  • 131. Data: 2007-05-21 00:11:31
    Temat: Re: napisy.org i inne
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Mon, 21 May 2007 00:22:02 +0200, miranka napisał(a):

    > "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> wrote in message

    > Źle rozumujesz. Musiałby zdjąć z mojego samochodu lakier z malunkami
    > przeze mnie wykonanymi i przekleić na swój:) Mówimy o sytuacji, kiedy
    > ktoś umieszczał na stronie gotowe tłumaczenia bez zgody autora, nie
    > własne.

    Ale jeżeli ktoś zabierze ci lakier, to ty go nie masz. Jeżeli ktoś
    skopiuje twoje tłumaczenie, ty je dalej masz. Kradzież jest wtedy, kiedy
    ktoś cię pozbawi tego co ukradł.

    p. m.

  • 132. Data: 2007-05-21 00:13:00
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Mon, 21 May 2007 00:10:19 +0200, Arek napisał(a):

    > No i wszystko na temat.
    > Jak powiedziałem komuś wcześniej - sam sobie wystawiasz świadectwo
    > jeżeli zależy Ci by odbiorcom Twojej twórczości groziło nękanie przez
    > policję itd.

    Na tych odbiorcach którym grozi nękanie mi nie zależy. Tym którzy mają
    program legalnie, nie grozi nękanie.

    p. m.

  • 133. Data: 2007-05-21 00:34:02
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik miranka napisał:
    > I przestań już z tą pedofilią, bo śmieszny jesteś.

    Nie więcej niż Ty ze złodziejstwem.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 134. Data: 2007-05-21 00:35:17
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik miranka napisał:
    > LEGALNYM odbiorcom nic nie grozi.

    Tak jak spokojnie idącej młodzieży?

    Daj spokój...

    Rozmawiajmy o rzeczywistości a nie pobożnych życzeniach.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan

  • 135. Data: 2007-05-21 00:38:29
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik mvoicem napisał:
    > Na tych odbiorcach którym grozi nękanie mi nie zależy. Tym którzy mają
    > program legalnie, nie grozi nękanie.

    Jasne... tak jak spokojnie idącemu młodzieńcowi nie grozi zaczepienie
    przez policję, przetrzepanie kieszeni i sprawdzanie telefonu z gadkami
    "przyznaj się, że kradziony".

    Nie rozśmieszaj mnie.

    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 136. Data: 2007-05-21 01:37:22
    Od: "miranka" <a...@m...pl>

    "mvoicem" <m...@g...com> wrote in message

    > Ale jeżeli ktoś zabierze ci lakier, to ty go nie masz. Jeżeli ktoś
    > skopiuje twoje tłumaczenie, ty je dalej masz. Kradzież jest wtedy, kiedy
    > ktoś cię pozbawi tego co ukradł.

    Zgoda, to do mnie przemawia.
    W takim razie powiedzmy, że bez mojej wiedzy i zgody zrobił sobie fotkę w
    skali 1x1 i tym sobie swój samochód okleił.
    Ale ja mam prawa autorskie do tych malunków i nie życzę sobie, żeby ktoś je
    bez mojej zgody focił i bez mojej zgody powielał i bez mojej zgody oklejał
    nimi inne samochody.
    Prócz kwestii praw autorskich, te malunki są po prostu zwyczajnie moją
    własnością i może mam życzenie mieć jedyny taki samochód na świecie. Więc
    powielacz jednak mnie z czegoś okrada.

    Swoją drogą to zadziwiająca jest ta beztroska, z jaką większość z Was
    traktuje kwestię własności dóbr niematerialnych.
    I gdzie właściwie zaczyna się ta "materialność"? Czy to nie jest przypadkiem
    tak, że niematerialne nagle robi się wszystko, co można skopiować i podać
    dalej? I przez to kopiowanie osoba autora niknie nam z pola widzenia?
    Odpowiedzcie, proszę, czym różni się "materialność" zdjęcia (podpisanego,
    objętego prawem autorskim), od "materialności" słowa pisanego (również
    podpisanego i objętego prawem autorskim)? Dlaczego w przypadku zdjęcia
    łatwiej jest Wam zaakceptować fakt, że nie wolno go samowolnie powielać, niż
    w przypadku tłumaczenia filmu? I idąc dalej, czym różni się słowo pisane
    wydrukowane w książce od słowa pisanego wbitego w film w formie napisów,
    albo przeczytanego przez lektora. Nośnik jest inny, ale nadal jest to słowo
    pisane.
    Anka

  • 137. Data: 2007-05-21 02:08:52
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik miranka napisał:
    [..]
    > albo przeczytanego przez lektora. Nośnik jest inny, ale nadal jest to słowo
    > pisane.

