję stacjonarnych, bo to głupota, więc napisałem
    odruchowo ,,laptop''. Dla dobra dyskusji mogę napisać ,,komputer''. Tylko z
    nielaptopem problem powierzchni biurowej Ci się zwiększa.

    No to czemu nie pracujesz w szkole?

    --
    Tristan

  • 102. Data: 2008-10-10 19:14:54
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    > O tryb zlecania pracownikowi pracy w godzinach nadliczbowych.
    > Słyszałeś gdzieś, żeby pracownik sam je sobie zlecał i kazał pracodawcy za
    > nie płacić?
    Nie słyszałem. Ale co z tego ?

    --
    PawełJ

  • 103. Data: 2008-10-10 19:17:41
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 10 październik 2008 18:55
    (autor pawelj
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gco1sp$22k$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

    > naprawdę do każdej lekcji nauczyciel przygotowuje się 30 minut? Nawet ten
    > który już uczy któryś rok z rzędu i ma wszelakie projekty lekcji
    > opracowane?

    No to jest mocno dyskusyjne. Ja od 5 lat próbuję sobie wypracować materiały,
    ale i tak ciągle coś zmieniam, udoskonalam, rozwijam. Wszystko zależy od
    przedmiotu. Wuefiści pewnie mocno mogą bazować na doświadczeniu, ale
    pozostali jednak ciągle nad czymś pracują.

    > Pamiętam mojego nauczyciela z technikum który to jechał ostro
    > ze swojego zeszytu ze studiów.

    Tak, też niestety miałem takich oszustów i znam takich oszustów. Ale to nie
    argument... Już Ci to nieraz pisałem. Fizycznie się da, ale rozmawiajmy o
    sensownej pracy.

    > Z tym się zgodzę.
    > Wychodzi
    > Wiem że nie każdy, za to mało który ma gołe pensje.

    No ale wtedy też nie ma wspomnianych 18h tygodniowo.

    --
    Tristan

  • 104. Data: 2008-10-10 19:24:08
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gcoa25$e32$1@nemesis.news.neostrada.pl pawelj
    <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl> pisze:

    > Nie słyszałem. Ale co z tego ?
    Twierdziłeś, że pracownik (sprzedawca, bankier, informatyk) w okreslonych
    sytuacjach pracuja w nadgodzinach.
    Jeśli dobrze zrozumiałem to tak samo wg ciebie powinien pracować nauczyciel
    któremu w trakcie wycieczki upłynęła dniówka - tyrać dalej w nadgodzinach.
    Ale co? Sam je sobie ma przyznać czy jak?
    Dlatego odesłałem cię do odpowiednich przepisów, nie chcesz - nie czytaj.

    --
    Jotte

  • 105. Data: 2008-10-10 19:25:55
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 10 październik 2008 18:37
    (autor pawelj
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gco0qh$bf$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

    > Da się, da. Ja o księgowej szkoły pisałem.

    No ale ja mówię o ,,szkole'' w sensie nauczycieli.

    > A i nauczycieli da się zatrudnić za większą stawkę o ile to jest
    > konieczne.

    Ale nie aż taką. I w specyficznych przedmiotach, do większości jest nadmiar
    chętnych, więc nie ma powodów.

    > Przecież nie napisałem że to mało.

    No jak nie. Nawet zostawiłeś nie wycięte tuż poniżej:

    więc jaka kuźwa marna?

    Ja w tym roku obchodzę 10 lat pracy. Mam 80 tysięcy długów i mieszkam z
    rodziną w kawalerce. Dopiero od roku zarabiam nieco więcej niż wydaję na
    mieszkanie i opłaty, bo Dyrekcja wywalczyła dla mnie spory dodatek
    motywacyjny. Pomimo miliona zalet tej pracy, nie jest ona dochodowa tak,
    jakbyś to przedstawiał.

    > Tyle, że nauczyciel jak mu nie starcza ta jedna pensja to jest w stanie
    > sobie dorobić, bo ma ciut więcej czasu niż inni pracownicy budżetówki.

