  • 51. Data: 2021-10-26 14:06:11
    Temat: Re: nareszcie jest
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 26 Oct 2021 13:44:53 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > To proszę dowiedzieć o sprawie Mai sam początek
    > https://www.youtube.com/watch?v=LXmXYynimC8 jest o tej sprawie

    Ten brodaty odsyła po szczegóły na fejsbuka i dalej nie wiem o co biega,
    poza tym że pani Adrianna nie może się zbliżać do lekarki, pod której domem
    pikietowała.

    > Tak przychodzi nauczyciel zaszczepiony, jak się okazuje chory na C19
    > (przynajmniej tak wychodzi mu z testu - który jak twierdzą naukowcy jest
    > całkowicie niewiarygodny, ale pomińmy), część zaszczepiona dzieci nie
    > jest kierowana na kwarantanne, natomiast niezaszczepieni są.

    Ale skąd się można o tym dowiedzieć? Mam oglądać wRealu24?
    No ale nikt tych nieszczepionych nie prześladuje. Szczepieni mają przywilej
    niebycia na kwarantannie, bo prawdopodobieństwo przeniesienia kowida jest
    znikome. Wystarczy się zaszczepić i dołączyć do lepszego sortu.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 52. Data: 2021-10-26 14:10:18
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 26.10.2021 o 14:06, Olin napisał:

> [...]
    > niebycia na kwarantannie, bo prawdopodobieństwo przeniesienia kowida jest
    > znikome. Wystarczy się zaszczepić i dołączyć do lepszego sortu.

    Znowu nie jest to prawdą. Badania pokazują, że zaszczepieni tak samo
    chorują i zarażają, są też badania (na razie mało wiarygodne, ale są),
    które mówią, że nawet bardziej. No ale widzę, należysz do tych co wierzą
    w talizmany i kupuje eliksiry od szarlatanów nie patrząc ani na logikę,
    ani co istotniejsze na wyniki badań.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 53. Data: 2021-10-26 14:30:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 26 Oct 2021 13:44:53 +0200, Tomasz Kaczanowski wrote:

> [...]
    > całkowicie niewiarygodny, ale pomińmy), część zaszczepiona dzieci nie
    > jest kierowana na kwarantanne, natomiast niezaszczepieni są.

    Jakby skutecznosc szczepionki byla 95%, to powiedzialbym, ze w miare
    rozsadnie.
    Ale znow pewnie sie okaze ze 30% nowych zakazen to osoby zaszczepione.

    Ale ... to szkola, wiec co - polowa dzieci ma chodzic do szkoly, a
    polowa zdalnie?
    W sumie ... niby czemu nie - kamerke sie postawi i niech patrza jak
    nauczyciel temat omawia ...

    > 1) szczepionki tamte są prawidłowo przebadane
    > 2) szczepionki tamte są skuteczne
    > 3) jest to przeciwko rzeczywiście groźnej chorobie

    Ale ale ... czy szpital nie powinien zapewnic odpowiedniej
    sterylnosci? Ewentualnie zaszczepic na swoj koszt, jesli nie zapewnia?

    > ja wiem, niektórzy wolą słuchać reumatologa czy pediatry w sprawie
    > wirusologii, epidemiologii czy szczepień eksperymentalnych, ja wolę
    > jednak słuchać osób znających się na tych rzeczach fachowców, jak dr
    > Wodarg, dr Bhakdi, dr Schiva, dr Pieniążek, prof. Zieliński, prof.
    > Polok, dr Kulldorff, prof. Montagnier itd...

    A co tam slychac u Wodarga - zmienil zdanie, czy nadal walczy?

    J.

  • 54. Data: 2021-10-26 14:39:40
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Badania pokazują, że zaszczepieni tak samo
    > chorują i zarażają,

    Bzdura.
    Badania pokazują, że nie tak samo.

    https://www.medonet.pl/porozmawiajmyoszczepionce/szc
    zepionka-na-covid-19,zaszczepieni-przeciw-covid-19-m
    oga-zarazac--naukowcy-tlumacza,artykul,63967122.html

    "Eksperci twierdzą, że przeniesienie koronawirusa przez osoby w pełni
    zaszczepione nie jest niemożliwe, ale za to mało prawdopodobne i to
    właśnie dzięki przyjęciu szczepionki. - W wirusologii znakiem
    rozpoznawczym transmisji jest miano wirusa. Im więcej go masz, tym
    większa szansa na jego rozprzestrzenianie się - tłumaczy dr Bruce K.
    Patterson, wirusolog i dyrektor generalny IncellDx, firmy opracowującej
    nowe metody przewidywania, identyfikacji i leczenia długotrwałych
    skutków COVID-19. Tymczasem osoby po pełnym cyklu szczepienia produkują
    znacznie mniej patogenu, jak zauważa ekspert Naczelnej Rady Lekarskiej,
    dr Paweł Grzesiowski, o ok. 40 proc. mniej.