    A dlaczego wolno udostępniać za darmo w bibliotekach całe książki? :)
    A filmów już nie, programów już nie itd.

    Jak odpowiesz sobie na to pytanie zrozumiesz dlaczego ludzie różnie
    podchodzą do różnych rodzajów utworów.

    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 138. Data: 2007-05-21 06:35:12
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Mon, 21 May 2007 03:37:22 +0200, miranka napisał(a):

> [...]
    > własnością i może mam życzenie mieć jedyny taki samochód na świecie.
    > Więc powielacz jednak mnie z czegoś okrada.

    No jak okrada, przecież twój samochód nie przestaje być umalowany
    twoimi malunkami. Twoje malunki na twoim samochodzie są ciągle w twoim
    posiadaniu.
    On narusza twoje prawa autorskie, używając twojej twórczości bez
    twojej zgody (chociaż nie wiem czy samochód by nie podpadł pod obiekty
    ogólnodostepne...), ale to nie jest kradzież.

> [...]
    > zaczyna się ta "materialność"? Czy to nie jest przypadkiem tak, że
    > niematerialne nagle robi się wszystko, co można skopiować i podać dalej?

    Niematerialne jest to co jest niematerialne, to czego nie możesz
    dotknąć, przesunąć, zniszczyć ... co nie ma kształtu, ciężaru... czy tak
    trudno zrozumieć co to jest materialność?

> [...]
    > przypadku zdjęcia łatwiej jest Wam zaakceptować fakt, że nie wolno go
    > samowolnie powielać, niż w przypadku tłumaczenia filmu?

    Uwierz mi, że w równym stopniu akceptuję kopiowanie zdjęcia, i
    kopiowanie napisów do filmu, w obu przypadkach wartości
    *nie*materialnych.

> [...]
    > wbitego w film w formie napisów, albo przeczytanego przez lektora.
    > Nośnik jest inny, ale nadal jest to słowo pisane.

    Niczym, i dlatego skoro nie jest wielką zbrodnią skserować sobie
    książkę, to nie jest też wielką zbrodnią skopiować sobie napisy.

    p. m.

  • 139. Data: 2007-05-21 06:54:40
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    "miranka" <a...@m...pl> Odpowiedz na

    > Tak? To ja też sobie mogę pisać, co chcę. Że np. na tej stronie były
    > moje teksty, podpisane moim nazwiskiem, nigdy administratorom strony
    > przeze mnie nie udostępnione. Dla mnie to jest KRADZIEŻ. A Ty nadal
    > możesz sobie pisać, że nie jest:)
    >
    > Słuchaj, a gdyby Ci ktoś zabierał samochód spod domu i sobie nim
    > jeździł, twierdząc, że on tylko używa, ale samochód nadal jest Twój, i

    Ale zdajesz sobie sprawe, że to o czym piszesz nie ma nic wspólnego z
    tematem? I nic nie wnosi do dyskusji?

    > No, ciekawe. I podpisuje cudzym nazwiskiem?

    Podpisuje się jako autor tłumaczenia, a nie autor tekstu.

    > A skoro dotarł do tekstu to mógł dotrzeć i do tłumacza i zwyczajnie
    > ZAPYTAĆ.

    Do jakiego tłumacza? Przecież tego nikt wcześniej nie tłumaczył.

    > To TEŻ.

    TYLKO.

    Pozdrawiam!
    --
    Piotr Sobolewski

  • 140. Data: 2007-05-21 06:56:56
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    "miranka" <a...@m...pl> Odpowiedz na

> [...]
    > przeze mnie wykonanymi i przekleić na swój:)
    > Mówimy o sytuacji, kiedy ktoś umieszczał na stronie gotowe tłumaczenia

    Pomyliłas wątki. Tu mówima cały czas o tłumaczeniach wykonanych ze słuchu,
    bądź z ruchu warg. Prześledź sobie dokładnie ten wątek.

    Pozdrawiam!
    --
    Piotr Sobolewski