  • 21. Data: 2007-06-18 13:36:07
    Temat: Re: naruszenie danych osobowych - lista lokatorów
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2007-06-18 08:30 Marek Dyjor pięknie wystukał/a:

    > ciekawe czy piszesz z włąsnego doświadczenia, znaczy nikt nie chce cie
    > widzieć na oczy...

    Mam taki już charakter, że nie łażę po kweście, nie odwiedzam znajomych
    bez wcześniejszego umówienia się. Zrozumiałeś już?

    --
    animka

  • 22. Data: 2007-06-18 13:37:28
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości
    W dniu 2007-06-18 01:22 lonia80 pięknie wystukał/a:
    > A ja widząc taki domofon bez nazwisk to najchętniej o 2 w nocy bym
    > podzwonił i zapytał " Krysia to ty?",

    Tak może postąpić tylko żul i pasożyt. Normalne dziecko nawet by tak nie
    postąpiło.
    ----------------

    No racja, staneło by pod blokiem i darło się na całe gardło : KRYSIA!!!

    może wtedy tabliczki zapełniły by się
    > nazwiskami. Powiedzcie jak trafić nawet do dobrego znajomego w wieżowcu 16
    > piętrowym z 160 mieszkaniami gdy nie ma spisu lokatorów a akurat padła nam
    > komórka.

    Zanim gdzieś poleziesz anonsuj się przynajmniej 1 dzień wcześniej.
    Wizyty umawia się na ogół przez telefon, zresztą może ktoś nie mieć
    przyjemności Cię przyjmować u siebie.
    ----------------------------

    Współczuję Ci takich znajomych.

    Pozdrawiam Przemek

    --
    animka

  • 23. Data: 2007-06-18 14:38:28
    Od: Paweł <p...@p...onet.pl>

    Dnia 17 Jun 2007 14:51:10 +0200, "Magda"
    <o...@p...onet.pl> napisał:

    >Kto administrując zbiorem danych lub będąc obowiązany do ochrony danych
    >osobowych udostępnia je lub umożliwia dostęp do nich osobom nieupoważnionym podlega
    >grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2."
    >Będę wdzięczna za wszelkie wskazówki co mogę z tym zrobić.

    Zgodnie z tym paragrafem ustawy Imię i Nazwisko NIE są daną osobową
    chronioną. Zastrzeżenie danych na domofonie jest kwestią umowy
    pomiędzy zarządcą budynku (spółdzielnią) a mieszkańcem. Nie ma ani
    obowiązku wieszania listy lokatorów, ani zakazu. Spółdzielnia złamała
    by tą ustawę w momencie podania Twojego Imienia Nazwiska i adresu na
    zapytanie osoby postronnej, wieszając listę na domofonie działa
    zgodnie z prawem (co zostało już kilka razy przez sądy uznane) tak jak
    i uczelnia może powiesić wyniki egzaminu wraz z imionami i nazwiskami,
    czego zresztą zazwyczaj nie czyni.
    Jedyną metodą jest _prośba_ do spółdzielni, która zazwyczaj dla
    świętego spokoju jest realizowana.

    Paweł

  • 24. Data: 2007-06-18 15:46:03
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 18 Jun 2007 15:36:07 +0200, Animka napisał(a):

    > Mam taki już charakter, że nie łażę po kweście, nie odwiedzam znajomych
    > bez wcześniejszego umówienia się. Zrozumiałeś już?

    Nikt nie jest doskonały ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 25. Data: 2007-06-18 16:21:17
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Paweł pisze:

> [...]
    > zapytanie osoby postronnej, wieszając listę na domofonie działa
    > zgodnie z prawem (co zostało już kilka razy przez sądy uznane) tak jak

    Ta sytuacja jest jednak nieco specyficzna, stojąc bowiem przed
    domofonem znasz adres tego miejsca. Wystarczy tylko przeczytać imię i
    nazwisko i już masz kompletną informację adresową...