    - To oznacza na przykładzie wariantu Delta, uśredniając w zależności od
    szczepionki, że z jednej strony ok. 70 proc. w pełni zaszczepionych jest
    chronionych przed zakażeniem, a z drugiej, że nawet jeśli ktoś, kto jest
    zaszczepiony, ulegnie zakażeniu, to produkuje mniej wirusa przez krótszy
    czas - tłumaczył w WP.

    Dr Patterson podkreśla, że rozprzestrzenianie się wariantu delta i
    innych wariantów jest znacznie bardziej prawdopodobne - co najmniej
    dziesięciokrotnie - wśród osób nieszczepionych niż tych, którzy przyjęli
    szczepionki."

    > są też badania (na razie mało wiarygodne, ale są),
    > które mówią, że nawet bardziej.

    Skoro mało wiarygodne to spoko. Warto o nich wspomnieć.
    Tak to jest jak się czyta szurskie portale dla foliarzy.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 55. Data: 2021-10-26 14:48:49
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > druga to kwestia szybkiego
    > zmniejszających się przeciwciał u zaszczepionych,

    > 2) samo szczepienie osób, które przechorowały jest dodatkowo złe, bo
    > zmniejsza im odporność na nowe warianty - tak przynajmniej wynika z
    > hiszpańskich badań invitro.

    Skoro się szybko zmniejsza, to dlaczego miałoby być złe? Przecież to
    sprzeczność.

    Podaj źródło do tych hiszpańskich badań.

    https://portal.abczdrowie.pl/czy-osobom-ktore-przech
    orowaly-covid-wystarczy-podanie-tylko-jednej-dawki-s
    zczepionki-mrna#

    "Okazuje się, że osoby, które przechorowały COVID-19 po zaszczepieniu
    produkują znacznie wyższe miano przeciwciał, dzięki temu mają
    zdecydowanie wyższą odporność. To rodzi pytanie, czy wystarczy im jedna
    dawka szczepienia. To jest fantastyczne spojrzenie, może to de facto
    spowodować przyspieszenie procesu powszechnych szczepień przeciw
    COVID-19 - dodaje lekarz.

    Te obserwacje potwierdza również drugie badanie naukowców z University
    of Maryland School of Medicine, które objęło 59 pracowników ochrony
    zdrowia, 42 przeszło zakażenie koronawiursem potwierdzone w testach. U
    tych osób poziom przeciwciał po przyjęciu pierwszej dawki szczepionki
    był porównywalny z tym, który u osób, które nie chorowały, pojawiał się
    dopiero po drugim wstrzyknięciu.

    Zdania naukowców nie są jednoznaczne. John Wherry dyr. Instytutu
    Immunologii Uniwersytetu Pensylwanii uważa, że odrzucenie harmonogramu
    dawkowania opracowanego przez producentów może stworzyć "niebezpieczny
    precedens". Jego zdaniem poziom przeciwciał u ozdrowieńców jest bardzo
    zróżnicowany. Osoby, które łagodnie przychodziły infekcję, mogą nie mieć
    wystarczającej ochrony i podanie tylko jednej dawki preparatu może nie
    zabezpieczyć ich przed bardziej zaraźliwymi mutacjami koronawirusa."

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 56. Data: 2021-10-26 14:48:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 26 Oct 2021 14:39:40 +0200, Kviat wrote:

> [...]
    > znacznie mniej patogenu, jak zauważa ekspert Naczelnej Rady Lekarskiej,
    > dr Paweł Grzesiowski, o ok. 40 proc. mniej.

    40% mniej, to znow nie tak duzo mniej. 60% zostaje.
    I co - tyle wystarcza, aby "nie zarażał" ?

    > - To oznacza na przykładzie wariantu Delta, uśredniając w zależności od
    > szczepionki, że z jednej strony ok. 70 proc. w pełni zaszczepionych jest
    > chronionych przed zakażeniem,

    A wczesniej mialo byc 95%, a ciekawe, czy nasze ostatnie wyniki
    potwierdzaja te 70% ..

    > a z drugiej, że nawet jeśli ktoś, kto jest
    > zaszczepiony, ulegnie zakażeniu, to produkuje mniej wirusa przez krótszy
    > czas - tłumaczył w WP.

    Byc moze.
    Ale ciage 60% zostaje.

> [...]
    > innych wariantów jest znacznie bardziej prawdopodobne - co najmniej
    > dziesięciokrotnie - wśród osób nieszczepionych niż tych, którzy przyjęli

    No to popatrz na nasze statystyki ostatnio, a ponoc obecnie jest to u
    nas glownie Delta ...

    J.