    Tak, tejże szkoły... Ale uczyciele próbują się porównywać jednak do
    pracowników nie-szkół. Jak mówiłem -- szpitalny ikonociąg zarabia 2600 na
    rękę, nie robi nic, głównie się obija i jak jest mądrzejszy, to może se
    dorobić lewymi fuchami w czasie pracy. Szpitalny specjalista d/s obrony
    cywilnej ma 3000zł na rękę i w pracy nie robi nic, bo czeka na wojnę.
    Żeby nie umrzeć z nudów, pomaga nieco w papierkologii. Więc można porównywać
    również z nieszkołami i to wcale nie z kapitalistycznymi firmami. Służba
    zdrowia wdupia takie ilości kasy marnotrawionej, że można by za to podnieść
    pensje nauczycielom do 10 tysięcy miesięcznie.

    --
    Tristan

  • 106. Data: 2008-10-10 19:53:21
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    > Ale nie aż taką. I w specyficznych przedmiotach, do większości jest
    > nadmiar
    > chętnych, więc nie ma powodów.
    Masz rację. ostatnio widziałem taki "numer" kiedy szukali anglisty.

    > więc jaka kuźwa marna?
    Marna w porównaniu do tego co mam teraz.
    Tyle że to było wiele lat ciężkiej roboty po kilkanaście godzin dziennie.

> [...]
    > mieszkanie i opłaty, bo Dyrekcja wywalczyła dla mnie spory dodatek
    > motywacyjny. Pomimo miliona zalet tej pracy, nie jest ona dochodowa tak,
    Jest tak samo lub lepiej dochodowa niż inne prace w budżetówce. Za to ma
    jedną wielką zaletę. Zajmuje mniej czasu.
    Który można spędzić albo z rodziną albo w innej pracy.

    Szukałem gości do pracy - m.in wśró znajomych uczących informatyków. Żaden z
    trzech pytanych przeze mnie nie chciał przyjść do pracy bo trzeba było
    pracować sporo dłużej. Kasa była jakby na drugim planie - ale ponad 2 razy
    większa niż w oświacie.

> [...]
    > dorobić lewymi fuchami w czasie pracy. Szpitalny specjalista d/s obrony
    > cywilnej ma 3000zł na rękę i w pracy nie robi nic, bo czeka na wojnę.
    Te zarobki o których piszesz to też nie takie codzienne.
    Z kolei informatyk gminny ma na rękę ok 1200-2000 to już super kasa.

    > zdrowia wdupia takie ilości kasy marnotrawionej, że można by za to
    > podnieść
    > pensje nauczycielom do 10 tysięcy miesięcznie.
    Ano moznaby :)

    --
    Pawełj

  • 107. Data: 2008-10-10 19:59:27
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    > Ale co? Sam je sobie ma przyznać czy jak?
    To myślisz że jak sprzedawcy w sklepie przywiozą towar o 15:55 to on o 16
    sie spakuje i pójdzie do domu?
    Czy poczeka na szefa żeby mu zlecił nadgodziny.
    A może po ludzku do tematu podejść i napisać w umowie "czas pracy -8 godz. w
    uzasadnionych przypadkach może ulec wydłużeniu.
    Godziny ponadwymiarowe będą płatne tak i tak lub przysługuje za nie czas
    wolny".
    Czy nie tak to reguluje kodeks pracy ?

    --
    PawełJ

  • 108. Data: 2008-10-10 20:03:49
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

> [...]
    > przedmiotu. Wuefiści pewnie mocno mogą bazować na doświadczeniu, ale
    > pozostali jednak ciągle nad czymś pracują.
    Czyli nadal pozostaje otwarte pytanie - ile czasu zajmuje przygotowanie.
    Zmieniasz i udoskonalasz ? - bardzo dobrze - ale ile czasu na tydzień na to
    poświęcasz?