    Z tego właśnie powodu jest to całkiem różna sytuacja od wywieszenia
    imienia i nazwiska np. na liście przyjętych na studia.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 26. Data: 2007-06-18 17:05:05
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f558ij$bqr$1@news.onet.pl Marek Dyjor
    <m...@p...onet.pl> pisze:

    > ja bym poszedł dalej i od razu wezwał NATO aby zbombardowali siedzibę
    > spółdzielni i osiedle na wszelki przypadek też...
    A ja bym się na twoim miejscu uspokoił.
    A potem - jeśli to możliwe - douczył.
    Imię i nazwisko wraz z adresem to dane pozwalające na identyfikację osoby.
    Jako takie podlegają ochronie zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych.
    Dlatego zniknęły z klatek schodowych.
    Naruszenie przepisów prawa zgłaszam policji, na którą płacę podatki i za
    które ona ma pilnować przestrzegania prawa, w tym również w odniesieniu do
    mojej osoby.
    Jeśli sprawa nie ma charakteru wykroczenia lub przestępstwa powinienem
    uzyskać informację, gdzie i w jakim trybie mogę interweniować.

    --
    Jotte

  • 27. Data: 2007-06-19 08:12:27
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > A co Ci to porzeszkadza ??? Z tą ochroną danych osobowychg, to chwilami w
    > paranoje ludzie popadają :/
    >
    > Pozdro Przemek
    Jest prawo które chroni dane osobowe ? Jest.
    Ktoś może chcieć skorzystać z tego prawa ? Może.
    Musi podawać przyczyny? Nie musi i pyta tylko jaki mechanizm zastosować aby
    swe prawo wyegzekwować.
    Wasze komentarze nie dość że infantylne to co najmniej nie na miejscu.

    Ktoś to prawo złamał. Uważam że stroną jest tu spółdzielnia.
    Można teraz pisemnie wezwać do zaprzestania łamania tego prawa, gdy to nie
    odniesie skutku skierować sprawę do prokuratury lub do sądu.

    Za granicami naszego matrixu ludzie na takich błędach prawnych fortunę
    zbijają (np rekordowe odszkodowania od McDonalds za wywrotkę na mokrej
    podłodze, czy gorące frytki bez ostrzeżenia że są gorące, odszkodowanie od
    forda za to że w instrukcjie nie było napisane aby w czasie jezdy nie
    odchodzić od kierownicy).
    Wystąp o odszkodowanie wraz z wnioskiem o sciganie i tyle.

    To prawo jak każde inne. Jeżeli taki jest do niego stosunek to po co
    przestrzegać przepisów ruchu drogowego, prawa pracy, kodeksu karnego.
    Przeszkadza to komuś? Przecież to paranoja z tym przestrzeganiem prawa......
    --
    Jackare

  • 28. Data: 2007-06-19 09:06:30
    Od: "Szerr" <s...@N...gazeta.pl>

    Jackare <j...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > podłodze, czy gorące frytki bez ostrzeżenia że są gorące, odszkodowanie od
    > forda za to że w instrukcjie nie było napisane aby w czasie jezdy nie

    U mnie na basenie nie ma ostrzeżenia, że woda jest mokra. I to się dopiero
    nadaje do prasy!

    Sz.

  • 29. Data: 2007-06-19 15:11:41
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik "Szerr" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > U mnie na basenie nie ma ostrzeżenia, że woda jest mokra. I to się dopiero
    > nadaje do prasy!

    Żartujesz???? W normalnym kraju, a nie w naszym matrixie, za oceanem byś
    fortune z odszkodowania miał ;)))))

    Pozdrawiam Przemek

  • 30. Data: 2007-06-20 10:03:03
    Od: Paweł <p...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 18 Jun 2007 18:21:17 +0200, Sebcio <s...@n...com>
    napisał:

    > Ta sytuacja jest jednak nieco specyficzna, stojąc bowiem przed
    >domofonem znasz adres tego miejsca. Wystarczy tylko przeczytać imię i
    >nazwisko i już masz kompletną informację adresową...

    I tu jest właśnie ten haczyk. Przedstawiane (publikowane) jest tylko
    imię i nazwisko, reszta jest "faktem powszechnie znanym" i dlatego nie
    podpada to pod ustawę o ochronie danych osobowych.

    Paweł