  • 57. Data: 2021-10-26 14:57:00
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 26.10.2021 o 14:39, Kviat pisze:

> [...]
    > znacznie mniej patogenu, jak zauważa ekspert Naczelnej Rady Lekarskiej,
    > dr Paweł Grzesiowski, o ok. 40 proc. mniej.

    tak "ekspert" Jak się nie będzie zakażać, jeśli chorują tak samo.... Pan
    Grzesiowski nie ma żadnych badań potwierdzających. Tak samo jak
    konfabulował a'propos szczepienia ozdrowieńców, oraz nieprzeprowadzania
    sekcji zwłok, bo to niebezpieczne. Więc przepraszam, nawet jeśli ten pan
    się zna (pewnie tak, ma trochę doświadczenia), to znany jest z
    wygadywania głupot.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 58. Data: 2021-10-26 15:02:06
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl> pisze:

    > jedno to jest kwestia nowych wariantów, druga to kwestia szybkiego
    > zmniejszających się przeciwciał u zaszczepionych, a niewykształcanie
    > się z jakiś przyczyn nie uczą odpowiedzi limfocytów T. Tu jest ciekawe
    > podsumowanie tego:
    > https://twitter.com/dvx_ardorensis/status/1450437104
    119451652

    A streścisz to do prognoz zaniku odporności poszczepiennej na
    marzec-kwiecień 2022 (końcówkę sezonu grypowego)? Bo to do tego się to
    zasadniczo sprowadza na chwile obecną po przełożeniu na "szerszy obraz"
    IMHO.

    Jak dla mnie szczepienia ma kowid co rok przed sezonem grypowym
    "jeszcze ujdą (bez zachwytu)". Problemy zacznie się jak szczepienia nie
    starczą na jeden sezon grypowy (sezon podwyższonego+ ryzyka zachorowania).

    > 1) wiele osób ma takie badania zrobione niezależnie

    No wiec co przeszkadza zrobić to bez specjalnych korowodów tym co nie
    mają *jeśli zechcą przed zaszczepieniem*?
    [ Np. płacą za to badanie ale dostają pełny zwrot jeśli przeszli kowida
    albo nie przeszli a się szybko po jego wynikach zaszczepią]

    > 2) samo szczepienie osób, które przechorowały jest dodatkowo złe, bo
    > zmniejsza im odporność na nowe warianty - tak przynajmniej wynika z
    > hiszpańskich badań invitro. Ale przecież pediatra, czy reumatolog,
    > którzy dostają pieniądze za szerzenie jedynie słusznej wersji tego nie
    > powiedzą.

    Ja traktuje (na razie) te badania jako "może tak być" a na naprawdę
    poważnie zacznę traktować wyniki podobnych badań po północnym sezonie
    grypowym 2021/2022. Do tego czasu "domniemuje" że wiele spraw może być
    wyciszanych "by nie szerzyć paniki" albo przesadnie nagłaśnianych by
    podbijać mediom sprzedaż. Czyli jak ktoś nie jest "specjalistą z danej
    wąskiej dziedziny" to niespecjalnie wie w co wierzyć.

    --
    A. Filip

  • 59. Data: 2021-10-26 15:05:56
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 26.10.2021 o 14:48, Kviat pisze:

    > Skoro się szybko zmniejsza, to dlaczego miałoby być złe? Przecież to
    > sprzeczność.

    jaka sprzeczność? zmniejszanie odporności jest dobre?

> [...]
    > dawka szczepienia. To jest fantastyczne spojrzenie, może to de facto
    > spowodować przyspieszenie procesu powszechnych szczepień przeciw

    dałem już, ale może w innym wątku, masz tu informację czemu
    przeciwciała te nie są zbyt przydatne
> [...]

    > tych osób poziom przeciwciał po przyjęciu pierwszej dawki szczepionki
    > był porównywalny z tym, który u osób, które nie chorowały, pojawiał się

    ale po co komuś wysoki stan przeciwciał, skoro mają komórki T CD8+? To
    działa wcześniej

> [...]
    > wystarczającej ochrony i podanie tylko jednej dawki preparatu może nie
    > zabezpieczyć ich przed bardziej zaraźliwymi mutacjami koronawirusa."

    tak jasne, bo to przeciwciała chronią... heh Może warto doczytać, że
    przeciwciała są istotne, gdy zawiodą inne bariery i to już jest
    późniejszy etap choroby. Dużo szybciej działa pierścień limfatyczny,
    który nie pozwala na groźniejsze zakażenie. Dodatkowo - przeciwciała
    produkowane na wariant sprzed ponad roku są niedopasowane do obecnych
    wersji wirusa. Ale co tam, będziesz powtarzał dalej. Jak napisałem,
    posłuchaj dokładnie co na ten temat np mówi dr Pieniążek, a potem
    opowiadaj swoje bajki.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 60. Data: 2021-10-26 15:11:21
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    >
    > 40% mniej, to znow nie tak duzo mniej. 60% zostaje.
    > I co - tyle wystarcza, aby "nie zarażał" ?

    W czarniejszym+ scenariuszu: Przechodzą zakażenie tak "mało objawowo"
    ze mają mniejszą świadomość że mogą zakazić wiec zakażają więcej osób.

    --
    A. Filip