    > Tak, też niestety miałem takich oszustów i znam takich oszustów. Ale to
    > nie
    > argument... Już Ci to nieraz pisałem. Fizycznie się da, ale rozmawiajmy o
    > sensownej pracy.
    Akurat ten gość potrafił nauczyć - tyle że nie musiał się przygotowywać do
    każdej lekcji.
    O sensownej pracy ciężko rozmawiać - kiedy większość nauczycieli ma
    podejście jakie ma.
    Albo zeszyt ze studiów albo referat ....

    Ale i zarobki się zwiększają :)

    --
    Pawełj

  • 109. Data: 2008-10-10 20:12:10
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gcoclm$idc$1@nemesis.news.neostrada.pl pawelj

    > To myślisz że jak sprzedawcy w sklepie przywiozą towar o 15:55 to on o 16
    > sie spakuje i pójdzie do domu?
    Czemu nie?
    A do której wg ciebie ma robić?

    > Czy poczeka na szefa żeby mu zlecił nadgodziny.
    Niech czeka jeśli chce. Jego sprawa.

    > A może po ludzku do tematu podejść i napisać w umowie "czas pracy -8
    > godz. w uzasadnionych przypadkach może ulec wydłużeniu.
    Odsyłam do prawa pracy. Tam znajdziesz reguły dotyczące treści umowy o
    pracę.

    > Godziny ponadwymiarowe będą płatne tak i tak lub przysługuje za nie czas
    > wolny".
    > Czy nie tak to reguluje kodeks pracy ?
    Co ci szkodzi przeczytać?
    Niemniej póki co zdecydowana większość belfrów zatrudniona jest na podstawie
    KN.

    --
    Jotte

  • 110. Data: 2008-10-11 01:26:40
    Od: Piotr <p...@a...net.pl>

    Tristan pisze:

> [...]
    > salach, jak tych jest za mało na lekcje i uczniowie się nie mieszczą, więc
    > i ciężko sobie wyobrazić żeby tam siedzieli uczyciele...
    Ok, w jednych szkołach się da, w innych nie.

    > No u nas komputerów nie wystarczy. Mamy dwa sprzed 10 lat...
    Nie ma żadnej sali informatycznej? Jaka to szkoła?

    > Papier, długopisy, książki... teraz wszystko dotujemy sami.
    Znów okazuje się, że pracowałem w dziwnych szkołach. Podręczniki mogłem
    wypożyczyć z biblioteki.

    > No cóż, mogę naszą polonistkę poprosić o wykaz jej biblioteczki...
    > Zainwestowała tam dobre kilka tysięcy.
    W takim razie ponownie, okazuje się, że pracowałem w dziwnych szkołach,
    bo jakoś była możliwość, by te stosy podręczników trzymać w
    klasie/bibliotece/szafce w pokoju nauczycielskim.

> [...]
    > odruchowo ,,laptop''. Dla dobra dyskusji mogę napisać ,,komputer''. Tylko z
    > nielaptopem problem powierzchni biurowej Ci się zwiększa.
    Aaa, stacjonarny komputer jest gorszy, bo to głupota, a głupota albowiem
    Ty tak twierdzisz. Nie mam pytań.
    Ba, nie wiedziałem też, że laptopy są tańsze niż komputery stacjonarne.
    Kolejna nowość.

    > No to czemu nie pracujesz w szkole?
    Bo wolę robić to w domu, gdzie mogę sobie puścić muzykę, która mi
    odpowiada, zrobić kawę, zapalić, mogę sprawdziany sprawdzić akurat gdy
    mi przyjdzie na to ochota od 22 do 24, bo mam większą elastyczność.
    Gdybym miał robić wszystkie rzeczy związane ze sprawdzianami,
    dokumentacją, przygotowywaniem się do lekcji w budynku szkoły od
    skończenia lekcji do 16-nie byłoby z tym problemów.
    Na pewno kończyłbym pracę wcześniej, na pewno nie byłoby to pełne 8
    godzin pracy, bo tyle nie potrzebuję.